Afstandsbediening andere tv wil geluid niet bedienen...

  • 21 November 2011
  • 7 reacties
  • 2124 Bekeken

Beste,

Ik heb net een andere tv gekregen. Toen ik deze aansloot, werkte de Balgacom bediening onmiddellijk zoals verwacht (zenders verwisselen, TV guide, PVR, noem maar op), behalve het geluid. Per Belgacom afstandbediening gebeurd er simpelweg niets (enkel het blauwe lampje flikkert op de afstandsbediening).

Dit kan ik enkel bedienen via de afstandsbediening van het tv toestel zelf.

Deze tv heeft 3 scart ingangen (vorige slechts 2), en de Belgacom is verbonden met de eerste Scart ingang van de tv. Ik heb echter de andere Scart ingangen ook eens geprobeerd, maar dit gaf een bijna identiek verhaal (1 scart ingang gaf zwart/wit beeld, maar verder geen verschil).

Hoe krijg ik het zodat ik mijn geluid wel kan bedienen per Belgacom afstandsbediening?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Mvg,


7 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Zie de uitleg in de Belgacom handleiding of op de website: gebruik één afstandsbediening, zeer eenvoudige handeling.

Toetsen 1 en 3 gelijktijdig indrukken tot het rood TV lampje (toets) brand; houd vervolgens de TV-toets ingedrukt tot de TV zichzelf uitschakeld

en laat dan de toets los; om af te sluiten opslaan met de toetsen TV mode (onderaan rechts) en digital tv samen in te drukken.

Mvg


bij aansluiting decoder-tv met scart zal dit vaak niet nodig zijn. in de meeste gevallen zal je dan volume knop van afstandsbediening standaard kunnen gebruiken voor bediening van het volume van de tv. bij hdmi is dit niet waar, en blijkbaar werkt dit ook niet voor jouw tv (zal aan type liggen)

in dat geval moet je de afstandsbediening universeel maken zoals beschreven door belgacom

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384/%7E/hoe-kan-ik-mijn-afstandsbediening-universeel-maken%3F" rel="nofollow

mvg
Thanks. Ik ben even op zoek naar de juiste webpagina met de handleiding zoals je hierboven aangeeft (mijn Belgacom handleidng is zoek geraakt...), maar kan deze niet vinden.

Kunt u misschien de rechtstreekse link hiernaar opgeven?

Thanks!

Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Hier:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/8384/kw/afstandsbediening%20universeel%20maken
Ik heb voor mijn verjaardag van mijn kinderen (60 🙂 ) een ledtv jvc gekregen....maar met 1 afstands kom ik er niet. Op mijn andere tv lukt dit wel. De TD van Vandenborre is hier geweest.....en blijkbaar ondersteunt JVC niet de BGC modaliteiten.

Dus toch oppassen met een tv aankoop.

vg, Pol
Badge +1
@ pol55. heb je het al zo geprobeerd?

Nieuwe belgacom afstandsbediening

De Belgacom TV-afstandsbediening klaarmaken


1. Druk de toetsen Image + Image op uw Belgacom TV-afstandsbediening gelijktijdig gedurende 3 seconden in. De lampjes branden niet terwijl u dit doet. Na 3 seconden zal het lampje Image beginnen branden.

2. Hou vervolgens Image+ de toets op uw Belgacom TV-afstandsbediening die u wilt herprogrammeren ingedrukt.
Als het lampje op de afstandsbediening kort oplicht, dan is uw Belgacom TV-afstandsbediening klaar om de codes te ontvangen.

Indien u een toets selecteerde die niet herprogrammeerbaar is of als u te lang wacht om door te gaan (30 seconden), dan knippert het rode lampje enkele malen heel kort waarna het uit gaat en de afstandsbediening terug keert naar gebruiksmodus.

De volgende toetsen zijn niet programmeerbaar: Image, Image, Image, Image, Imageen Image.

De codes versturen naar de Belgacom TV-afstandsbediening


3. Hou de afstandsbediening van het toestel (in dit voorbeeld de afstandsbediening van uw homecinema-set) nu op een afstand van 3 à 6 cm van de Belgacom TV-afstandsbediening (de bovenkant van de afstandsbedieningen naar elkaar toe gericht).
4. Druk de toets in op de afstandsbediening van het toestel dat u wilt kopiëren naar de Belgacom TV-afstandsbediening.
5. Het kopiëren van functies naar de Belgacom TV- afstandsbediening is gelukt als het rode lampje kort knippert.
6. De afstandbediening keert terug naar gebruiksmodus.
7. Om andere toetsen te programmeren ga terug naar stap 1.

Oude belgacom afstandsbediening

De Belgacom TV-afstandsbediening klaarmaken


1. Druk de Image- en Image-toetsen gelijktijdig gedurende 3 seconden in. De rode lampjes branden niet terwijl u dit doet. Pas na deze 3 seconden zal het rode lampje van het bedoelde apparaat twee keer knipperen en blijven branden.
2. Druk op de Image-toets om het apparaat te selecteren waarop de commando’s geregistreerd zullen worden.
3. Houd gedurende 3 seconden de Image-toets of de Image-toets + de gewenste toets ingedrukt.

  • Als de code geldig is, knippert één van de rode lampjes twee keer ter bevestiging. Het rode lampje blijft vervolgens branden; de afstandsbediening is opnieuw bruikbaar.
  • Als de code niet geldig is, knippert het rode lampje één keer. De afstandsbediening blijft in configuratiemodus. Er gebeurt niets.

De codes versturen naar de Belgacom TV-afstandsbediening


4. Leg de afstandsbediening van het toestel vóór de Belgacom TV-afstandsbediening. Zo ontvangt deze laatste de codes via infraroodsignalen en worden de functies erop gekopieerd.
5. Druk op de bijbehorende toets van de originele afstandsbediening.
6. Het toevoegen of kopiëren van functies naar de Belgacom TV-afstandsbediening is geslaagd als het rode lampje twee keer knippert om de correcte invoering te bevestigen. Het rode lampje blijft branden en de afstandsbediening keert terug naar de gebruiksmodus.
7. Om te eindigen, druk op de Image-toets.
@ swimmer4:

Als ik 4+6 indruk (1 tot 30 sec) gebeurt er niets....

Als ik 1+6 indruk (1 tot 30 sec) gebeurt er niets....

vg,

Pol

Reageer