802.11 g / n ?

  • 28 December 2011
  • 4 reacties
  • 868 Bekeken

Beste allen

Ik heb enkele vraagjes ivm de BBox2:

  • Als ik het goed begrijp ondersteunt de bbox2 enkel 802.11g?
  • is het mogelijk dat in de toekomst ook n ondersteunt zal worden?
  • Indien ik n snelheid wil, moet ik dan de bbox2 veranderen door een andere router? Werkt mijn tv-signaal dan nog?
Ik heb namelijk een mediacenter in draadloos netwerk staan, maar de snelheid van files verplaatsen valt wat tegen.

Ik weet dat wired verbinden de oplossing is, maar ik heb geen stopcontact meer over om via het elektriciteitsnet te verbinden...


Alvast bedankt!


Willem


4 reacties

Als er een nieuwe bbox uit komt zal die wel N ondersteunen, de vraag is natuurlijk wanneer komt er een nieuwe !
Als je een andere wifi apparaat na de bbox zet (kan wifi router zijn) dan blijft je tv-signaal onaangetast.

je kan ook devolo's gebruiken met stopcontact voorzien dan plug je de devolo eerst in het stopkontakt en dan je verdeeldoos in het stopcontact van je devolo waar je de overige toestellen op aansluit.



zo ziet een powerline adapter er uit, dit is de devolo dLAN 200 AVplus 200Mbps LAN

devolo dLAN 200 AVplus 200Mbps LAN
Ricy, bedankt voor uw snel en duidelijk antwoord!

Ik bekijk wat het kostenplaatje zal zijn om er een router achter te zetten... Toch zonde...
Ja en devolo's kosten natuurlijk ook geld
Reputatie 6
Badge +3
Dag Willemg


Indien je video films in HD wil streamen, media server wil draaien, meerdere gelijktijdige verbindingen wil hebben (dit is vooral wanneer er druk gedownload wordt met bittorent of andere downloadsoftware). Dan moet je gaan voor een multimedia draadloze router. Sitecom multimedia routers zijn sterk geprijsd. Hier thuis heb ik 1 Sticeom draadloze router en 1 linksys 4200 router (die tegelijkertijd op de 2,4 Ghz als voorlopige minder bezette 5 Ghz band) staan. Het hangt een beetje af wat uw eisen zijn.


Groeten

familievandesype

Reageer