Beantwoord

70Mbit naar 30Mbit en nu 50Mbit

  • 17 May 2017
  • 9 reacties
  • 441 Bekeken

Ik ben reeds lang een trouwe klant van Proximus en had een goede 70Mbit verbinding met een BBox2 modem.
Jammer genoeg heb ik nu een probleem dat maar niet opgelost geraakt. Laat het mij eventjes schetsen:
- eind februari 2017 was er een technisch probleem met mijn telefoonlijn. Hierdoor had ik geen vaste telefoon meer maar wel internet.
- Proximus technieker komt langs met de melding "infrastructuur probleem", dit is niet in uw huis. We gaan een interventie starten
- Enkele dagen later, geen internet meer. Contact met helpdesk gehad en oorzaak waren de werken. Binnen de twee dagen zou dit opgelost zijn.
- Twee dagen later, inderdaad terug telefoon en internet maar aan 30Mbit... Gebeld met klanten dienst, en dit zou 24 later opgelost moeten zijn. Neen hoor, geen verbetering en men kon dit niet oplossen. Is zo en kan niet niet aangepast worden. "Uw lijn kan niet beter" was de boodschap, ondanks ik vroeger 70 Mbit had.
- hiervoor een klacht geopend en na lang aandringen een compensatie gekregen voor de uitval van de vaste lijn en internet.
- Snelheid is nu wel verhoogd naar 50 Mbit maar 70 Mbit krijg ik niet. Mijn klacht staat nu reeds 2 maanden open (dateert van 11 maart). Maar nog altijd geen oplossing.

Zijn er nog klanten van Proximus met zo'n ervaring? Indien ja, is dit ooit terug goed gekomen?

Bedankt voor jullie antwoord
Kristof
icon

Beste antwoord door Wim VL 17 May 2017, 21:28

Bekijk origineel

9 reacties

Kontroleer eens op de ¨Proximus site hoeveel ze opgeven wat je internetsnelheid zou moeten zijn :
https://proximus.be/internetsnelheid
Dag Martin,

Minimum: 63,8 Mbit Download, 5,8 Mbit Upload
Maximum: 93,1 Mbit Download en 7,51 Mbit Upload.

Kristof
Reputatie 7
Badge +4
Dag Kristof,

kan ik via privé je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen? Dan bekijk ik het.

MVG,

Wim
Hey Kristof,

Met een b-box3 zou deze volgens deze cijfers inderdaad op 70 Mbps moeten synchroniseren.
Maar laten we gewoon afwachten to Wim VL de zaak verder onderzocht heeft.
En dan kan de DLM proberen om deze synchronisatiesnelheid te verhogen, zelf eventueel tot 100 Mbps.
Dag Wim,
ik stuur je via een privébericht mijn klantnummer door.
Kristof
Reputatie 7
Badge +4
Je staat nu op 70.
Bedankt Wim.

Is inderdaad nu 70Mbit, de modem toont dit effectief op de statuspagina.

Zopas ook een kleine test via speedtest.net gedaan en inderdaad:
PING 20msec
Download: 64,23 Mbit
Upload: 5,55 Mbit

Dit is ongeveer wat ik vroeger had.

Bedankt Wim VL!
Reputatie 7
Badge +4
Geen probleem.

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +4
Het is wel zo dat dit mogelijks terug verlaagd daar je niet met vectoring werkt. Wanneer je een bbox3 gaat hebben zal dit voor altijd 70 of hoger blijven. Nog even vol houden tot deze de geest geeft.

Reageer