Absurde factuur

  • 13 November 2013
  • 1 reactie
  • 221 Bekeken


Aangezien de medewerker bij een lastige vraag gewoon de telefoonverbinding verbreekt meld ik mijn klacht maar hier.


Ik ben hier in september komen wonen en wilde online het comfort pakket (tv-internet-telefoon) afsluiten ter waarde van € 40,95/mnd met een doe het zelf installatie (€50). Omdat ik een vraag had over het zenderpakket belde ik voor info naar het callcenter. De dame in kwestie wilde mijn bestelling afronden en de online prijs zou gehanteerd worden, het pakket zou via taxipost op 20-9 geleverd worden.


Bij de bevestigingsbrief zat een bijlage waarop stond dat mijn keuze voor 'installatie door monteur' € 129,00 zou kosten. Toen ik hierover belde vertelde men mij dat dit standaard bijgesloten werd en ik hoefde mij geen zorgen te maken, ik had tenslotte voor doe het zelf gekozen en zal slechts € 50 aangerekend krijgen. De monteur moest echter wel komen omdat er een probleem was met de bekabeling (voor het isra punt) en ik het dus niet zelf aan KON sluiten. Maar geen nood, geen facturatie voor de monteur en geen nood over het niet ontvangen via taxipost, de monteur neemt het mee.


En toen kwam de factuur. Of ik voor 2 maanden en 8 dagen maar even € 361,43 wil betalen.


Abonnementen € 212,94 Dat komt neer op een abonnementsprijs van € 93,94/mnd


Verbruik € 6,10 Valt binnen Happy Time XL en International behalve € 0,41 dat is wel correct.


Eenmalige kosten € 142,93 voor monteur en 2x taxipost (nooit geweest)


Ik heb hierop direct gebeld met facturatie en een klacht ingediend. Resultaat: creditfactuur voor € 31,52!!!


Daarnet belde ik met de facturatie met de vraag waar ik mijn klacht via mail kan indienen omdat dit absurd is en de haak wordt er op gegooid. Klacht via mijn services lukt niet, krijg mededeling dat ik moet bellen.... Ik zal jullie werk doen en mededelen hoeveel mijn factuur moet zijn:


abonnementskosten van 23/9 tot 30/11 (2 x 40.95 en 8/30 x 40.95) = € 92.82


Eenmalige kosten doe het zelf € 50


Verbruik € 0,41


Dit geeft een totaal van € 143,23 i.p.v € 361,43. Ik verwacht een creditfactuur voor € 218,20. Vergeet niet de instellingen voor volgende facturen aan te passen want ik heb geen zin om dit bij iedere factuur te doen.


Overigens zag ik bij lopend verbruik dat op de volgende factuur tevens € 50 als eenmalige kost in rekening wordt gebracht. Pas dat ook alvast maar aan.


Mijn klantnummer is 617117247


BTW: aangezien ik bij ieder gesprek de mededeling hoorde dat dit gesprek werd opgenomen adviseer ik jullie om de band maar terug te luisteren ter bevestiging van mijn verhaal.




1 reactie

Beste Charlotte,

Ik heb dit via dossier 18001094 aan de bevoegde dienst doorgegeven.

Zij zullten u terug contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer