5ghz netwerk Werkt alleen of facebook en youtube....

  • 15 January 2016
  • 8 reacties
  • 378 Bekeken

Mijn 5ghz netwerk kan alleen facebook en youtube en miss nog een paar andere bekende websites openen.

Ik wil graag gebruik maken van dit 5ghz netwerk via een wifi repeater (is niets mis mee) maar ik denk dat het 5ghz netwerk het DNS niet kan ophalen...
Ik wil graag weten of het mogelijk is om gebruik te maken van dit netwerk voor alle websites en programma's.

grtjes robert!

8 reacties

Wel raar want dat maakt eigenlijk niet uit of je via 5GHz of 2Ghz Wifi werkt om al dan niet pagina's te kunnen openen.
Wel raar want dat maakt eigenlijk niet uit of je via 5GHz of 2Ghz Wifi werkt om al dan niet pagina's te kunnen openen.
Jah vind ik ook, ik heb van alles al geprobeert, maar gewone websites willen niet laden wegens DNS fout.
Ik heb dit ook eens gevraagd op een ander forum maar ze konden mij ook niet helpen, als je wil weten wat ik geprobeerd heb:
http://superuser.com/questions/1009856/weird-5ghz-network-issue-cant-connect-to-some-websites

Hopelijk zijn er meerdere oplossingen!
En als je het 5 ghz netwerk gebruikt rechtstreeks van je router heb je dat probleem dan ook !
je kan ook altijd ondertussen eens de vraag stellen op het bevriend forum: userbase.be/forum
En als je het 5 ghz netwerk gebruikt rechtstreeks van je router heb je dat probleem dan ook !
je kan ook altijd ondertussen eens de vraag stellen op het bevriend forum: userbase.be/forum


Heb ik geprobeert maar het lukt gewoon niet... ik kan ook niet online geraken op programma's zoals skype.. mijn pc kan google's ip opgeslagen hebben en zo toch kunnen connecteren? en ik krijg geen activatie mail bij uberbase!
En als je het 5 ghz netwerk gebruikt rechtstreeks van je router heb je dat probleem dan ook !
je kan ook altijd ondertussen eens de vraag stellen op het bevriend forum: userbase.be/forum


Wow, blijkbaar werkt het dan wel zonder de repeater! maar ik wil dat het met de repeater ook kan werken... is daar een oplossing voor?
Bij de repeater kreeg ik via mijn gsm geen ip-adress toegewezen, de beveiliging is WPA2 PSK .
Ergo, de setup van uw repeater "suckt" ... 😃
Reputatie 2
Badge
als je de WiFi bridge van Proximus als repeater gebruikt zou dat toch moeten werken. Staat de schakelaar achteraan op Repeater, of op Auto?
Robert,
zie ook in dit verband het volgende
surf naar ═►WiFi-Bridge-Repeater
daar staat onder ander het volgende te lezen

Recent kunnen deze bridgen ook automatisch als repeater op 5GHz werken
door configuratieschakelaar op "auto" te laten staan,
en geen ethernet aan te sluiten.

NB: De nieuwere 11ac versie heeft achteraan een 4 standen schakelaar, met een extra stand "repeater",
in deze stand werkt de bridge tegelijk als repeater en als client en
dan kan wel een ethernetkabel aangesloten worden, zonder repeaterfunctionaliteit te verliezen.
In de stand auto schakelt de bridge van repeater naar client als je de ethernetkabel aansluit

Reageer