Skip to main content
Ik ben een Belgacomklant die wanhopig op zoek is naar een geschikte manier om mijn activatiecode te bekomen! Deze zou volgens de website te vinden moeten zijn op een recent factuur, niet ouder dan 6 maanden dus. Ik heb evenwel geen papieren maar wel een digitaal factuur dat me via e-mail wordt toegezonden. Hierop staat evenwel geen activatiecode vermeld! Gelukkig weet ook Belgacom dit want hun website raad aan om in dergelijk geval te bellen naar 0800 22 263. Zo gezegd, zo gedaan maar als ik met de gsm bel krijg ik de laconieke melding dat uit veiligheidsoverwegingen geen activiatiecodes worden medegedeeld via de gsm maar dat ik mijn gewoon toestel moet gebruiken. Dat heb ik evenwel niet! Hoe moet het nu verder, hallo Belgacom?

beste

tsja, d'er blijft nog één methode over....

Via de post: bel met gelijk welk nummer naar onze klantendienst op 0800 22 800 en ontvang uw codes binnen de 3 werkdagen met de post.

maar hoe komt het dat je geen papieren facturen ontvangt? zelf gevraagd ?

mvg

Beste wildcat64,

Xenne heeft gelijk, wij kunnen uw activatiecode per post toezenden.

Hiervoor belt u gratis naar de klantendienst op het nummer 0800 22 800, zorg dat u uw klantnummer bij de hand hebt!

Met vriendelijke groeten,

Eva

Beste Xenne

Beste Eva van Belgacom

Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik heb zonet jullie suggestie opgevolgd en naar het nummer 0800 22 800 van de klantendienst van Belgacom gebeld. Daar kreeg ik Karin aan de lijn die me tussen de regels meermaals liet voelen dat ik toch maar een 'domme klxxx' was maar aan het einde van het verhaal moest vaststellen dat ze er eigenlijk zelf niks van afwist!"

"Uw activatiecode staat op uw factuur, meneer"."Neen Karin, die staat daar niet want ..."

"Hebt uw wel goed gekeken, meneer?"

"ik heb destijds ingeschreven op uw eigen promotie van BillViewer omdat ik er van overtuigd ben dat hierdoor mogelijks de papierberg een klein beetje kan beperkt worden en op de digitale facturen staat GEEN activiatiecode, ik heb echt wel goed gekeken hoor".

"Ah ja ... als u ingeschreven hebt op BillViewer ... maar dan had u toch gewoon kunnen bellen om de activatiecode te bekomen (domme klxxx)".

"Maar de mensen die hun activatiecode nodig hebben, hebben geen gewone lijn, Karin, enkel een gsm-nummer en als ik daarmee bel, krijg ik een bandje met de melding dat om veiligheidsredenen geen identificatiecode wordt doorgegeven en dat ik met mijn gewone lijn (die zij dus niet hebben hé) moet terug bellen." Einde bandje, dus ook einde van het verhaal! Ik denk persoonlijk dat veel mensen hier al lang hebben afgehaakt, net zoals Belgacom zelf trouwens. Ik begrijp overigens niet waarom men de activatiecode wel op de papieren maar niet op de digitale facturen vermeld want beide kunnen toch in de verkeerde handen vallen, niet? Enfin ...

"Nu heb ik mijn probleem geschetst op jullie eigen forum van de e-services en daar raadt men mij aan, Karin, om naar jullie te bellen en te vragen om mijn activatiecode per post op te sturen."

"Dat kunnen wij inderdaad doen, meneer, ik zal het sturen naar het adres van het nummer 03 ....""Neen Karin, want dat is een gewone lijn hé en de mensen die hun activatiecode wensen, hebben geen gewone lijn hé dus ik bel nu voor hen vanop mijn gewone lijn hé want met een gsm lukt het niet hé! Ik zal u het klantnummer doorgeven, dat is xxxxxxxxx ten name van xxxxx xxxxx"

"Wij sturen de activatiecode dan wel naar het adres van xxxxx xxxxx hé meneer!" (alsof IK het niet begrepen had?????!!!!!!)

Ik leef nu in blijde verwachting en hopelijk laat die andere mastodont, b-post dus, mij niet in de steek!

Nogmaals dank voor de reacties en Belgacom ... maak dringend werk van vereenvoudigingen want dit gaat vele mensen hun petje te boven, ook die van uw eigen mensen van de klantendienst! Toen ik gisteren meldde dat er blijkbaar iets fout was met de e-services want geen verbinding met de server kreeg ik in eerste instantie ook al het gevoel dat het wel aan mij, domme klxxx, lag maar eens men mijn verhaal had beluisterd, gaf men verontschuldigend toe dat het toch aan hen leg, enfin aan de server hé! Er zijn nog nooit zoveel communicatiemiddelen geweest als vandaag maar jammer genoeg heeft men het luisteren verleerd!

ja beste https:///people/eaec5870c9

u heeft inderdaad een pijnpunt bloot gelegd, met name dat het lastig is uw activatiecode te bekomen indien u geen papieren factuur of vaste lijn heeft. dan maar via de postduif, maar dit is inderdaad een punt dat voor verbetering vatbaar is

mvg

Beste wildcat64,

Wij beschouwen onze klanten (waaronder ook u) niet als domme klanten.

