Activatie van Mobile Internet Overal : mijn ervaringen

  • 26 April 2012
  • 40 reacties
  • 2858 Bekeken

Op 16/04 bestelde ik, zoals waarschijnlijk heel veel mensen, een simkaart voor gratis internetconnectie. Ik heb al een pakket Internet + TV + vaste telefoon. Ik duidde maandag 23/04 aan als activatie datum, dat was de vroegste datum die ik kon selecteren.

Op woensdag 18/04 kreeg ik mijn sim-kaart al aan met in de begeleidende brief al de instructies hoe ik via een 0800 nr. de kaart moest activeren. Dat heb ik toen toch maar als eens gedaan, maar zonder succes natuurlijk. Maandag 23/04 heb ik uiteraard opnieuw naar dat 0800 nr gebeld.

Maandag 23/04 rond de middag belde ik naar de klantendienst om te melden dat mijn kaart nog niet geactiveerd was. Men zei mij dat die nog in de loop van die dag zou geactiveerd worden. Wat niet gebeurde.

Dinsdag 24/04 belde ik opnieuw naar de klantendienst. Men zei dat de activatie inderdaad niet gestart was. Men deed het nodige terwijl ik aan de lijn was en zei dat het maximum één uur zou duren voor de kaart actief zou zijn. Wat niet gebeurde.

Woensdag 25/04 belde ik rond de middag opnieuw. Men zei weeral dat de activatie niet gestart was en deed opnieuw het nodige met de melding dat het maximum één uur zou duren. Wat niet gebeurde. Diezelfde dag belde ik drie uur later nog eens met weer hetzelfde verhaal. Maar, nu had ik na enige tijd al wel Proximus verbinding, maar nog geen internetconnectie. Dat was nog eens enkele uren later wel het geval.

Dus eind goed al goed, het was een moeilijke bevalling maar het is gelukt.

Ik moet wel zeggen dat ik door de personen van de klantendienst op een correcte, beleefde manier werd verder geholpen. Ik ben zelf nogal een mens met veel geduld, dat helpt waarschijnlijk tijdens de telefoongesprekken. De wachttijden aan de telefoon waren wel wat lang, maar dat is wel te verwachten na de lancering van zo’n nieuw product.

Besluit : Belgacom zou de lancering van nieuwe producten toch wat beter mogen voorbereiden en ! schiet niet op de helpdeskmedewerker als niet alles van de eerste keer lukt. Die mensen kunnen daar ook niet aan doen. Het feit dat ik zelf IT’r ben heeft misschien ook wel met mijn houding tegenover Helpdesks te maken Knipogen

Voila dat wou ik even melden. Ik hoop dat mijn relaas niet te lang is voor dit forum

40 reacties

Reputatie 2
Badge
080022909 is de klantendienst zoals vermeld op de brief die bij de gratis sim kaart zit
Reputatie 1
Badge
Daarstraks 10 minuten met Linda(1909 nummer) gebeld.Vriendelijk als gewoonlijk,maar deze keer heeft men mijn SIM kaart kunnen registreren.Binnen 24 u zou het in orde moeten zijn.Ik laat het jullie weten.

Ik merk nu ook dat er bij de e-services extra info bij is gekomen waarbij men me ook een GSM nummer heeft toegekend en waarbij staat gratis abonnement.

Dirk
Reputatie 1
Badge
HET IS IN ORDE


Kan op 3G netwerk.En inderdaad ook SMS ontvangen en verzenden.
@Dirk,


Goed dat het voor jou werkt.

Deze week weeral een paar uurtjes 'on hold' gestaan , maar nog steeds No Service op de ipad.

Je moet wel veeeeeeel geduld hebben want Belgacom heeft nu al het intern doorverbind trukje gevonden ... en dan ben je weer weg 'on hold'.


Oh ja en Eva van Belgacom weet het blijkbaar ook niet meer want die antwoordt ook niet via e-mail.

