3 gevarieerde vragen

  • 20 November 2011
  • 6 reacties
  • 1811 Bekeken

Hoi zit al een tijdje met 3 vragen:


1) Hoe kan in opnames van de ene decoder naar een andere overzetten of bewaren? (USB, ...)

Vermits ik een oude decoder TILGIN ga omruilen voor een nieuwe.

Er staan opgenomen progs op van familieleden bij TVquizzen.


2) Heb 2 decoders. Hoe komt het dat bij een opname ik progs kan bekijken op

de 2 decoders en soms blijft de opname maar op één decoder staan bij PVR.

+++ ik neem steeds opname zonder aanpassingen dus 30 dagen bewaartijd +++

deze worden toch op de servers bewaard niet en zijn dus van eender welke decoder te bekijken, niet?


3) Op mijn beide deocers gaat de teletekst niet op 19/11 en 20/11, nog mensen met dit probleem?

En mijn beide afstandsbedieningen werken echt wel!


Dank u alvast voor wie op de 3 vragen reageert!



6 reacties

1) dat is niet mogelijk

2) opnames die op server gebeuren kan je op élke decoder bekijken, opnames die op harde schijf gebeuren enkel op de decoder waarop deze werd uitgevoerd. standaard wordt de eerste opname softwarematig op harde schijf uitgevoerd. niet alle zenders zijn op de server op te nemen. serieopnames worden automatisch uitgevoerd op de harde schijf. opnames op afstand altijd op de server

3) hier werkt TT correct

mvg
Reputatie 6
Badge +1
Op NL1 en 3 werkt tt bij mij niet of heel slecht. Op NL2 wel
Reputatie 7
Badge +1
Op vraag 1 zou ik het volgende willen antwoorden: de enige manier om programma's van een decoder over te zetten naar een ander medium is door ze in "real time" over te kopiëren naar een DVD-HDD-recorder of iets gelijkaardigs met een scart-of HDMI-kabel. Ik doe dat trouwens al de hele tijd omdat ik die toch had om van de kabel op te nemen voordien. Dat werkt perfect, zelfs HD-opnames zijn nog héél behoorlijk van kwaliteit na overkopiëren. Het is sowieso een slecht idee om waardevolle opnames die je wilt bewaren op een decoder te laten staan, zelfs als die je eigendom is. Immers, je kan ze zonder connectie met het TV-netwerk van Belgacom niet meer bekijken.

Op vraag 2 zou ik aanvullend op xenne willen zeggen, dat die PVR-opnames (op de harde schijf dus), enkel vanop die betreffende decoder kunnen afgespeeld worden, omdat die decoders wél elk apart met het TV-netwerk verbonden zijn, maar niet in netwerk staan met mekaar, al zou dat in deze tijd toch geen probleem mogen zijn met de modem als router. Je kon met het ter ziele gaande TVonPC zelfs via de modem video's, muziek en foto's van je PC op TV afspelen/bekijken/beluisteren via de decoder(s). Dat kan nu nog voor diegenen die het nog geactiveerd hebben staan zoals ik..

,
Dank u wel voor de reacties.

1) Dus het is echt niet mogelijk om via USB iets om te zetten (waarom hebben de decoders dan een usb poort?)

En kan je op geen enkele manier de opgenomen bestanden bekijken of kopieren, enkel dan via een DVD recoder in real time


2) Toch neem ik nog steeds progr op en die staan niet op de 2 decoders en dus niet op de server.

Is het niet zo dat één enkele opname, zonder aanpassingen, steeds op de decoder bewaard worden???

wat moet ik dan doen als ik een progr op de server wil opnemen?

En is opnemen op afstand altijd op de server???


3) Ik blijf toch problemen op alle posten ondervinden met teletekst, maar goed ik heb een oude TV en werk met SCART

maar probleem 1 en 2 zijn voor mij belangrijker


Mvg
Badge
1) De USB ingang dient voorlopig voor niets.

2) Zéér belangrijk is dat opnemen op afstand steeds op server is, dus 30d. beschikbaar.

3) Hier heb ik geen miserie met teletekst, wel met hdmi aansluiting.

Vriendelijke groeten.
Reputatie 7
Badge +1
Vraag 1: de USB-poort op de decoder (overigens ook die op de b-box2) is niet geactiveerd, tenzij voor het opladen van apparaten zoals GSM.

Vraag 2: planning van op de TV-onlinegids gaat altijd naar de server (met 30d). Op de decoder enkel als ze samenvallen met PVR-opnames, en als het van de toerlaten zenders is en het geen serie is (series gaan altijd naar de harde schijf als je voor "alle episodes" kiest). Een truk is om eerst een kort programma dat ermee samenvalt van een andere zender te programmeren, en daarna hetgeen je op 30d wilt hebben. Daarna het niet verlangde PVR programma terug verwijderen uit de planninglijst. Het gewenste programma blijft dan met 30d staan. Ik werkt zo regelmatig als ik programmeer.

Vraag 3: hier kan ik je niet bij helpen, want ik heb daar geen problemen mee. Het enige wat ik mis is, dat je niet met subpagina's kunt werken.

Reageer