Na onze terugkeer uit vakantie vorige week kregen wij altijd onderbrekingen op de internetverbinding.
De helpdesk schakelde door naar een technieker die doodleuk zij dat wij te ver van de centrale zaten en de 4,6Mbps snelheid veel te hoog was, reden waarom wij telkens onderbrekingen hadden. De snelheid moest volgens hem naar maximum 2,2Mbps om te kunnen functioneren wat hij ook uitgevoerd heeft en inderdaad dat lukt nu om zonder onderbrekingen te surfen.
Mijn vraag waarom wij meer dan een jaar aan 4,6Mbps hebben kunnen werken en nu ineens niet meer bleef onbeantwoord of iets in de aard van meer gebruikers op de lijn en de afstand naar de centrale (5km), die is bij mijn weten niet verplaatst en wij wonen nog altijd op hetzelfde adres. Voor de oplossing stelde detechnieker voor naar vdsl of de concurentie over te schakelen.
Wij hebben een Internet Comfort pack en een Thompson Speedtouch 330.
Iemand een zelfde ervaring gehad en een oplossing gevonden of eventueel ideetje om de toestand terug zoals vroeger te krijgen?
Mvg
Bladzijde 1 / 1
Dat is inderdaad héél weinig. Heeft die technieker niet over omschakeling op VDSL2 gesproken ? Doe voor alle zekerheid eens de TV-test hier:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv
Als je daar krijgt dat HD beschikbaar is = VDSL2
Als je daar krijgt dat je 1 tv in HD kan aansluiten = 16,5 Mbit
Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 1 in HD = 20 Mbit
Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 2 in HD = 30 Mbit
In dat geval neem je best contact op met de technische dienst 0800 22700 of met de klantendienst 0800 22800 en stel de vraag. Als het antwoord positief is, kan je best een b-box2 VDSL2 modem/router gaan afhalen in een Belgacom Center (of laten opsturen). Ze moeten je dan nog wél aansluiten op de glasvezelcabine (ROP) in je buurt (als die er al is) en ook een aangepaste contactdoos op je aansluitpunt in huis plaatsen (kan je ook zelf). Je wordt normaal schriftelijk vewittigd wanneer de aansluiting actief wordt.
Het profiel wordt toegekend in functie van je
afstand tot de ROP en de lijnverzwakking
(ROP = Remote Optical Platform)
Dat betekent voor je Internet Comfort abonnement wordt dat echter 12/2,5Mbps. Maar vanaf 1/09/11 wordt dat 15/2,5Mbps en 100GB downloadvolume. Kijk hier:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=internet_boost
Succes !
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv
Als je daar krijgt dat HD beschikbaar is = VDSL2
Als je daar krijgt dat je 1 tv in HD kan aansluiten = 16,5 Mbit
Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 1 in HD = 20 Mbit
Als je daar krijgt dat je 3 tv's kan aansluiten waarvan 2 in HD = 30 Mbit
In dat geval neem je best contact op met de technische dienst 0800 22700 of met de klantendienst 0800 22800 en stel de vraag. Als het antwoord positief is, kan je best een b-box2 VDSL2 modem/router gaan afhalen in een Belgacom Center (of laten opsturen). Ze moeten je dan nog wél aansluiten op de glasvezelcabine (ROP) in je buurt (als die er al is) en ook een aangepaste contactdoos op je aansluitpunt in huis plaatsen (kan je ook zelf). Je wordt normaal schriftelijk vewittigd wanneer de aansluiting actief wordt.
Het profiel wordt toegekend in functie van je
afstand tot de ROP en de lijnverzwakking
(ROP = Remote Optical Platform)
afstand tot ROP | Lijnverzwakking | Profiel |
---|---|---|
<= 400m | < 0,4 dB | 30/6Mbps |
>400m & <=700m | < 0,7 dB | 20/2 |
>700m & <=1000m | < 1,0 dB | 16,5/2 |
Dat betekent voor je Internet Comfort abonnement wordt dat echter 12/2,5Mbps. Maar vanaf 1/09/11 wordt dat 15/2,5Mbps en 100GB downloadvolume. Kijk hier:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=internet_boost
Succes !
indien de mogelijkheid er is zou ik zeker voor vdsl2 gaan, dan gaat er een nieuwe wereld voor u open. aanvragen via de 0800 22 800
waarom uw adsl profiel gezakt is, daar kan ik geen antwoord op geven.
mvg
waarom uw adsl profiel gezakt is, daar kan ik geen antwoord op geven.
mvg
@sinjoor71
Resultaat van de test:
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
HD Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2
Zal even informeren bij een Belgacomwinkel naar de mogelijkheden en prijzen
Dank
@xenne
blijkbaar weten ze het bij de helpdesk ook niet dus zal het een misterie blijven
Dank
Resultaat van de test:
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
HD Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2
Zal even informeren bij een Belgacomwinkel naar de mogelijkheden en prijzen
Dank
@xenne
blijkbaar weten ze het bij de helpdesk ook niet dus zal het een misterie blijven
Dank
de uitleg vd technieker zal wel kloppen. Vermoedelijk enkele vdsl klanten op je lijn bijgekomen en daardoor storingen op hetg adsl signaal.
Aangezien vdsl2 voor u beschikbaar is, zeker omschakelen! je synct dan minimum op 16.5Mbit. kost je 50 euro om om te schakelen, de noodzakelijke bbox2 krijg je er dan gratis bij. Vanaf dan kan je ook HD kijken.
Aangezien vdsl2 voor u beschikbaar is, zeker omschakelen! je synct dan minimum op 16.5Mbit. kost je 50 euro om om te schakelen, de noodzakelijke bbox2 krijg je er dan gratis bij. Vanaf dan kan je ook HD kijken.
Update:
Recent beschikken wij over VDSL2 met als resultaat op een laptop via draadloos netwerk:
Ben best tevreden met de overstap.
Recent beschikken wij over VDSL2 met als resultaat op een laptop via draadloos netwerk:
Ben best tevreden met de overstap.
dank voor de feedback, ziet er goed uit ja.... wellicht een 30/6 profiel dat mooi afgeknepen wordt op Comfort snelheid
mvg
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.