Enige tijd geleden had ik hier ook enorm veel last van, het is dan voor een welbepaalde periode 'over gegaan' en toen ging mijn internet prima (via een Bbox) maar de laatste tijd begint het weer aan en uit te gaan, erg vervelend dus. soms werkt het eens een twintig tal minuten prima maar andere keren valt het alweer uit na een halve minuut. ik vraag me af wat hieraan gedaan kan worden. Of is dit de oorzaak van een 'storing' bij Belgacom zelf? dit is een vrij vervelend probleem aangezien ik met moeite mails/... kan beantwoorden en dergelijke...
(p.s. tijdens het schrijven van dit bericht is het alweer 3 keer uitgevallen.. (en ik typ vrij snel))
hopelijk kan iemand me hier bij te helpen,
alvast bedankt,
Meldarion
Bladzijde 1 / 1
Misschien draadloos kanaal wijzigen
Kijk hier eens http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14455
Kijk hier eens http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14455
alles blijkt 'in orde' te zijn echt blijft het aan en uit gaan, hmmm..
toch bedankt ! ;)
toch bedankt ! ;)
heb trouwens wel eens geprobeerd om mijn wifikanaal aan te passen maar ik vind nergens een knop 'apply'
en het heeft de verbinding niet verbetert
en het heeft de verbinding niet verbetert
Staat toch een 'Apply/Save' toets bij als je je WiFi channels switched? Probeer anders vandaag nogmaals opnieuw van je kanaal te switchen naar een andere range, kan veel verschil uitmaken. Wat natuurlijk ook verschil kan maken op de verbindingskwaliteit is de afstand & eventuele interferentie van andere hoogelektrische apparaten/draadloze apparaten (bv. Microwave, zekeringkast, draadloze telefoon e.d.).
Hoever staat je BBox van je computer? Zit er een verdieping met veel staal in het beton, eender welk hoogelectrisch apparaat, een ander draadloos apparaat (telefoon/babyfoon/etc) tussen? Zou eventueel ook kunnen bijdragen tot de problemen.
Hou ons alleszins op de hoogte.
Mvg
Hoever staat je BBox van je computer? Zit er een verdieping met veel staal in het beton, eender welk hoogelectrisch apparaat, een ander draadloos apparaat (telefoon/babyfoon/etc) tussen? Zou eventueel ook kunnen bijdragen tot de problemen.
Hou ons alleszins op de hoogte.
Mvg
ohja Save staat er inderdaad, ik dacht dat ik nogmaals ergens op 'apply' moest klikken vandaar. mijn Bbox staat nog geen 30 centimeter van mijn pc (staat op dezelfde tafel) dus aan een 'goede' signaalsterkte geen gebrek, het enige wat misschien wel voor een probleem kan zorgen is de draadloze telefoon in de ruimte hiernaast, maar het zou me verwonderen, aangezien er momenten zijn dat de bbox verbinding totaal niet wegvalt, leekt me eerder iets anders, maar weet het niet zeker
heb trouwens geprobeerd om het wifikanaal te veranderen in de 'best mogelijke' kanalen ( 1, 6 & 11) (of dat heb ik toch gelezen en geen van deze blijkt een oplossing te bieden, dus ik heb echt geen idee wat er nu moet/kan gebeuren
met vriendelijke groeten,
Meldarion
heb trouwens geprobeerd om het wifikanaal te veranderen in de 'best mogelijke' kanalen ( 1, 6 & 11) (of dat heb ik toch gelezen en geen van deze blijkt een oplossing te bieden, dus ik heb echt geen idee wat er nu moet/kan gebeuren
met vriendelijke groeten,
Meldarion
Je zegt: Het kan niet aan mijn hardware liggen,aangezien ik een nieuwe philips modem heb,nieuwe usb stick om netwerken te zoeken,en bovenal een nieuwe pc.Het kan niet aan mijn hardware liggen,aangezien ik een nieuwe philips modem heb,nieuwe usb stick om netwerken te zoeken,en bovenal een nieuwe pc.
Dan zit je zeker nog niet op VDSL2 ? want dan moet je met een (gratis) b-box2 (alcatel) van Belgacom werken, tenzij je een Philips router(modem) bedoelt; die aan je b-box2 hangt.
Dan zit je zeker nog niet op VDSL2 ? want dan moet je met een (gratis) b-box2 (alcatel) van Belgacom werken, tenzij je een Philips router(modem) bedoelt; die aan je b-box2 hangt.
ik heb geen bbox2 gewoon een bbox 🙂
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.