2de belgacom decorder defect


Beste ,

Ik heb dus enkele maanden geleden een 2de belgacom decorder in huis gehaald.

Deze wil sinds kort zijn software niet meer instaleren ,

Als ik deze in een belgacom center binnen doe , krijg ik dan meteen een andere decorder mee?

Of moet ik wachten tot deze hersteld is ?


Mvg Thomas

16 reacties

heb je deze decoder aangekocht of is deze gehuurd?

mvg
gehuurd

mvg
Kan ik deze dan gewoon laten omruilen of ?


Mvg
contact nemen met de helpdesk op 0800 22 700, probleem uitleggen, als hij defect is zal je ruilticket krijgen, daarmee dan naar belgacom punt

mvg
bel naar technische dienst 0800 22 700 daar zal je een ticket nummer krijgen om je defecte coder in te ruilen in een BGC boetiek.


Elsa
Ok !

Alvast bedankt !
Ik heb een 1H30 geleden gebeld met de helpdesk , ze gingen het probleem opsporen.

Ze zeiden achter 10 minuten bellen we je terug.

Ik heb er nog altijd niks van gehoord...

Dit kan toch niet ?


mvg

Niet opgeven en terug opbellen 0800 22 700

je bent zeker dat je decoder is die defect is ? anders eens de twee decoders van plaats verwisselen.

Is je 2e decoder rechtstreeks met modem verbonden of zit er nog iets tussen (Ruckus of devolo bvb)?

Elsa
ja heb ik al gedaan die doet werkelijk niets.

neen zit ee decolo tussen


mvg
Reputatie 5
Badge +3
Heb je al een factory reset gedaan op de defecte decorder?

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
Mvg

Heb juist gebeld , hij zei mij hetzelfde ...

Ben benieuwd, ...

Bedankt !


Mvg
Als je kan en een factory reset heeft niks uitgehaald, eventueel de decoder eens direct met een netwerkkabel verbinden aan je modem.

Dan nog eens een factory reset uitvoeren, dan ben je 100% zeker of de decoder defect is of niet.

Naturlijk deze opstelling is niet altijd evident en je moet een netwerkkabel liggen hebben ook (normaal zaten er bij de decoder ingesloten)

Elsa
Als de voeding defect was dan lichte er waarschijnlijk ook niks meer op aan de decoder.

Of het zou moeten zijn dat de spanning niet te veel te laag was da licht er natuurlijk ook iets op .
thomaG kan de voeding van de 1e decoder even gebruiken om de 2e decoder te voedrn an dan zien of het wel werkt .


Elsa
Badge +1
Gewoon naar de belgacom winkel gaan en een nieuwe decoder halen. Als ze zeggen dat je moet bellen naar de helpdesk zeg dat je dit gedaan hebt en dat ze niet terugbellen. Ze zullen je wel een niuewe geven. Zo heb ik het al verschillende keren gedaan. Ik heb nog nooit zo een omruilnummer gekregen van de klantendienst. Ik heb daar een maal naar gebeld voor zo een nummer maar het duurde te lang en ik heb toen afgelegd en gewoon naar de shop gegaan en gezegt dat ik heb gebeld maar dat ze daar niet antwoorden en ze hebben mij gewoon een nieuwe gegeven.

ik heb vanmiddag mijn recorder omgeruild,je moet wel met belgacom bellen 080022800 die vragen je dan een nummer op te geven dat aan de onderkant van de recorder staat( dus beter eerst even noteren mac........... ).er wordt je dan een nummer toegekend waarmee je een andere recorder kunt afhalen.niet vergeten je afstanbediening mee te nemen.
Inderdaad dit is de beste methode want zo maar omruilen zonder omruilticketnummer dat doen ze zeker niet in alle BGC boetieks zoals swimmer zegt, als je veel geluk hebt mss wel !! maar dat mag je zeker niet veralgemenen.

Elsa

Reageer