Volgende stap ... de journalist van de krant .. of misschien eens zien met testaankoop.
Reputatie 7
Badge +1
Het is nogal onhandig om een datasim in een GSM of smartphone te steken, want bellen of gebeld worden is dan niet mogelijk, en die SIM telkens verwisselen als je gaat surfen, lijkt mer nogal onhandig/onhaalbaar, tenzij je een dualsim apparaat hebt. Die datasim is meer voor tablets en/of laptops/PC's (tmet USB-stick) bedoeld.
Voor GSM/smartphone was voorzien dat extra-volume op de SIM die je al hebt te krijgen, maar dan enkel als je al een Mobile Internet on GSM abo hebt, dus om bij te voegen, niet om enkel dat volume te gebruiken zonder Mobile Internetabo te hebben. Maar waarom dat onderscheid ??
De helpdesk/BCC-medewerkers zijn idd onvoldoende bijgeschoold geweest voor al die nieuwe systemen, en ze hebben veel te veel tegelijk nieuw gelanceerd/veranderd. Bv. willen ze bij mij in een oud Pack niet het extravolume van 100MB activeren op mijn GSM/smartphone, alhoewel ik wél een Mobile Internet Comfort on GSM van 250MB heb. Ik zou dan in een nieuw pack Comfort moeten stappen (de computer kon het alleen zo accepteren zogezegd), waar ik dan wél 250MB krijg, maar het kost me dan wél ca. 10€ méér, omdat daar voor TV vanalles wegvalt en apart moet betaald worden (boeketten, en geen credits meer). Eva moet ook nog reageren op mijn vraag hierover. Ik wacht dus nog even af tot ze het wél weten.
 TV overal : ik probeer De App TV overal te selekteren maar krijg steeds de foutboodschap : Deze app is niet compatibel met uw MEDION LIFETAB_P9514 . Nochtans is dit een ANDROID 3.2 versie op de nieuwe 'ALDI' Tablet.
Wie kan mij helpen ?
@Ericla,

Bij mij is het ook gewoon Edge, maar ik had dat verwacht wegens de goedkope gsm waar deze kaart ingestoken heb( 65€ voor een 'smartphone' kan je niet veel van verwachten hé.
Op een andere locatie had ik wel 3g
Reputatie 1
Badge
Opgelet de smsen die je verzend en ontvangt worden aangerekend
als je smsjes gaat sturen lijkt het me niet meer dan logisch dat ze deze aanrekenen.... smskes ontvangen wordt aangerekend? dat zou iets nieuw zijn

mvg
Reputatie 1
Badge
Xenne ze worden aangerkend....


SMS ontvangen van infodienst0,250,2066 ( Zoeken )






























  • Totale duur: 00:00:00Aantal gesprekken: 2
    Opgeroepen nr.DatumBeginuurDuurBedrag%BTW
    8325 30-04-12 15:17:48 00:00:00 0,000,0000 21
    -- 30-04-12 23:58:53 00:00:00 0,250,2066 21


    [/list]
Is dat dan omdat het om een data only kaar gaat !?
Reputatie 1
Badge
Elsa

We krijgen gratis dataverkeer via 3G van Belgacom.SMSen is daar niet inbegrepen.Als je dat doet kost het je 13c per bericht.Maar wat mij opviel is dat ik 25 cent moet betalen voor een sms van de infodienst bij activatie.Dus ik weet niet of bij het ontvangen van een sms over je gebruik hier ook kosten voor zullen aangerekend worden.

Hierboven staan 2 gesprekken op.Het eerste was ik niet thuis.Dus dat was blijkbaar gratis Het tweede aangerekende smsje was bij het aanzetten van mijn tab.Nadien heb ik nog even geprobeerd zelf te SMSen en dat werd me "uiteraard" aangerekend.Het ontvangen van een gewone SMS is hierbij "uiteraard" ook NIET aangerekend.

ik heb zelf smsjes gestuurd naar het mobiel nummer, deze worden uiteraard niet aangerekend...

ik heb ook een smsje gekregen van 8325, deze is ook niet aangerekend

als je zelf smsjes stuurt gaan ze wel aangerekend worden natuurlijk. sommige applicaties sturen zelf ook smsje om bv uw nummer te verifieren, bv whatsapp, dit is bij mij wel aangerekend, maar dit is ook logisch

sommige smsjes kunnen wel betalend zijn, bv als je meedoet aan wedstrijd ofzo... bij het ontvangen smsje dat aangerekend werd staat er bij jou een streepke, dus we weten niet echt wat het is.

mvg

Het tweede aangerekende smsje was bij het aanzetten van mijn tab


ah zo, dat heb ik iig niet gehad... enkel bericht ontvangen van 8325


Dus ik weet niet of bij het ontvangen van een sms over je gebruik hier ook kosten voor zullen aangerekend worden.


ik kan het me moeilijk voorstellen, maar we zullen zien....

mvg

Reageer