Beantwoord

50Mbs ethernet

  • 15 June 2017
  • 5 reacties
  • 191 Bekeken

Ik heb sinds reeds niet zo lang proximus. En het valt mij op dat ik maar 50Mbs internet heb door mijn cat5e kabel (20m). op de b box3 flikkert ook alleen een oranje lampje om aan te geven dat er dataverkeer is (voor zover ik weet) en het lampje van de snelheid licht niet op. bij de ethernet aansluitingen op de decoders voor de digitale tv flikkeren de groene lampjes (wat volgens mij betekend dat er een meer dan 100Mbs is) normaal zou de internetverbinding van mijn computer tog veel hoger moeten zijn. ik heb een pc met een 1Gbs ethernetpoort dus dat is geen probleem.

alvast bedankt
gr jens
icon

Beste antwoord door RobrechtB 17 June 2017, 08:58

Bekijk origineel

5 reacties

hoeveel geeft de PXM Internetsnelheidtest aan die je minimum zou moeten kunnen halen via deze link
Reputatie 6
Badge +4
Hi Jens,

De snelheid hangt af van de synchronisatiesnelheid tot op de router toekomt ( lijnsnelheid)

Kan je me in PB een klantID of telefoonnummer geven waarop je internet actief is?

Mvg sabine
Martin: De snelheidsmeter zegt dat ik minimum 63mbs zou moeten halen en maximum 93mbs.
sabineb: kan u een pb naar mij sturen eerst ik kan het maar niet vinden hoe ik pb's moet sturen ik heb de pb inbox wel gevonden.
het versturen van een privébericht
    aan Het Proximus Team kan via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 7
Badge +4
Even de Info toevoegen die we naar Jens hebben gestuurd via privé

je bent pas 1 week klant bij ons dus je lijn staat nog op 70Mbps.
Er worden eerst testen gedaan eer en lijn word verhoogt naar en profiel met 100Mbps.
Je hebt ook nog eens 2 Decoders aangesloten wat wil zeggen dat als deze in gebruik zijn je ongeveer en 12 a 13 Mbps verliest daar en HD stream rond de 6,5 Mbps is.

Het feit dat het lan lampje groen is wil zeggen dat de Verbinding op je netwerk tussen de computer en de bbox 1000Mbps is maar dit is je netwerk snelheid heeft niets met je eigelijke internet snelheid te maken.

Je snelheids verhoging zal volgen nadat en computer systeem zijn tests en monitoring heeft uitgevoerd. Dit duurt meestal ongeveer en 14tal dagen.

Reageer