aanrekening kosten mobile internet ipad2

  • 23 June 2011
  • 19 reacties
  • 3786 Bekeken

Help !

ik heb maandag een ipad gekocht, en in het belgacom filiaal een internet comfort voor op tablet/notebook genomen. Dit was in de winkel in Aalst. Het netwerk lag tijdelijk uit, dus ze hebben mijn gegevens op papier verzameld, en ik heb al een simkaart meegekregen. Savonds in de ipad2 gestoken, en inderdaad, ik kon surfen.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren al een factuur van belgacom voor de periode 20 juni tot 22 juni voor maar liefst 300 EUR !!

Deze factuur gecontesteerd.

Maar ondertussen gaat het verder. In "te factureren kosten" hier op de site, staat voor vandaag opnieuw een bedrag al klaar van 80 EUR, ondanks het feit dat ik de ipad2 vandaag niet eens heb gebruikt !

Ik kan niemand meer bereiken omdat na 6.30, maar lichte paniek hier. Ik heb geen zin om hier binnenkort 1000 EUR of zo te moeten betalen ! Op de e services zie ik dat ik een internet comfort heb inderdaad vanaf 20 juni voor 14,95 en 1Gb inbegrepen.

Ik snap niet hoe belgacom aan die factuurbedragen komt ? Ik heb deze tablet nog amper gebruikt.

Graag snel verduidelijk, want ik voel me hier letterlijk met de minuut armer worden.
Met dank.

19 reacties

Reputatie 2
Badge +1
vermoedelijk is je ipad ingesteld om automatisch verbinding te maken met internet voor bepaalde aspplicaties.

bv: checken vd mail om de x minuten

maps gebruikt?
lijkt me onwaarschijnlijk

dat abonnement is toch inclusief 1Gb ? ik denk niet dat op 2 dagen je dan 30Gb of zo op die manier binnenhaalt..

ik heb op mijn iphone ook een data abonnement en daar zit ik amper aan 190Mb per maand

+ heb tablet zo goed als enkel thuis gebruikt, waar hij automatisch op wifi gaat..

om tegen 0,03euro per extra Mb aan 150 eur per dag te komen, moet je al massaal films downloaden denk ik..

ik snap het niet
Ben je zeker dat hij thuis op wifi staat? Verbindingstijden eens bekijken...

En login posten, dan kan Eva nakijken.
ben het eens met pascal20 dat een dergelijk hoog verbruik onwaarschijnlijk is... met m'n smartphone heb ik het heel moeilijk om 1GB te verbruiken, lukt mij eigenlijk alleen maar als ik hem ga gebruiken als mobiel toegangspunt, dan kan het snel gaan....

hopelijk wordt deze zaak snel uitgeklaard

mvg
€150 à 0,03 €/MB = 5 GB

Lijkt mij aannemelijk voor thuisgebruik, en als hij in de veronderstelling is dat zijn ipad verbinding maakt via wifi, terwjil dat in werkelijkheid niet zo is, zou dit de verklaring voor de hoge factuur kunnen zijn.
er is toch iets grondig mis

als ik die factuur hier online bekijk, is sprake van 60 uur verbruik, startend op 7pm op maandag 20 juni

en de factuur is opgesteld op 22 juni, dan vraag ik me af in welke situatie je aan 60 uur kan komen ?

ik ben me ook bewust dat zo een toestellen af en toe achterliggend verbinding maken, maar denk toch niet dat een ipad die de ganse dag op tafel lag, een paar gig uit zichzelf gaat binnenhalen, terwijl ik er zelfs nog niks op geinstalleerd had en vers uit de winkel.

Het erge is dat belgacom het gewoon "bekijkt" en ik ondertussen het product niet eens meer durf gebruiken.

Voor gisteren had ik opnieuw 82.75 EUR aan mijn been, en op eservices zie ik staan :

totale duur : 16u32:01

datum 22-06

beginuur : 7:08:21

volume 50579

volumetype : KB

bedrag 82,75

dat lijkt me dan toch maar om 50,5Mb te gaan.
Beste pascal30,

Kunt u mij via een privébericht uw persoonlijke gegevens bezorgen. (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.)

