Beantwoord

Aangekochte decoder ten onrechte gedeactiveerd


Wij beschikken over twee TV toestellen en dus ook over twee decoders. 1 decoder hebben we gehuurd en die werd enkele maanden geleden vervangen zonder problemen. De tweede decoder hebben we gekocht. Gisteren stelden we vast dat deze decoder gedeactiveerd was. We werden hiervan NIET vooraf op de hoogte gesteld. De medewerkster van de dienst storingen bevestigde ons vermoeden DE DECODER WERD TEN ONRECHTE GEDEACTIVEERD ! Opnieuw activeren is blijkbaar geen optie. Er werden ons twee oplossingen voorgesteld : ten eerste : een week of drie vier wachten want dan zouden we een brief ontvangen waarmee we de decoder kunnen gaan inruilen, ten tweede naar een proximuswinkel gaan en zelf een nieuwe decoder gaan halen, die moeten we dan de eerste maand huren totdat de brief er is want dan zouden we één jaar gratis (omdat decoders niet meer kunnen gekocht worden) de decoder krijgen (nadien moeten we huur betalen). Een compensatie voor dit ongemak werd ons beloofd (terugbetaling van de eerste maand huur in geval we voor de eerste oplossing zouden kiezen) maar niet bevestigd. Als ik wacht op de brief van proximus dien ik wel een aantal weken mijn TV toestel te missen. Alhoewel de medewerkers van het call center hun best gedaan hebben en de oplossingen aangeboden hebben die binnen hun bereik ligt, ben ik niet tevreden met de voorgestelde oplossingen. Is dit alles wat proximus voor mij kan doen ? een magere compensatie of een maand geen TV kijken ?
icon

Beste antwoord door josm 8 August 2016, 12:40

Bekijk origineel

33 reacties

Dit gaat over de v3 en v3b die tegen begin van het volgend jaar sowieso niet meer zullen kunnen gebruikt worden.
Ja, dat had ik al begrepen maar is het dan niet de normale gang van zaken dat men eerst de klant verwittigt en een nieuwe decoder bezorgt alvorens de decoder te deactiveren
Ik ben niet van proximus en geef enkel maar de info mee die ik ondertussen opgestoken heb.
Verder info omtrent het omruilen van v3 en v3b decoders:
In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder geef ik je nog twee linken mee waar je wat uitleg kunt vinden:
▬►voor gehuurde V3/v3b decoder
▬►voor gekochte V3/v3b decoder

In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder :
▬►voor gehuurde V3/v3b decoder
▬►voor gekochte V3/v3b decoder
Ook voor de aangekochte decoders gaan brieven verstuurd worden.
Via de website http://www.proximus.be/huurdecoder kan de aanvraag gebeuren van zodra de brief ontvangen is

Volgens iemand die het vernomen heeft van een medewerker die aan dit PX project werkt,
zorg je er best voor dat je aangekochte decoder aan het netwerk is aangesloten en op zijn minst in stand by staat,
volgens hem zou anders Proximus niet zien of je een verkochte decoder hebt of niet.
dit werd door proximus ontkent en zou niet het geval zijn !?


▬ impact op je factuur: Je hebt ingetekend om je decoder te vervangen via bpost en geniet zo van 1 jaar gratis huur.
Na deze termijn zal € 8/maand aangerekend worden indien het je eerste decoder is.
Als je een Pack Comfort of Maxi hebt kost de 2de of 3de decoder € 5/maand.
▬ Voor aangekochte v3 v3b decoder wordt via de procedure uitgelegd in de brief zal de decoder omgewisseld worden naar ons nieuwste model.
Aangezien we de oude modellen niet meer verkopen stellen we je een jaar gratis huur van het nieuwste model voor, aangezien die ook niet meer kunnen aangekocht worden.
Je oude decoder blijft werken tot 31/1/2017, zie ook ->
De V3 zal geen cloudpvr software versie krijgen aangezien die in phaseout zit.
▬ Opgelet:
* Op de brief(vervanging gehuurde v3 decoder) die je gekregen hebt,
staat er dat je oude decoder na 30 dagen niet meer zal werken.
Dus heb je nog 30 dagen om op de oude decoder de opnames te bekijken of
op te nemen via scart op een recorder indien je dit echt wenst,
zie :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#Decoder-opnames-op-DVD-Recorder-copieren
* Wanneer je je decoder vervangt, gaan je PVR opnames helaas verloren.
De programma's die zijn in nPVR opgenomen ('Beschikbaar gedurende 60 dagen') blijven echter toegankelijk op je nieuwe decoder.
Dit is wat ik las bij een andere vraag, merk op dat er staat dat de oude decoders zullen blijven werken tot 31/1/2017 !!!!!!!

