Aansluiten tuner op digibox

  • 29 November 2010
  • 8 reacties
  • 4064 Bekeken

Hallo

Aanstaande vrijdag komt men de aansluiting doen op Belgacom TV.

Vraagje: is het mogelijk om mijn tuner (Marantz ST6003) aan te sluiten op Belgacom (digobox). Nu is de tuner aangesloten op de kabel (Telenet). Indien ja, hoe moet ik dat doen. Ik wil Telenet zo snel als mogelijk opzeggen.

BedanktSchamen

8 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dat gaat niet bij Belgacom. De radio tuners dient u op een antenne aan te sluiten. (draadloos dus)
Badge
U kunt uw versterker wel aansluiten op de decoder en digitaal muziek luisteren.
Bedankt Computerken, hoe moet ik dit doen?
Beste Morgan,
Zoals men zegt: De Belgacom-TV Box kan u daar niet op aansluiten.

Of bedoelt u de tuner/versterker alleen als versterker gebruiken om de radiosignalen van Belgacom te gebruiken? - Dat kan wel mits gebruik van audio kabeltjes of via een speciale optical, afhankelijk van uw Marrantz.

Als u bedoelt een kabelTV tuner of een DVB-T tuner of een SAT-tuner: nee dat gaat niet.

Als uw Marrantz behoefte had aan een FM antennesignaal: dan moet ge er als gezegd een FM antenneke op aansluiten aan de coax ant input. Soms, afhankelijk van woonplaats en verdiep kan dit met een simpel stukje draad van 0,75 m of een 3-voud daarvan. (1/4 golflengte of 3/4).
Bedankt Ronald ik ga deze middag een antenne kopen (kost 5 à 20€)

Vriendelijke groeten
Heb je nu jezelf bedankt?
Hé! hoe is dat nu in z'n werk gegaan? -Nee ik heb dat niet geplaatst! een Hacker?
Badge
Ik luister muziek langs mijn decoder van Belgacom.U sluit uw versterker met twee inchstekkers aan,op de uitgang op uw Bgc decoder.En alles werkt uitstekend (digitale kwaliteit).

Reageer