5Ghz netwerk wordt niet meer gevonden.

  • 17 February 2015
  • 8 reacties
  • 622 Bekeken

Ik verbond vroeger meestal op het 5Ghz wifi netwerk van de bbox 3, maar na een power failure hier, kan mijn pc deze niet meer detecteren. Nu verbind ik op het 2.4Ghz, maar dit is een veel slechtere verbinding en zou graag terug gaan.


-Het 5Ghz netwerk bestaat nog, ik zie het zowel in de router config als ik naar het ip surf, en mijn gsm vindt het wel en kan verbinden.


-Mijn Wifi kaart ondersteunt 5Ghz, aangezien ik deze altijd al gebruikte. De drivers heb ik geupdate naar de meest recente zonder succes. In de settings van de wifikaart staat 5Ghz ook aan (evenals 802.11n support, moest dit nodig zijn).


-Ik zou in range moeten zijn, aangezien het altijd al prima heeft gewerkt, en de 2.4ghz netwerk detecteer ik zonder problemen.


-OS: windows 8.1 64bit


-Zowel PC als router hebben enkele reboots gekregen, dit verhielp het probleem ook niet.




Kan er iemand mij mogelijks helpen met dit probleem op te lossen?



8 reacties

in de lijst met netwerken zie je dan nog het 5GHz SSID staan je kan deze eventueel ook eens wissen onder W8.1 (draadloos netwerk verwijderen)
Ik zie het niet in de lijst met gevonden netwerken staan. Het stond natuurlijk wel in de lijst van bekende netwerken (aangezien ik dit gebruikte). Ik heb het daaruit verwijderd, maar het wordt nog steeds niet gevonden.
Al je het gewist hebt werd er dan terug om een passwoord gevraagd want normaal moet je alles opnieuw instellen als j in het gevonden 5Ghz wifi SSID kiest voor connect.(verbinden)


Edit: verkeerd gelezen
In ieder geval moet je het ergens gaan zoeken in de laptop instellingen want als ik het goed begrijp vind je het 5GHz SSID wel terug met ander toestel.


Heb je al in device management deze adapter uit en aan gezet, dissable/enable

of uninstall en dan terug laten zoeken naar nieuwe devices


Misschien vind je ook wel iets door te googelen
Ter informatie: het is een desktop. Ik heb in device manager al disable/enable gedaan, uninstall, reinstall, zowel met standaard windows drivers als met de nieuwste officiele drivers. Allebei zonder succes.


En ja, de gsm kan ook 5Ghz detecteren en vindt wel het netwerk. Dus normaal zou ik denken dat er met de pc iets anders is, maar alles staat zoals t normaal staat toen t wel lukte. Best verwarrend 😉.


Meestal los ik de problemen hier wel op met wat te googlen, maar hiermee kon ik het niet direct oplossen, daarmee hoop ik hier raad te vinden.
ja inderdaad ik kan voor het ogenblik ook niet goed bedenken wat je nog zou kunnen doen !


in de bbox3 staat de 5GHz 'SSID' wel aangevinkt waarschijnlijk, omdat je gsm die wel detecteert, maar je weet maar nooit !
Ja idd, het heeft me ook perplex staan. Ik heb aan wat andere mensen wat hulp gevraagd ook, en daarmee heb ik die 5Ghz eens gaan checken, en heb ik die af en terug op gezet, maar dat verandert ook niets. Moest ik een reserve wifi kaart hebben die 5Ghz aankan zou ik het daar eens mee kunnen testen, maar dat heb ik jammer genoeg niet liggen.
Badge
Zelfde probleem gehad.
Hulp van de adapter-fabrikant (updaten drivers, reïnstall etc.) hielpen niet.
Maar het wonder geschiedde: na de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 werkte de 5 Band weer.

Ik weet niet of je dit verder helpt, maar toch 😳

Reageer