In verband met het eventueel omruilen van je V3 en/of V3b decoder :
▬►voor gehuurde V3/v3b decoder
▬►voor gekochte V3/v3b decoder
Ook voor de aangekochte decoders gaan brieven verstuurd worden.
Via de website http://www.proximus.be/huurdecoder kan de aanvraag gebeuren van zodra de brief ontvangen is

▬ impact op je factuur: Je hebt ingetekend om je decoder te vervangen via bpost en geniet zo van 1 jaar gratis huur.
Na deze termijn zal € 8/maand aangerekend worden indien het je eerste decoder is.
Als je een Pack Comfort of Maxi hebt kost de 2de of 3de decoder € 5/maand.
▬ Voor aangekochte v3 v3b decoder wordt via de procedure uitgelegd in de brief zal de decoder omgewisseld worden naar ons nieuwste model.
Aangezien we de oude modellen niet meer verkopen stellen we je een jaar gratis huur van het nieuwste model voor, aangezien die ook niet meer kunnen aangekocht worden.
Je oude decoder blijft werken tot 31/1/2017, zie ook ->
De V3 zal geen cloudpvr software versie krijgen aangezien die in phaseout zit.
▬ Opgelet:
Wanneer je je decoder vervangt, gaan je opnames helaas verloren.
De programma's die zijn opgenomen met de optie 'Beschikbaar gedurende 60 dagen' blijven echter toegankelijk op je nieuwe decoder.
Een aanvaardbare en klantvriendelijk oplossing zou kunnen zijn dat er morgen een nieuwe decoder geleverd wordt via thuisbezorging EN dat ik niet eerst één maand huur hoef te betalen (die dan nadien misschien gecrediteerd wordt, alhoewel geen zekerheid). Blijft dat ik nog altijd géén TV kan kijken op het tweede toestel en gezien het olympische spelen zijn is dat voor ons een spijtige zaak.
neem eens contact op maandag door een privébericht te sturen en je kan verwijzen naar je post hier door de link mee te sturen in je privé bericht:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/aangekochte-decoder-ten-onrechte-gedeactiveerd-35271

Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'
Reputatie 3
Badge
Dag Bety,

Ik heb je privébericht ook ontvangen, maar je hebt je klantgegevens (klantnr. , tel.nr., gsm nr.) niet vermeld. Zou je ons deze via een privébericht aan het Proximus Team kunnen bezorgen.

Groetjes,

Jos
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'
Dag Jos,

Onze klantnummer is xxxxx
Telefoonnummers zijn 015 xxx xxx en 0474 xxx xxx
Hopelijk kan jij ons beter helpen.

Groetjes

Betty

Edit Wim: gelieve geen telefoon-en klantennummers online te plaatsen. Stuur daarvoor een privébericht
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Privé bericht werd verstuurd.
Reputatie 3
Badge
Dag Betty,

Bedankt voor de info.

Ik heb hiervoor een dossier met nr. 27430746 opgemaakt.

Een collega zal je hierover snel contacteren.

Groetjes,

Jos
Tijdje geleden heb ik een decoder gekocht maar niet via het officieel kanaal , decoder was wel splinternieuw . Kan ik ook genieten van 1 jaar gratis huur?
Reputatie 3
Badge
Dag dean,

Dat geldt voor enkel voor klanten die hiervoor een omruilingsbrief ontvangen hebben.

