Beantwoord

Aansluiting draadloze telefoon

  • 4 April 2017
  • 7 reacties
  • 1078 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik zou graag mijn vast toestel vervangen door een draadloos enig probleem waar mijn telefoon aansluiting binnen komt beschik ik niet over een stopcontact om basis station of lader aan te sluiten.Ik
heb al eens de handleiding gelezen van een draadloze tel waarin staat dat je basisstation centraal in huis kan plaatsen maar wat dan met de telefoon aansluiting aangezien bij mij alle aansluitingen en stopcontacten langs dezelfde kant liggen behalve dan de telefoon.daarom is destijds beslist alles draadloos te installeren( kwestie van kap en breekwerk te vermijden om kabels weg te werken).Is er iemand die hier één of meerdere oplossingen voor heeft,alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door ThomasP 5 April 2017, 08:57

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Ronaldo. Je hebt altijd een telefoonaansluiting (lees: stopcontact van Proximus) nodig. Je kan deze uiteraard verplaatsen naar een andere ruimte maar dat komt erop neer dat je dan kabel trekt van punt A waar de kabel nu binnenkomt tot punt B waar je je teltoestel wenst te plaatsen.
Draadloos is heel mooi maar je moet inderdaad je basisstation kwijt welke de proximus aansluiting nodig heeft en 220v.
Concreet voor jou een oplossing zou zijn wanneer je je inkomende Proximus kabel (laat) verlegt naar de plaats waar je je teltoestel wenst aan te sluiten. Je zal dan dus wat kabel over de plint hebben liggen.
Tenzij andere natuurlijk nog creatievere oplossing hebben. 🙂
misschien kan je ergens een telefoniekabel bij trekken in een buis waar bv de coax voor kabeldistrbutie voorzien was, ik zeg zo maar iets 🙂
Reputatie 3
Badge
Als ik het goed begrepen heb hoeft het basis station niet aangesloten te zijn op de plaats waar de tel aansluiting binnen komt maar mag er een bijkomende telefoon aansluiting voorzien worden( dmv bv een contactdoos).
inderdaad je hebt de intro van Proximus waar hun lijn binnenkomt in het gebouw en dan kan je verder lopen met een telefoonlijn naar andere telefoon aftakdozen.

NB: als je intro een NTP2007 is, kan je meer uitleg vinden hoe kan afgetakt worden, via deze link
Reputatie 6
Badge +3
Je kan de telefoonkabel verlengen.
Maar let op: het moet de telefoonkabel zijn. Dus niet de kabel die binnenkomt verlengen maar de kabel die nu aangesloten is op de vaste telefoon.
(Anders storing op internet, telefoon of televisie)

Waar je basisstation staat moet je ook gewoon 230Volt stopcontact hebben.
Inderdaad, daarom dat ik voor alle duidelijk deze link meegegeven heb waar het uitgelegd staat om zeker geen storingen te hebben op het VDSL signaal voor TV en Internet.
Reputatie 3
Badge
Bedankt heren alles is nu veel duidelijker dankzij jullie uitleg.:8

Reageer