Skip to main content
Na het volgen van meerdere instructies van de klantenondersteuning kan ik nog altijd geen HD-zenders ontvangen op mijn decoder.



Ik heb:




  • een decoder met hdmi aansluiting
  • een b-box 2

Als ik de HD-functie wil activeren via mijn decoder zegt hij: 'de activatie van hd is niet mogelijk door een gebrek aan capaciteit'



Kan iemand me hierin helpen?

Het hangt af van welk profiel je hebt en dit bepaalt of HD mogelijk is.



surf een naar http://192.168.1.1 en kijk daar eens wat je daar als



downstream line rate en upstream line rate ziet staan?





Elsa


bedankt voor de snelle reactie



Ik vind dit als up- en downstream rate;





































Downstream line rate 7040 kbps
Upstream line rate 509 kbps


Anita





Ja dat gaat natuurlijk niet want je hebt maar 7000 kbps en je HD stream heeft ongeveer 6500 kbps nodig en dan heb nog de nodige kbps nodig voor het internet !!



Dus alleen SD is mogelijk bij u.





Je zit te ver van de bgc glasvezelkast op straat (meer dan een 1km)





Elsa


dan sta je vermoedelijk nog op adsl2 en is het normaal dat je geen hd hebt,



anders sta je op een repair vdsl2 profiel



zie je daar ergens staan "VDSL line status" of is er spake van adsl



mvg


Er is sprake van ADSL,



is hier nog iets aan te doen of ...



mvg,



Anita


misschien



je kan kijken of vdsl2 beschikbaar is, je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest zien

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow





als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling gratis aanvragen via de klantendienst of in belgacom center.



indien vdsl2 nog niet beschikbaar is zal je voorlopig geen hd kunnen kijken



hopelijk tot op vdsl2



mvg


Dus als ik het goed begrijp moet HD beschikbaar zijn in mijn regio.

Vorige week hebben we nog een brochure gekregen waar in stond dat wij (eindelijk) ook HD konden kijken.



Het enige wat ik moet doen is dus bellen naar de klantendienst en van ADSL overschakelen naar VDSL2?



mvg,



Anita


beste



dat is correct. indien het inderdaad beschikbaar is kan je het aanvragen en zal je een activatiedatum krijgen.



eens je efffectief op vdsl2 staat za je internet sneller vooruit gaan en zal je hd kunnen kijken



hopelijk tot dan



mvg


Heel erg bedankt voor de info xenne,

ik zal zo bellen naar de klantendienst en dan maar hopen dat we niet lang meer moeten wachten op de overschakeling



mvg



Anita


tussen aanvraag en activatie zit meestal een dag of 10-14. er komt een technieker aan te pas, deze komt echter normaal niet aan huis



een gratis bbox2 is vereist, maar deze heb je blijkbaar al.... wel heb je mogelijks nog wat andere toebehoren & handleiding nodig om de installatie correct uit te voeren.



mvg



  • Hier vind je ook nog veel info op ricy's pagina :

http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid




  • omtrent gratis migratie naar VDSL2 :

http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2




  • omtrent de aansluiting van de bbox op de bgc intro aansluitdoos en vdsl filter die bij de bbox2 bij insteekt:

http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving



Elsa


Ik heb eens gebeld naar de klantenondersteuning en blijkbaar heb ik al een aanvraag ingediend.



Op 6 april kan ik dan eindelijk genieten van deze voordelen.



Bedankt voor jullie hulp!



Mvg,



Anita


Reageer