Groetjes,

Jos
Bedankt voor je vlug antwoord.
Onaangename verrassing in mijn brievenbus vandaag !
Wat voorafging : collega heeft me gecontacteerd en telde oplossing voor : decoder zal thuisgeleverd worden (er werd niet gezegd dat ik daarvoor moest betalen) en ik zou een creditnota krijgen van 60 (1 jaar gratis huur, wat géén compensatie is omdat ik dat zowieso zou krijgen als de oude decoder ingeruild werd); omdat ik het snel allemaal achter de rug wou hebben ging ik akkoord. Tot vandaag, brief in de bus : aanvraag nieuw product (NEEN : het is een ruil voor de oude) en levering zal 6,69 euro kosten. Wat heeft proximus nu voor mij gedaan om het ongemak van het onterecht afsluiten van mijn decoder te compenseren ? Niets ! ik zit al bijna een week zonder decoder en moet er nu dan nog een 6,69 euro voor betalen !
Reputatie 7
Badge +3
Beste Betty,

Onze standaardbrieven vermelden aldtijd standaardprijzen en houden geen rekening met promo's of tussenkomsten.

Mijn collega heeft deze leveringskosten uitgevinkt tijdens de inleiding, ze zullen dus niet effectief aangerekend worden.

Met vriendelijike groeten,

Heidi
Beste Heidi,

Bedankt voor je snelle reactie en de info. Misschien een idee om aan de verantwoordelijke te melden dat standaardbrieven ENKEL dienen om standaardantwoorden te geven. Bij specifieke problemen dient er een gepresonaliseerd antwoord per brief gegeven te worden. Heel verwarrend allemaal voor de klant. Je moet steeds op je hoede zijn en alles goed opvolgen en lezen terwijl wij toch al heel lang een trouwe klant zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Betty,

Ik begrijp je reactie.

In het verleden was dat zo, maar dan was het vaak nog verwarrend en wij hadden intern geen zicht op de inhoud van de brief.

Daarom werd er beslist algemene brieven op te maken met verwijzing naar mogelijke uitzonderingen.

En wij zijn er dan om bijkomende info te geven! ;)

Prettige dag verder,

Heidi
Het positieve punt in dit geval, wat ik toch tot hiertoe altijd al ervaren heb, is dat er na een klacht van ten onrechte aangerekend bedragen, ik altijd een creditnota gekregen heb en het altijd zo recht gezet werd.
Natuurlijk zou het beter zijn dat dit niet moest gebeuren en zoveel mogelijk vermeden wordt!
Ja, dat kan juist zijn Elsa. Ik heb daar al wel ervaring mee gehad(verschillende jaren geleden) maar ook toen heb ik heel vaak iemand moeten bellen totdat het probleem helemaal opgelost was. Het heeft maanden geduurd. Ik wacht nu met een bang hart af of de leveringskosten al dan niet zullen aangerekend worden EN dat ze me de juiste huurprijs aanrekenen (5 euro voor tweede modem) in plaats van de 8 euro die in de brief staat (levering NIEUW product ipv RUIL). Een hele bedoening toch ! veroorzaakt door proximus die mijn decorder ten onrechte afgesloten heeft.
Ik begrijp ook wel dat iedereen zijn best doet om mij te helpen binnen de mogelijkheden die hij of zij heeft maar het blijft steeds opnieuw voor problemen zorgen.
Ik weet het Bety het zou allemaal veel beter en efficiënter kunnen, i iets wat hier al jaren lang aangeklaagd wordt door Proximus klanten, dit stel je ook vast als je iets veranderd aan je pack bijvoorbeeld dat het dikwijls eens verkeerd loopt, komt wel allemaal uiteindelijk in orde maar zoals je zegt wel pas na de nodige (veelvuldige) telefoontjes !!!
Reputatie 7
Badge +3
Hey Bety,

Het blijkt te gaan om de productcode die gebruikt wordt voor Pokémon Go.

Theoretisch zou er geen verbruik meer mogen zijn voor dit type verbindingen, dus ik maak een dossier voor nazicht!

De dossierhebeerder van dossier 27538053 doet het nodige en zal je verder informeren.

Groetjes,

Heidi
Ik zie hier af en toe als antwoord " De dossierbeheerder van dossier xxxxxxxxx doet het nodige en zal je verder informeren"
Wat ik mij afvraag is hoe neemt de dossierbeheerder dan contact op, is dit via e-mail of telefoon of via MyProximus?
Dank u voor de informatie. Misschien is er een verband met het technisch probleem op my proximus. Op 3 augustus staat er bij ons mobiel internetverbruik WAZE aangerekend voor meer dan 122 euro. Via forum vernomen dat het een technische fout is. Zou dus niet aangerekend worden. Belangrijk is dat ik geen pokėmon speel en dat het niet geïnstalleerd is.

Reageer