ADSL 4Mbps

  • 15 January 2011
  • 6 reacties
  • 1768 Bekeken

Login: fb436739

Wij hebben Internet Intense, dus 30Mbps, maar omdat VDSL2 hier nog steeds niet ligt, krijgen wij die 30Mbps niet. Uit snelheidstesten blijkt dat wij maar 4Mbps hebben, de helpdesk bevestigt dit dat het staat ingesteld op 4Mbps. Daar zeggen ze dat ADSL niet sneller kan, maar na een beetje opzoekwerk zou ADSL maximum 8Mbps moeten aankunnen (uit andere topics blijkt die 8Mbps te kloppen). Dus waarom stellen ze het dan in op 4Mbps? En waarom zouden ze het überhaupt instellen? Als ADSL toch niet sneller kan, kunnen ze het toch evengoed niet instellen?

Mvg, Pieter

6 reacties

Beste,

De snelheid hangt af van de afstand van de centrale tot bij jou thuis.

Ook levert Belgacom ADSL met internet only aan een max. snelheid van 4 Mbit.

Nog even wachten totdat VDSL2 beschikbaar is en dan overschakelen.

De 30 Mbit is de theoretische maximuumsnelheid, is niet de gegarandeerde snelheid, staat zo in je contract.

Groetjes

Kristof
Op het contract staat 30Mbps.

Ik neem er vrede mee dat ik nog een aantal jaar moet wachten op VDSL2, maar de theoretisch snelheid van ADSL is 8Mbps. Ik begrijp ook dat de afstand tot de centrale van belang is, maar het staat ingesteld dat ik maximum maar 4Mbps kan krijgen. Dat klopt toch niet?

Mvg, Pieter
Reputatie 2
Badge +1
Zoals Kristof al aangeeft hangt de snelheid af van de afstand tot de centrale. Voor de afstand tot bij jou zal 4Mbit het maximum zijn.

Ben je zeker dat je nog niet kan omschakelen op VDSL2? Je kan dit checken via www.belgacomtv.be. Indien HD beschikbaar, ben je aansluitbaar op VDSL2, met maximum snelheden tot 30Mbps.

Indien nog niet bechikbaar, is er in de meeste gevallen wel een datum terug te vinden wanneer dit wel zo zou zijn.

PS: je schakelt best om naar internet comfort. Dit kost je een pak minder en sluit beter aan met de haalbare snelheid op je lijn.
Zij stellen 4Mbit als maximum in en ik krijg de volle 4Mbit aan, dus dan zit er toch nergens 'verlies' op? Dan denk ik dat ze toch evengoed 8Mbit kunnen instellen? Of zit ik hier verkeerd?

Ik kijk al meer dan een jaar of ik kan overschakelen naar VDSL2 maar helaas. Wenkbrauw ophalen Ik heb ook al een keer gezocht achter data wanneer het er zou kunnen zijn, maar dit heb ik niet gevonden.

Wij betalen het abonnement niet zelf en het volume is te klein.

Mvg
Beste,

Belgacom levert de ADSL lijnen op op een max van 4Mbit.

Dit is nu zo, je kan daar niks aan doen, indien de snelheid verhoogt word zal de lijn andere klanten gaan storen en dit wil men hiermee vermijden.

Weet ook dat sneller niet altijd beter is, zeker op het ADSL netwerk...

Groetjes,

Kristof
Eergisteren stond op bgctv.be nog geen datum, en vandaag wel! 🙂 1/07/2011, nog een halfjaartje en we krijgen wat we horen te krijgen!

Bedankt voor de verduidelijking!

Mvg

Reageer