2x per uur een hapering bij gelijk welke zender

  • 23 June 2011
  • 35 reacties
  • 3188 Bekeken

Hallo

Ik vind het zeer vervelend dat bijna 2x per uur een freeze frame voor 1 seconde optreed. en dit op gelijk welke zender !

Het beeld blijft gevoon 1 seconde stil staan en gaat dan weer verder , mijn kenissen die ook een HD decoder hebben bevestigen dit ook, dus kom a.u.b. niet af dat dit weer aan mijn decoder ligt

Dit probleem is ontstaan met de grote softwareupdate van vorige maand !, voorheen nooit last van gehad.

Eva, wanneer is devolgende software update die dit euvel kan oplossen ?

m.v.g. Jack


35 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Sorry, maar een kabel eens uittrekken en terug insteken gaat het probleem niet oplossen hoor. Trouwens probleem is maar begonnen na de update.
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij was de nieuwe interface een hele verbetering, buiten het feit dat ik een aantal opties mis (groene, blauwe en rode knopfunctie). Ik kan nu zonder beeld of klankonderbreking naar de TV-gids of naar PVR gaan tijdens het kijken naar en simultaan opnemen van HD, wat ik met de oude interface niet kon. Misschien zijn die problemen specifiek voor mensen met een 20Mbps profiel ? Ik heb natuurlijk wel een 30Mbps profiel en maar een decoder, dus kan ik het niet écht beoordelen.
Reputatie 6
Badge +3
Het is meestal de warmte die apparatuur parten speelt. De problemen kunnen zich voordoen na verloop van tijd. Dus ik weet niet van hoelang dat de apparatuur al nonstop actief is bij u thuis. Zorg ook ervoor dat de b-box in een koele ruimte is.
Ik sluit me aan. Dit probleem ook hier bij mij. Niet heel erg natuurlijk maar mag toch wat aan gedaan worden.
@familievandesype: Nee, we hebben niet allemaal plotseling een slechte netwerkkabel of een defecte LAN-poort op onze bbox. En onze decoders zijn niet plotseling massaal aan het oververhitten geslagen (het doet er trouwens niet toe hoe lang de decoder al aanstaat).
Dit zijn mogelijke oorzaken als het probleem bij één iemand voorkomt, niet als de helft van het forum er last van heeft.

@Eva: V3b, netwerkkabel, HDMI, fc381067
Reputatie 6
Badge +3
Ik baseerde mij gewoon wat bij mij hielp om haperend beeld op te lossen. Een andere verklaring dan hitte kan ik niet bedenken, waarom in mijn geval de problemen zich oplosten door even de kabel uit trekken of de adaptors,ruckussen uit te trekken en te herinitialiseren. Dan kreeg ik wel goed beeld. Toen hielp een factory reset ook niet.
Reputatie 7
Badge +1
Ik maak er nu de gewoonte van mijn decoder minsten eenmaal per week te herstarten. Dan staat al minstens de decoderklok terug juist en komen de herinneringen op tijd. Of dit helpt bij die korte onderbrekingen weet ik niet. Ik heb alleen soms een korte hapering in de PVR opnames als ik op dat moment (tijdens de opname) wat teveel gezapt hebt tussen HD-zenders. Maar écht storend is het niet. De meeste problemen zijn er met de nPVR-opnames en dan vooral bij het doorspoelen. Maar dat is maar af en toe.
We hebben vandaag gebeld voor het probleem dat de decoder steeds vastloopt en vervolgens reset.
Aan de telefoon hadden ze ons gezegd dat het aan het de decoder lag en dat we een v4 moesten hebben.
Wij naar belgacom winkel gent (veldstraat) om te ruilen.
Maar zijn met een nog ouder toestel thuis gekomen, omdat ze blijkbaar geen hadden.

conclussie: problemen nog erger dan ervoor.
Aangezien je een ticket nummer gekregen hebt voor een V4 , gewoon terug gaan naar teleboetiek en een V4 vragen.
@ricy

de vriendelijke verkoper van belgacom center gent kouter, heeft ons probleem al opgelost.

waren er maar meer verkopers gelijk hem.

Reageer