Twee weken geleden hebben we onze defecte philips router gaan omruilen door een bbox 2.Sindsdien krijgen we op een 5 tal zenders de melding Tijdelijk niet beschikbaar.
Al meerder malen de technische dienst gecontacteerd zonder resultaat.
Heropstarten en de software opnieuw installeren(modem en decoder)helpt niet.
Is er bij belgacom niemand die dit kan oplossen?
Bladzijde 1 / 1
Heb je tegelijkertijd een upgrade naar VDSL2 gekregen ? want met een Philips modem/router kan je geen VDSL2 ontvangen. Met een b-box2 wél ADSL, ADSL2+ en VDSL2.. Voor VDSL2 moeten ze je wél aansluiten op het glasvezelnetwerk via de lokale ROP (remote optical platform of glasvezelcabine).
Zijn die zenders HD zenders? waarschijnlijk wel want met SD zenders heb je die melding niet denk ik ? klopt dat ?
de defecte philips werd vervangen door bbox2 => wellicht staat hij nog steeds op adsl (bbox2 wordt nu standaard gegeven, geen gewone bbox meer in stock), dus vermoedelijk geen HD zenders beschikbaar. tenzij hij ook de upgrade kreeg naar vdsl2 ondertussen, maar betwijfel ik
log misschien eens in op de webinterface van uw modem via http://192.168.1.1/ en kijk eens naar de Downstream Line Rate & Upstream Line Rate
welke zenders laten het afweten?
beetje meer info gewenst...
mvg
log misschien eens in op de webinterface van uw modem via http://192.168.1.1/ en kijk eens naar de Downstream Line Rate & Upstream Line Rate
welke zenders laten het afweten?
beetje meer info gewenst...
mvg
Beste,
Ze hebben inderdaad van een upgrade naar vdsl2 gesproken.We zouden een brief ontvangen voor die omschakeling .Tot op heden nog niets ontvangen.
Het zijn geen hd zenders.
De downstream line = 7040 kbps en de upstream = 509 kbps.
Het zijn de zenders :Anne ; RTL/TVI ; BBC1 ; Canvas + en nog een van belgacom 11 (maar aangezien belgacom geen voetbal meer uitzendt)
Ze hebben inderdaad van een upgrade naar vdsl2 gesproken.We zouden een brief ontvangen voor die omschakeling .Tot op heden nog niets ontvangen.
Het zijn geen hd zenders.
De downstream line = 7040 kbps en de upstream = 509 kbps.
Het zijn de zenders :Anne ; RTL/TVI ; BBC1 ; Canvas + en nog een van belgacom 11 (maar aangezien belgacom geen voetbal meer uitzendt)
Dit weekend net hetzelfde meegemaakt. Ik had enkel VTM en Één, alle andere zenders waren tijdelijk onbeschikbaar. Zelfs na het heropstarten(stroom uittrekken) van de decoder en BBOX2 hielp dit niet.
Zelf naar de helpdesk bellen hielp niet echt. Na X aantal keer heropstarten is het uiteindelijk dan toch gelukt om de meeste zenders terug te krijgen.
volgens mij ligt da oorzaak aan de verouderde hardware van den BBox2. Deze zou wel eens een upgrade mogen hebben.
Zelf naar de helpdesk bellen hielp niet echt. Na X aantal keer heropstarten is het uiteindelijk dan toch gelukt om de meeste zenders terug te krijgen.
volgens mij ligt da oorzaak aan de verouderde hardware van den BBox2. Deze zou wel eens een upgrade mogen hebben.
beste
u staat blijkbaar nog op adsl2 in afwachting van een upgrade naar vdsl2... u zal hopelijk eerdags nog een brief ontvangen met de activatiedatum
dit gezegd zijnde ... een vreemd probleem alweer
blijkbaar heeft u de voor de hand liggende zaken reeds geprobeerd? ttz reset / factory reset van decoder & modem. als dat niets heeft geholpen zal ik je toch weer door moeten verwijzen naar de technische dienst, desnoods moeten ze er een specialist opzetten
btw, er is nog steeds voetbal te zien op belgacom tv, en nog wel gratis, zie ook:
https:///posts/fc8f0de7af
mvg
u staat blijkbaar nog op adsl2 in afwachting van een upgrade naar vdsl2... u zal hopelijk eerdags nog een brief ontvangen met de activatiedatum
dit gezegd zijnde ... een vreemd probleem alweer
blijkbaar heeft u de voor de hand liggende zaken reeds geprobeerd? ttz reset / factory reset van decoder & modem. als dat niets heeft geholpen zal ik je toch weer door moeten verwijzen naar de technische dienst, desnoods moeten ze er een specialist opzetten
btw, er is nog steeds voetbal te zien op belgacom tv, en nog wel gratis, zie ook:
https:///posts/fc8f0de7af
mvg
Beste Franky,
dit probleem kan veroorzaakt worden door modem of decoder, maar ook door de verbinding tussen decoder en modem. Als dit via lan-kabel is, is er geen probleem, maar als het via ruckus of PLC is, kan dit ook een oorzaak zijn. Als u via ruckus of PLC werkt, kan het ook volstaan om deze beide eens te herstarten. Het best is in deze volgorde : eerst Bbox-modem, dan ruckus of PLC-zender, dan ruckus of PLC-ontvanger en uiteindelijk decoder.
Indien dit niets oplost, kan u ons best contacteren op 0800/22700. Zo kunnen we een paar live-testen doen met u.
Mvg
Eva van Belgacom
dit probleem kan veroorzaakt worden door modem of decoder, maar ook door de verbinding tussen decoder en modem. Als dit via lan-kabel is, is er geen probleem, maar als het via ruckus of PLC is, kan dit ook een oorzaak zijn. Als u via ruckus of PLC werkt, kan het ook volstaan om deze beide eens te herstarten. Het best is in deze volgorde : eerst Bbox-modem, dan ruckus of PLC-zender, dan ruckus of PLC-ontvanger en uiteindelijk decoder.
Indien dit niets oplost, kan u ons best contacteren op 0800/22700. Zo kunnen we een paar live-testen doen met u.
Mvg
Eva van Belgacom
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.