Wij zullen dan alles nakijken en u zo snel mogelijk een oplossing bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Reputatie 7
Badge +1
Er zou voldoende moeten verwittigd worden dat bepaalde toepassingen of apps regelmatig (automatisch) contact met het internet zoeken; bv. navigatiesystemen. Vai Wifi geen probleem, maar via 3G gaat de teller naar omhoog natuurlijk. En al zeker als je naar het buitenland gaat. Maar dat is hier duidelijk niet het geval.
volgens mij is er in dit geval wel iets anders aan de hand hier, zoals hierboven staat lijken ze haar €82,75 te facturen voor iets meer dan 50MB. https:///people/8a71b2fa88 lijkt me ook geen beginneling te zijn en weet waar hij mee bezig is, per ongeluk verschillende giga's binnen trekken lijkt me dan ook onwaarschijnlijk. hopelijk kan Eva deze zaak uitklaren.

mvg

Probleem ondertussen opgelost, mede dankzij de goede interventie van Eva.

Ik heb creditnota's ontvangen voor de volledig aangerekende bedragen.
het ging wel degelijk om een missing van Belgacom. Men had mij gefactureerd "time based" ipv op basis van een abonnement van 1G, met andere woorden voor elk uur dat de sim kaart in de ipad zat, werd me 5 EUR gefactureerd.. zo loopt het snel op natuurlijk, 24 u X 5 = 120 eur per dag..
dank voor de update pascal30

goed te vernemen dat Eva goed werk leverde
amaai, da's een speciaal tarief(ke) :p

nu terug zorgeloos Ipadden

mvg
Maar dat wil dan inderdaad zeggen dat uw ipad wel degelijk constant in verbinding staat met internet via de sim-kaart, en niet via wifi.

Toch opletten...
tsja, 't is nu éénmaal de bedoeling van een smarthphone/Ipad whatever om constant verbonden te zijn met het internet. maar om er onbewust verschillende Giga's door te trekken, dat is weer iets anders. ik kom zelden of nooit aan een verbruik van 1GB per maand, al doe ik nog zo m'n best, en dan mag ik eigenlijk het dubbele verbruiken, geraak er gewoon niet aan. 't zal misschien veranderen als we straks overal Tv kunnen kijken ;)

mvg
iets te vroeg victorie gekraaid..

wil vandaag beginnen surfen op werk.. krijg foutmelding "PDP identiteit niet geaccepteerd", instellingen staan nochthans identiel als voor iphone, waarmee ik op zelfde moment wel op internet kan.

zucht..

het is nog een product dat in zijn kinderschoenen staat zeker ?

nu weer iemand vinden die genoeg weet om verder te helpen, heb nochthans de instellingen gecopieerd zoals hier vermeld staan op de site, en voor de ingreep kon ik wel surfen, ondanks die hoge prijs

ondertussen na 20 minuten helpdesk, muziek en wachten, de melding "dat is niet voor ons, ik ga de nummer opzoeken die u kan bellen" :/
wat dan uiteindelijk het nummer is voor de helpdesk voor KMO & zelfstandigen 😕 0800 22 500

en terug naar af..

waarom kan dit niet makkelijker ? elke keer als je een concrete vraag hebt, moet je uren liggen zoeken naar welk nummer je dient te bellen, welk menupunt enzovoort, ik hoop dat dit ooit een beetje meer gestroomlijnd wordt..
hopla, nu weer een sms "opgelet ! uw internetverbruik bedraagt 66Mb. U hebt een abonnement voor 10Mb. U betaalt extra".

Dit is toch niet meer normaal zeker voor een bedrijf als dit ? Hoe kunnen mensen nu vertrouwd raken met mobiel internet of de schrik niet meer hebben dat ze hoge rekeningen krijgen als het bedrijf constant zelf fouten maakt.


Helpdesk ? "Sorry, we zijn overbelast. Bel later terug".

Te veel is te veel.
Beste pascal30,

gisteren werden er foutieve sms'en omtrent dataverbruik uitgestuurd naar een beperkte groep klanten. Hierdoor waren de call centers ook een tijd lang overbelast. U kunt deze sms negeren.

Op de support websites (http://support.belgacom.be en http://support.proximus.be) kunt u klikken op de link "contact", na het selecteren van het product waarover uw vraag gaat, toont de website dan de verschillende contactopties.

Groeten,
Eva
Reputatie 7
Badge +1
Waarom als je thuis bent niet via Wifi werken voor internet (allicht op je werk ook) ? Je kunt dat toch instellen ? toch bij de Samsung Galaxy Tab. Voor de rest weet ik niks over Apple producten.
Reputatie 2
Badge +1
Op een firma is dat meestal een probleem, aangezien ze niet zomaar andere devices toelaten op hun netwerk of zelfs VPN-tokens etc nodig hebben

Reageer