Wij zijn er ons van bewust dat deze procedure niet eenvoudig is, maar dit is louter uit veiligheidsoverwegingen.

We willen absoluut vermijden dat derden zomaar aan de gegevens van onze klanten kunnen.

Eva

Ik heb vandaag na.......welgeteld VIJF UUR aan de telefoon te hangen en doorgestuurd worden van de ene medewerker naar de andere..... vescheidene malen gewoon de verbinding verbroken door belgacom....andere keren gingen ze me dadelijk terug bellen ( wacht ik nog op ) dat ik het de eerste keer na DRIE UUR heb op gegeven Twee dagen later ( vorige vrijdag ) nog maar eens geprobeerd en bij de vierde persoon en twee onderbrekingen ( na TWEE UUR) eindelijk iemand die dan de code ging opsturen via post ( want uiteindelijk ging het niet anders). Ik heb ook geprobeerd via telefoon ( vaste belgacom lijn ) die was ook niet beveiligd ...begrijpen wie kan.

Van service gesproken....( ik ken het wachtdeuntje wel uit mijn hoofd nu:D)

Als dit altijd zo lang duurt dan begrijp ik dit " al onze lijnen zijn bezet gelieve even te wachten"

Beste Xenne en Eva van Belgacom

Beste Ch@rly

Sorry voor mijn wat late reactie maar ik ben net terug van een citytrip naar Barcelona. Vooreest even zeggen dat ik de frustratie van Ch@rly ten volle begrijp en dat ik hoop dat Belgacom écht dringend werk maakt van vereenvoudiging want ... 't is écht wel nodig hoor!

Het feit dat Belgacom uit veiligheidsoverwegingen geen activatiecode durft te vermelden op hun digitale facturen is eigenlijk al veelzeggend genoeg: ze vertrouwen met andere woorden hun eigen beveiligheidssysteem niet! Misschien moet ik dan ook maar overwegen om opnieuw over te schakelen naar de papieren versie? Hoewel ... iemand met slechte bedoelingen kan volgens mij ook makkelijk de papieren versie onderscheppen, niet?

Echt waterdichte beveiligingssystemen zullen er wel nooit zijn (cq. Noorwegen) maar als het Belgacom echt te doen is om te vermijden dat derden zomaar aan gegevens van klanten kunnen raken, waarom dan geen gebruik maken van de e-ID? We hebben er als Belgen allemaal voor moeten betalen maar tot op heden wordt het nog maar bitter weinig gebruikt. Me dunkt dat hier mogelijkheden liggen om een eenduidig systeem voor de aanvraag van de activatiecode aan te maken. Misschien het onderzoeken waard?

Groetjes ;)

Ik heb een soortgelijk probleem, ik weet deze post is al iets ouder maar de situatie is er niet beter op geworden.

Ik ben een nieuwe Belgacom klant en heb de bevestigingsbrief met activeringscode niet ontvangen en natuurlijk ook nog geen factuur. Met Belgacom gebeld en men ging mij de bevestingsbrief per post sturen. Vandaag dan post ontvangen en? Dosiernummer toegegend, grondig onderzoek ingesteld en een antwoord beloofd binnen de 10 dagen. Maar een activeringscode heb ik nog steeds niet. Dan het nummer 0800 22263 gebeld met mijn vaste lijn en kreeg daar te horen dat ik niet met een Belgacom lijn belde, alleen ik heb geen andere lijn. Er zit dus niets anders op dan te wachten.....

Vorige week heeft een technieker mijn produkten geinstalleerd en hij vroeg de bevestigingsbrief, toen ik zegde dat ik die niet had heeft hij een nummer gebeld waart men hem de raad gaf een reset door te voeren, hij heeft toen een nieuwe code ontvangen op zijn laptop. Deze code werkt echter niet om mij aan te melden. Ik begin me nu wel zorgen te maken of ik de juiste keuze heb gemaakt!

Groetjes

Bijna een jaar verder sinds mijn vorige post.........Het probleem is er nog steeds.

Ja Rudi ........hopelijk werkt de post.

Beste Rudi,

Kunt u via privé-bericht uw klantgegevens (klantnummer, naam) even doorsturen aub? Dan doen we het nodige voor u.

Eva

Ik zit hier momenteel met hetzelfde probleem.

Sinds 2 weken nieuwe lijn op ons nieuw adres, maar geen welkomstbrief dus geen activeringscode.

Vandaag krijgen we een factuur in de bus, maar hier staat ook geen activeringscode op!

Verder kregen we ook dezelfde uitleg aan de telefoon dat we geen vaste lijn hadden... kunt u misschien helpen Eva en deze via pm naar mij doorsturen ?

Reageer