afstandbediening werkt slecht

  • 27 December 2010
  • 5 reacties
  • 2776 Bekeken

Mijn afstandbediening geeft slechte ontvangst

ik verlies dagelijks de code van het universeel maken,moet meermaals per dag zelfs dit terug zoeken terwijl de eerste maanden dit gewoon universeel bleef

ook als ik zap werkt die met grote vertraging

en vooral door en terugspoelen is een ramp,die krijgt dan niet meer goed gestopt,blijft zolang haperen dat ik denk dat geen contact maakte,ik klik dan nogmaals om dan te merken dat het gewoon met grote vertraging liep en dus zit ik telkens maar vast zodat ik nu ferm nadenk eer ik wat door of terugspoel bij opname bekijken

gisteren vb had ik Dr Who geprogrammeerd en plots was beeld weg,heeft me dit gedeeltelijk opgenomen

twee dr Who want van de ene had ik het einde niet en van de andere het begin niet

was dit overal zo of hapert er wat bij mij?

het is niet de afstandsbediening batterijen want dit heb ik al nagekeken en verwisselt maar het probleem blijft duren

en dit gelijk gisteren bij Dr Who gebeurt laatste periode vaak,heb regelmatig maar gedeeltelijke opname zoals dan erbij geschreven staat

weten jullie wat gebeurt of wat ik kan doen

Gr Carmen

5 reacties

Beste Carmen,

Sommige LCD TVs veroorzaken enorm veel IR vervuiling. Dikwijls hangt dit samen met functies die tussenkomen op de backlight van de LCD.
Veelvuldig testen heeft ons geleerd dat het aanpassen van onderstaande instellingen het probleem dikwijls verhelpt:

LG:
Dynamic contrast uitschakelen

Loewe:
Auto-Dimming uitschakelen

Medion:
Dynamic contrast uitschakelen

Philips:
Ambilight uitschakelen
Dynamic contrast uitschakelen

Pioneer:
Background contrast verhogen (+2)

Samsung:
Economy mode uitschakelen

Sharp:
OPC = optical picture control uitschakelen

Sony:
ACE = advance contrast enhancer uitschakelen

Indien dit nog niet helpt kunt u best bellen naar onze technische dienst (080022700) om een omruiling van uw decoder en afstandsbediening.

Vriendelijke groet,
Eva

Wij hadden hetzelfde probleem. Deze morgen heb ik mijn decoder ingeruild voor een nieuw toestel en de problemen zijn van de baan!

Groetjes
vraagje als ik

Philips:
Ambilight uitschakelen
Dynamic contrast uitschakelen

doe kan ik dan nog twee program terzelfde tijd opnemen?

afstandbediening gaat alsmaar slechter,kan amper nog vooruit of achteruitspoelen want die reageert zo laat en soms wilt gewoon niet stoppen

Het is me wel duidelijk dat er iets verkeerd gaat want als ik dan vooruit zat te spoelen wegens vb reklame in film en ik dan terug gewone weergave klik dan blijft die een soort snelle weergave geven die anders is dan de kleinste stand vooruitspoelen maar eer dit dan op normale weergave ben zit ik wel een heel eind verder in de film,dus weer achteruit en weer te ver omdat die niet reageert zodat ik noodgedwongen op normale weergave de reklame moet laten afspelen en het is niet wegens de batterij want heb al nieuwe ingezet en probleem bleef !

is jammer maar moet toegeven dat ik momenteel erg weinig plezier ondervind aan digitaal,hoop dat dit terug veranderen zal
zou mijn decoder kunnen binnenbrengen zodat ik dan hopelijk andere afstandbediening meekrijg maar de band is bomvol van de decoder en wil graag proberen eerst alles te zien eer ik die afgeef want is toch zo dat ik dan al mijn opname kwijt ben ?

Is er geen mogelijk om op een eigen externe apparaat de opnamen te zetten zodat men ze niet telkens kwijtgeraakt

Als ik vb series of filmen van SYFY opneem en ik later syfy opzeg dan kan ik die opnamen ook niet meer bekijken terwijl ik die toch opnam op moment dat ik syfy maandelijks betaalde

Vind dat niet juist want tenslotte had ik recht op die opnamen,vind men zou die kijker die opgenomen programmas niet mogen afpakken,o ja ze staan waarschijnlijk wel nog op de decoder maar als je wilt afspelen krijg je melding dat dit niet kan omdat je geen recht op die zender heb maar tenslotte nam men dat op op een tijdstip dat men wel recht op die zender had

Badge
beste Carmen

er kunnen meerdere oorzaken zijn, zoals batterijen afstandsbediening te vervangen of slechte afstandsbediening of probleem decoder enz. Best eerst batterijen vervangen,indien geen beter resultaat de helpdesk op hun nummer 080022700 optie 1 nogmaals optie 1 bellen. Een defecte afstandsbediening kan afzonderlijk vervangen worden

groeten-muisje

Reageer