Actua tv en Life TV

  • 9 February 2012
  • 16 reacties
  • 1085 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Sinds gisteren heb ik bgc tv geïnstalleerd, en ik moet zeggen, het loopt prima.

Toch enkele opmerkingen : ik (en vooral mijn vrouw) mis enkele Nl-talige zenders (die je bij telenet wel hebt) in het basispakket. Ik

denk hierbij aan Life-Tv, Njam en Actua-Tv.

Denkt Bgc er aan deze zenders in de nabije toekomst bij aan te bieden ?

Grt

Pauleke


16 reacties

tsja, het zenderaanbod kan je natuurlijk vooraf checken, zodat je achteraf niet voor ongename verrassingen komt te staan

wat njam betreft, deze hebben een exclusiviteitscontract met telenet. dus dat ziet er niet naar uit dat deze op belgacom te zien zal zijn zolang dat contract loopt

mvg
Reputatie 2
Badge
Xenne, natuurlijk, je hebt gelijk, en het is ook geen probleem. Het gaat hem enkel om de vraag voor mij wat ik moet doen : nu heb ik één tv

met Belgacom TV (het mijne) en mijn vrouw heeft nog een 2de toestel met Indi (nu Telenet TV). Ik zou liefst overstappen naar Bgc met de

2 toestellen, maar mijn vrouw mist vooral haar Life-Tv. Daarom dus mijn vraag...

Grt

Badge
Ik ben een ex belgacommer.Het is infeite wat je juist wil en wat je juist wil betalen.Als je graag naar het belgisch voetbal kijkt kan je overwegen om naar telenet te gaan.Binnenkort zit daar alles,en je hebt dan ook nog eens bijna elke dag europees voetbal, daarom zit ik er ook nu.Anders had ik waarshijnlijk nog hier gezeten.En je vrouw of jij kan dan als je graag films ziet nog prime nemen.Let er wel op telenet is wel duurder dan belgacom.
Reputatie 7
Badge +1
Zelfde discussie over het te beperkt aanbod van Duitse zenders, en een overaanbod van franstalige.... Weinig commerciëel, maar de top is daar francofoon en van PS-signatuur (Bellens), en die stellen liever hun franstalige kiezers tevreden. Dat ze in de roulatie eindelijk maar eens een vlaamstalige CEO aanstellen ! Dat Belgacom nog voor 51% in handen van de staat is, is allicht een goede zaak, maar de meerderheid van die staat is wél vlaamstalig...ik word zowaar nog politiekStoer al ben ik voor de rest allesbehalve vlaams-nationalistisch gezind.Afgesloten
Badge
Keep on smiling.
Life TV -> die weigeren bij Belgacom te komen. Dus zal er nooit komen

Actua TV -> wil op Belgacom TV komen, maar Belgacom weigert dit op te nemen in zn pakket.


telenet is duurder dan Belgacom.. dat is onzin.. je kan beiden niet vergelijken. beiden zijn verschillend, en alles hangt af van wat je wil , niet wil. In veel gevallen is telenet goedkoper, in andere gevallen Belgacom...
Badge
Bart ik ben het er niet volledig mee eens.Ik zit nu wel in de eerste fase dus met die activatie kosten die je niet mag meerekenen.Maar ik heb het al gezegd ik weet het niet of wel hier of anders bij het telenet forum globaal genomen is telenet dubbel zo duur als belgacom.Ze hebben natuurlijk niet dezelfde zenders.Maar neem dan ongeveer evenveel zenders.Dan betaal je zo wie zo al meer.Bij belgacom is het 5€ per boeket bij telenet zijn er maar enkele aan die prijs.Ik heb al facturen gehad van in de 150 en 180€ dit zonder internet.Want dit heb ik nog bij belgacom.Maandag is dat ook bij telenet dus enkel voor digitale tv. en tel. natuurlijk in die beginmaanden heb je activatie kosten.Ik had ook zo een stick aangekocht voor op het internet te gaan.Maar voor 1G die je gratis krijgt, en 1G is vlug op ge bruikt.Dus infeite daar ben ik ook niets mee, dat is ook alweer weg gegooid geld.Als dat verlopen is gooi ik dat terug buiten.Dus nu maandag komen ze voor vast en draadloos.In maart vervalt dat van belgacom toch.
Reputatie 7
Badge +1
't is gewoon allemaal wat anders gestructureerd. Je moet dan elk element apart tot in het detail gaan vergelijken, en focussen op wat je het belangrijkste vind. Ik ben momenteel tevreden bij Belgacom voor wat ik nodig heb. Alles werkt goed en de weinige problemen kan ik zelf oplossen, omdat ik nogal wat tijd op het forum doorbreng..maar niet iedereen is in dat geval. Ik kan zien bij mijn kozijn hoe Telenet werkt. Maar ik heb het nog niet allemaal in detail uitgezocht bv. nPVR (netwerkopnames) zijn die bij Telenet werkelijk beperkt tot 2 ? Ik heb soms dagen dat ik er 6 heb bij Belgacom (samenvallende programma's van toegelaten zenders). Dan zou ik een probleem hebben bij Telenet, tenzij ik nog een paar DVD-HDD-recorder aan de analoge kabel hang. (heb ik nu ook nog voor eventuele calamiteiten bij Belgacom)
Momenteel neem ik alles wat niet-serie is in nPVR op via de online-gids, en dat loopt allemaal prima. Een HDD van 160GB is dan ook nog een haalbare kaart (V3).
Reputatie 7
Badge +1
Axana, je moet dat van Belgacom wél opzeggen hé. In een Basic shake kost een tripack (basic Internet 20Mbps/1,5Mbps/50GB volume + Telefonie gratis bellen in Europa in daluren vanaf 16.0Ou max. 2000min + digitale TV basis) bij telenet 44,95€ + analoge kabel ca. 14,65€ = 59,60€ allemaal basic natuurlijk, zonder. Boeketten ga ik hier niet vergelijken.
Een vergelijkbaar Pack bij Belgacom (Classic+Internet Comfort + Tv Comfort) kost 54,32€ (wél 15/2,5Mbps en100GB volume en telefonie gratis vanaf 17.00u maar wél ook naar GSM en onbeperkt maar voor Europa enkel voor één land).
netwerkopnames bestaat bij telenet niet, sinjoor72. wel kan de nieuwste decoder 2 opnames tegelijk doen op de harde schijf, en kan je nog naar andere zender kijken (3 tuners). en nieuwe decoder heeft een harde schijf van 500GB.

