Skip to main content
Ik zit met de volgende vraag:

Op jullie voetbalpagina staat er het volgende:

"Dit zijn meer dan 180 wedstrijden waarvan minstens 8 van Standard, Anderlecht, Club Brugge, Racing Genk of AA Gent. "

Als ik mij niet vergis is dit omdat er minstens 25% van elke club op Belgacom moet komen volgens de reglementeringen.

Nu, als ik de huidige situatie eens bekijk, zijn er momenteel maar 2 matchen geweest van Anderlecht op 11 speeldagen. De komende speeldagen zijn de matchen van RSCA ook al op Telenet gepland (Lierse, Cercle, Sint Truiden, Zulte Waregem, OHL en Mechelen), waarbij het totaal dus komt op 2 matchen van de 17 speeldagen op BGCTV.

Dan blijven er dus 13 speeldagen over, waarvan we wrs de toppers mogen aftrekken (die gaat Telenet wrs voor zichzelf houden) => 13-4 = 9

Mis ik mij nu of gaan er dus van de laatste 9 niet-toppers van Anderlecht, 6 op Belgacom TV komen?

't is mij ook opgevallen dat Telenet wel heel veel matchen van rsca toont

echter in de pers verscheen:

Sporting Telenet heeft een beperking dat iedere ploeg maximum 20 keer aan bod mag komen en iedere club moet minstens eenmaal op Telenet uitgezonden worden tijdens de reguliere competitie. de rest komt op Belgacom 11

Van Play Off 1 mogen ze 26 van de 30 matchen tonen, aangevuld met 4 van Play off 2 of 3. de rest op Belgacom 11

zo is het toch in de pers verschenen, maar dan komt je eigenlijk tot het besluit dat elke topper 10 keer op belgacom zou te zien zijn, wat niet overeenkomt met wat belgacom zelf zegt, nl minstens 8x

in elk geval is het zo dat sporting telenet nu heel veel van rsca toont, logisch gevolg dat rsca meer te zien gaat zijn naar het einde van de competitie. 't is uiteindelijk de pro league die de kalender bepaald, en veertig dagen voor de speeldag wordt het vast gelegd. ik weet niet of telenet inspraak heeft in samenstelling van de kalender

mvg

Reageer