Vraag

Abnormaal hoogverbruik

  • 23 December 2016
  • 2 reacties
  • 434 Bekeken

Op mijn man zijn gsm nummer is plots een abnormaal hoog verbruik.
Vroeger hadden wij een Pack waar 1 gb inbegrepen zat per gsm nummer.
Hij zat nooit aan de limiet. Tot een maand of 2 terug na een update van apple was het verbruik plots veel hoger. We dachten dat de update misschien via 3G/4G gebeurd was ipv op wifi.
Nu hebben wij Tuttimus waar er dus 2 GB per gsm nummer is en nu halfweg de maand zou mijn man zijn 2GB al volledig opgebruikt hebben. Hij gebruikt zijn gsm zeer weinig. Ikzelf en de zoon laten meestal gans de dag betalend internet aanstaan en wij hebben een laagverbruik.
Kan dit nagegaan worden waar dit hoge verbruik plots vandaan komt? Zijn er apps achter de schermen die voor een hoger verbruik zorgen?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Fa2908

Best kan je via privébericht naar Het Proximus Team klantgegevens sturen. (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Of ook bellen naar het gratis nummer 0800/22800.

Dan kijken we het voor je na.

Met vriendelijke groeten

Koen
Reputatie 6
Badge +3
Zoek eens in de app-store naar een data-manager app
zodanig dat je dag per dag kan controleren hoe je dataverbruik evolueert.
bijvoorbeeld http://www.mydatamanagerapp.com/faqs-ios/
Dergelijk app moet uiteraard altijd open staan, van zodra de smartphone aanstaat, anders wordt het verbruik niet geregistreerd.

Zet 3G/4G zoveel mogelijk uit, enkel aan als je het echt gebruikt.

daarnaast moet ik zeggen dat in myproximus heden fouten zitten, want ik heb zelfs verbruik op een data-abonnement die ik al jàren niet meer gebruik (was voorzien bij gratis tablet die ik teruggeven heb)
Ik vraag me daarom af in hoeverre de registratie van dataverbruik door proximus nog correct is.
Soort abonnement
Mobile Internet Advantage 2GB
Maandelijks volume
Gebruikt volume voor deze maand 889 MB 273 KB van de beschikbare 2048 MB (1158 MB 751 KB overblijvend).

Ik zit dus iets over de helft van de maand en heb bijna 50% verbruikt op een ongebruikte simkaart (ligt al jaren in de vuilbak)

Reageer