2e decoder V3 > harde schijf blijft draaien als die uitgeschakeld is (irritant gezoem)

  • 13 January 2013
  • 5 reacties
  • 284 Bekeken


beste forumleden.


Begin vorige week heb ik mijn 2e decoder ontvangen voor op mijn slaapkamer.


Dacht een V4 decoder te krijgen maar bleek dus een V3 te zijn (eerste model).


Wanneer deze nu gewoon in standby gezet wordt blijft deze harde schijf nog een ganse nacht draaien. Firmware etc is allemaal up to date, denk gewoon dat het een beperking van het model is.


Terwijl een v4 echt een slaapstand gaat en de schijf niet meer draait dan.


Heeft iemand nog hetzelfde probleem en hebben ze die uiteindelijk toch omgewisseld nr een versie 4?




5 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb 3,5 jaar een V3 gehad en maar sedert mei een (gekochte) V4. Ik moet zeggen dat ik nooit problemen met de V3 heb gehad.Die V3 heeft nooit geluid gemaakt in standby. Je kunt hem trouwens ook gewoon uit de stroom trekken natuurlijk en maar opzetten als je hem nodig hebt. Maar ik zou ook eens een factory Reset overwegen, en als dat niet helpt dan evnetueel via Eva een omruiling te krijgen. Een V4 kan je sowieso niet afdwingen in de huurformule. Maar meestal wordt voor en 2e decoder nog een V3 gegeven.Zie maar eens in de uitleg over de apparatuur op de site: of klik gewoon op de decoderafbeelding:



http://www.belgacom.be/nl/prive/producten-en-diensten/televisie/apparatuur/decoders-en-draadloze-oplossingen?page=plc_tv_equipment


Daar staat duidelijk een V3 afgebeeld




























  • € 7,00




    /maand






  • Hd-decoder voor een 2de of 3de tv (huren)

    Als u een tweede of derde tv-toestel wilt aansluiten


    [/list]


zotten gelijk ondergetekende



ik bedoelde mezelf dus hé cheeky


ja, idd, ik verkies nog altijd de V3, omdat die draait op bugvrije software...


't is trouwens een aangekocht exemplaar, dus een bewuste keuze


mvg


Reputatie 7
Badge +1


Daar twijfelde niemand aan hoor Xenne !devil

Reputatie 7
Badge +1


Bart, wil je nu zeggen dat je die V3 gekocht hebt? want die kost nog altijd 100€ minder dan een V4! In de huurformule heb je niet direct de keuze en hangt het er van af in welk BCC je gaat. Wens je veel succes met je onderhandeling. In wezen heb je gelijk natuurlijk; het is niet omdat het 'maar' voor een 2e TV is, dat het een verouderd product mag zijn. De huur blijft 7€ en vanaf volgende maand zelfs 8€...

Reputatie 7
Badge +1


Tg. 8€ p.maand heb je een V4 van 225€ er na 28 maanden uit. Met de mijne, die ik sedert mei 2012 gekocht heb, heb ik al 8x7€ = 56€ uitgespaard. Nu nog 225-57= 169€/8€ = 21 maanden. Intrest op het kapitaal is tegenwoordig te verwaarlozen...De garantie loop nog tot mei 2014, dus mijn risico is dan nog tot october 2014...als hij kapot gaat tussen mei en october 2014 heb ik een slechte zaak gedaan...Maar écht geld eraan verdienen doe ik maar vanaf november 2014...'t is even rekenen, maar zo kan iedereen dat voor zichzelf uitrekenen.

Reageer