Skip to main content
Geachte

Klaarblijkelijk is het niet mogelijk een "normale" mail te sturen naar Proximus als je een klacht hebt of iets te melden hebt. Voor de dienstverlener is het blijkbaar niet mogelijk om dit rechtsgeldig medium direct beschikbaar te maken voor klanten. Nergens is een mail adres te vinden ofschoon de site met grote letters meld: "Stuur een e-mail voor contact....".

Dan maar even op deze wijze omdat bellen tijd kost en tijd kost geld... ook voor mij. De laatste keer heb ik anderhalf uur met Proximus aan de telefoon gehangen om mijn probleem proberen duidelijk te maken en dat is maar deels gelukt. Daar heb ik nu dus geen zin meer in tenzij ze mijn kosten vergoeden. Vandaar dit bericht.

Tja volgens de Proximus medewerker vandaag aan de telefoon heeft men geen e-mail adres. Zelfs niet naar een direct mederwerker om e.e.a. uit te leggen...

Eventueel gevolgd door een brief. Anno 2017 nog altijd mits aangetekend zeker dat de boodschap dan aankomt. Tja als een direct e-mail adresje te veel is .....

Met Proximus heb 1 goede ervaring en dat is de technische support. Over de verdere dienstverlening ben ik veel weiniger te spreken.

De organisatie blinkt uit in zeer weinig transparantie richting de klant. Verder weet de rechterhand zelden wat de linkerhand doet en het gevolg is gewoonweg chaos en voor de klant onbevredigend.

Tel daarbij de te hoge kosten voor de dienstverlening dan is het te hopen dat de Europese grenzen opgaan ook voor dit type dienstverlening.

Ja meer dan 15 jaar trouwe klant... Als je een rekening 2 dagen te laat betaalt heb verhogen ze automatisch de volgende rekening met 15 euro. Ik heb even mgoed moeten kijken "Speciale kosten" voor hun.... Een herinnering vindt men niet nodig.

Dat de Belgische wetgever dit toestaat??

En dan mijn verhaal nu.

Maanden heeft men te veel in rekening gebracht voor een GSM die vervangen was en waarvan het oude nummer vervallen was. Oke enkele credit facturen gekregen... Alles lijkt oke.

Verder een lullig briefje, niet zijnde een factuur dat er nog een bedrag open zou staan, maar geen duidelijke afrekening. Dat moest dan nog maar betaald worden...

Hoe ze tot het bedrag gekomen zijn en wat afgedekt wordt is niet duidelijk.

Ondertussen ook facturen voor de nieuwe GSM. Verder wordt er nog wat afgeschreven voor de GSM...

De nieuwe GSM was klaarblijkelijk niet in "Het Pack" opgenomen. Er was een apart klantnummer gemaakt. Dit terwijl een medewerker van Proximus dat attent kort nadien had opgemerkt en erover belde en aangaf dat dit gewijzigd kon en zou worden. Zou nog voordeliger zijn ook nog...

Niets bleek dus minder waar. Uiteindelijk onze zaken niet goed nageken en dus maanden dubbel betaald. Dus voor nieuw toestel en voor het oude vervallen toestel.

En de nieuwe telefoon dus niet in ons "Pack". Dus ook hiervoor te veel betaald.

In het vorige telefonsich contact met een Proximus medewerker werd aangegeven dat zij van TV, Internet en Bellen niets direct kon doen met de afdeling Mobiel. Ze zou gaan PROBEREN om het op te lossen. De rechterhand en de linker hand gaan hun eigen weg...... Maar ik praat maar met 1 meneer Proximus en wil niet met 2, 3 of meer heren praten.

Verder tot nu toe absoluut onduidelijk wat ze nu gedaan hebben en wat niet.

Een ding is duidelijk facturen sturen gaat normaal gesproken altijd goed....

Transpantie ??.

Wordt denk ik tijd voor een andere provider.

Klantnummer : 002695183

Nu afwachten of ik de brief moet gaan schrijven...

Groetjes,

Marcel en Nathalie
Beste,

Ik heb uw vraag doorgegeven aan de bevoegde dienst onder dossiernummer 29644744.

De dossierbeheerder zal het nakijken en dan ook zelf terug contact met u opnemen.

Excuses alvast voor het ongemak.

Groetjes,

Joël

Reageer