netwerkopnames is voor mij toch wel een belangrijk voordeel van belgacom, zeker nu ze goed werken... eigenlijk kan je onbeperkt opnemen van de zenders die je kan opnemen op de server.

mvg
Badge
Ik ben nu bij telenet en geloof me vrij ik heb zelfs die twee boekskes nog niet doornomen sinjoor72.Volgens mij nemen wij gewoon op,op de harde schijf.En kan je dit niet meer kiezen zoals je dit moest doen zoals bij belgacom.Ik zou dat eens moeten opzoeken.Ik was ook altijd tevreden van belgacom.Nooit problemen gehad.Enkel door het voetbal moeten overstappen.Wilt nu ook niet zeggen dat ik het nu slechter heb.Maar eerlijk gezegd ik vind het duurder.Ik ga nu zien binnen enkele maanden als alles bij telenet zit en als ik dus geen internet van belgacom meer moet betalen hoe hoog mijn bedrag dan komt anders moet ik her en der wat gaan snoeien in enkele pakketen waar ik zenders niet zo veel van zie.Ik denk omdat het een harde schijf van 500G is dat het gewoon daar word opgenomen.
Badge
sinjoor72 het is vandaag aangetekend op gestuurd.Maar ik heb wel de duurdere versie genomen;want ik denk dat ik met die basic te wijnig download ga hebben.Ik download nogal veel van het internet en zit bijna van s'morgens vroeg tot een uur of vijf. Ik heb het 2 de duurste genomen.Ik heb vandaag al de bevestiging gekregen.Maandag komen ze al.Komt waarschijnlijk weer 50€ activatie kosten bij.Had verleden maand zo een stick ook gekocht maar dat is infeite niks waard.voor 20€ 1G inbegreben.Na 3-4 dagen kan je al per mb beginnen betalen.Dus binnen een kleine 2 jaar terug buiten gooien.
Badge
Waarom xenne?Je kan er toch 200 uur opnemen.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor de verduideljking Xenne. Ik ben volledig akkoord dat nPVR een belangrijke troef is bij Belgacom TV. Gezien ons kijkgedrag (zelden rechtstreeks, bijna alles nà of tijdens [chaseplay] de opname, zodat er dagelijks tot 7 programma's worden ingepland/opgenomen, deels series, maar de rest allemaal nPVR), zou ik met Telenet dan niks kunnen aanvangen, tenzij ik weer mijn DVD-HDD-recorders inschakel voor analoge opnames van de kabel. Nu kan dat allemaal met één decoder...en allemaal in HD !
npvr is enkel een troef als je meerdere opnames kan blijven nemen. Het aantal opnames dat je nu tegelijkertijd kan opnemen bij Belgacom is nogal unofficieel.

Er is nog altijd sprake van een limiet.

Langs de andere kant kan IEDEREEN bij telenet opnemen en dit vanaf ELK kanaal..hd , non hd..

hoeveel mensen kunnen bij Belgacom niet eens bv iets opnemen van ANNE (DE belgacom zender 😛 )...omdat dit niet bij npvr staat.


zoals ik zeg..je kan het gewoon niet vergelijken...

Dit is met veel zaken zo, je kan de colruyt zijn assortiment niet vergelijken met de carrefour het is een kwestie van wikken en wegen en keuzes maken en da rest is allemaal uitleg.
Mvg

Reageer