Vraag

ACTUA TV

  • 21 November 2016
  • 3 reacties
  • 413 Bekeken

Ik vraag me af waarom Actua TV niet uitgezonden worden op Proximus TV. Naar ik begrijp wordt het alleen op Telenet uitgezonden. Het richt zich toch tot het Vlaamse publiek, dus waarom is deze zender niet aanwezig op Proximus TV; Ik kan moeilijk geloven dat het te maken zou hebben met exclusiviteitsrechten.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Actua-TV is een Vlaamse televisiezender die op initiatief van Ludwig Verduyn gestart is op 8 april 2005.

Actua-TV noemt zich de eerste Vlaamse nieuwszender die 24 uur op 24 te ontvangen is in Vlaanderen, al beperkt de zender zich hoofdzakelijk tot politiek nieuws dat in een carrousel (lus) wordt uitgezonden. Actua-TV brengt meestal rechtstreekse verslagen vanuit het parlement of de partijbureaus en zendt veel interviews uit. Ook de plenaire vergaderingen van het Vlaams Parlement worden rechtstreeks en integraal uitgezonden, meestal op woensdagnamiddag. Actua-TV heeft twee studio's: de Wetstraatstudio en Studio 2 in Gent. Sinds 2009 presenteert Marlène de Wouters de programma's Ontroerend Goed en Marlène @ Home.
(bron Wikipedia)
Ik lees een reactie op een gelijke vraag op dit forum dat Actua TV wel in het Proximus TV aanbod wil, maar dat Proximus voorlopig de boot afhoudt. Conclusie: Het is dus een centenkwestie of ga ik hierin te ver? Zuivere commerciele zenders binnenhalen geen probleem. Deze betalen, meer klanten, meer potentiële kopers.
Reputatie 5
Badge +2
Actua TV spande zo'n 9 jaar geleden een rechtszaak aan tegen Proximus om opgenomen te worden in het basisaanbod, maar de rechter gaf Actua TV geen gelijk. Proximus (toen Belgacom) weigerde om Actua TV toe te voegen en nog altijd. Ik vermoed dat de opdringerigheid en hoge prijs van Actua TV een rol speelde bij Belgacom (en ook stond Belgacom toen anders tov Vlaamse themazenders dan nu). Sindsdien zijn de relaties tussen beiden bekoeld. Misschien dat het ooit verandert, maar ik acht de kans klein dat Actua TV snel bij Proximus TV zal komen. Maar zeg nooit nooit 🙂

Reageer