aansluiting?

  • 9 November 2011
  • 36 reacties
  • 6170 Bekeken

Ik had 2 vraagjes voor de installatie van Belgacom TV:

- moet de decoder voor Belgacom TV rechtstreeks verbonden zijn met de BBox of mag daar een switch of hub tussen zitten? Als op die switch of hub dan een computer is aangesloten, zal zijn internetsnelheid dan dalen als iemand naar TV kijkt (want de computer en TV delen dan 1 kabel naar de BBox)?


- als je Belgacom TV wil, moet je dan overschakelen naar VDSL of VDSL2? Indien ja, voor wie zijn die kosten? (we hebben reeds vele jaren internet ADSL maar dit is dus waarschijnlijk een vrij oude aansluiting)

36 reacties

Dan denk ik dat er een probleem is met je twee filters achtereen want bij maximaal
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)

dus zou je wel normaal een 20/2 profiel of zelf een 30/6 moeten hebben.

PS: je was niet volledig met je antwoord "maximaal 3tv's aansluiten in HD.."


Met zo'n resultaat moet je een 30/6 profiel kunnen krijgen.
3 TV's aantsluiten in HD, dat was mijn antwoord. Zie bijlage voor de detail.

Hebben nu Internet Favorite, dus je zegt dat het nog sneller zou gaan als ik 1 vd 2 filters weg doe?

(dan zou ik liefst de Alcatel 1000 ADSL LP splitter behouden want die is meeste werk om weg te doen.)

Niet dat het echt nodig is om nog sneller te gaan: bij het surfen merk je toch geen verschil en bij het downloaden is het nu al een zeer goede verbetering van ADSL naar VDSL.
je zou een 30/6 (of 50/6 testprofiel) moeten kunnen krijgen volgens de tv test

mvg
Net eens de VDSL2 splitter weggedaan (dus enkel de Acatel 1000 ADSL LP splitter blijft over).

De waarden blijven ongveer gelijk:


































VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 16544 kbps
Upstream line rate 1440 kbps
Downstream Training Margin 12.6 dB


Ik kan dat profiel moeilijk thuis wijzen 16,5/1,4 !! 't is in ieder geen repair profiel dat ik ken !
De vdsl2 splitter is nu weg maar ik weet natuurlijk niet waar juist alles aangesloten is aan je Acatel 1000 ADSL LP splitter !

Je kan altijd bij wijze van proef de automatische lijntest kunnen laten uitvoeren teerwijl de vdsl2 splitter weg is:

als volgt: zie op mijn blog HIER

Dan kan nog eens nagaan wat je downstream en upstream line speeed is en je training marge.

PS: 'k zal hieronder kopieren wat er op mijn blog staat ivm auto lijntest

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Sinds die lijntest is het slechter geworden...



































VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 14544 kbps
Upstream line rate 1056 kbps
Downstream Training Margin 12.5 dB
Reputatie 2
Badge +1
Nu sta je op een repairprofiel...
Staat je BBOX op het eerste aansluitpunt, zonder ook maar verdere aftakkingen voor telefoon etc?
Inderdaad zoals axs zegt je staat nu op duidelijk 14,5/1 repair profiel.

Als je daarmee content bent zoals je zegt hierboven, dan hoef je natuurlijk verder niet te zoeken maar indien je betere resultaten wilt zal je nog het een en ander moeten uitproberen !?
Dus aan u de keuze zou ik zeggen.

mvg,

PS:Ik geef je nog ter info mee hoe de aansluiting moet met de NTP2007 HIER op mijn blog, moest je geinteresseerd zijn om verder te experimenteren en in dit geval neem een close-up foto van je 1000 ADSL LP bedrading zodat je nog altijd terug kunt indien het verkeerd uitvalt!.

Op de uitleg van de aansluiting van de ntp2007 mag je uw alarmaansluiting interpreteren als een Telefoonaansluiting.
Mijn BBox hangt niet aan het eerste aansluitpunt, het eerste aansluitpunt is aan heel de andere kant van het huis. Mijn BBox komt vlak na die Alcatel 1000 ADSL LP die nu dus ook werkt als VDSL splitter.

Ik denk dat ik het dus maar zo zal laten. Omdat ik zelf maar half weet hoe die huidige kabels in elkaar zitten blijf ik er liever af (vroeger door Belgacom zelf gedaan, dus dan stel je daar geen vragen bij). Snelheid is ok nu, beter zo laten dan alles misschien om zeep helpen.
OK maar moest je later van gedacht vranderen laat het maar weten hé

mvg
Ok, merci voor alle tips en nog veel succes met je blog...

Reageer