2be ook in HD bij Belgacom??

  • 29 January 2013
  • 7 reacties
  • 550 Bekeken


Net gelezen dat vanaf vandaag 2be in HD beschikbaar is bij Telenet, hoe lang gaat het nu nog duren vooraleer Belgacom hierin volgt? Het is al maanden dat er hier achter gevraagd wordt zowel bij Telenet als Belgacom en eindelijk heeft Telenet nu de stap gezet. Kan Belgacom nu aub ook snel volgen?!

7 reacties



Het is al maanden dat er hier achter gevraagd wordt zowel bij Telenet als Belgacom en eindelijk heeft Telenet nu de stap gezet.



't is in de eerste plaats de zender (2BE) die moet beslissen in HD te gaan uitzenden... onder druk van vier & vijf is 2BE nu blijkbaar gevolgd, wellicht zal het nu ook wel komen op belgacom tv. ik hoop dat 2BE de belgacom klanten niet gaan straffen omdat belgacom met de rechten van de CL gaan lopen is....


mvg
Reputatie 7
Badge +1


Bij closeups is het verschil iets minder merkbaar, maar bij verderaf en bij de achtergronden (vooral sport) zijn die bij HD heel wat scherper en zie je het pixelverschil, zelfs bij een HD-ready van 37'. Je hebt dan meer dieptezicht. Er is inderdaad ook kwaliteitsverschil tussen de zenders. Zendt VTM niet in 1080i uit en de VRT in 720p? Zelfs op een HD-ready zie je dat.



2BE in HD mag zo stilaan wel. Haalt de achterstand in aantal HD-zenders voor het nederlandstalig zenderaanbod in HD tegenover het franstalige wat in. De concurrentie van SBS/Woestijnvis speelt hier zeker mee. Nu nog Op12/Ketnet van de VRT...

Reputatie 7
Badge +1


2BE HD zit idd al in het aanbod bij Telenet. Deze namiddag gecheckt bij mijn kozijn. Heb die voor hem in zijn TV-gids verplaatst/verwisseld met de SD-versie. Dus verwacht ik wel dat Belgacom zal moeten volgen.

Reputatie 7
Badge +1


De 'spaech' van Bellens was wél vuurwerk....nu nog een fusee in hun...om 2BE snel ook in HD te geven !wink

Reputatie 7
Badge +1


Bij Vier en Vijf HD was Belgacom eerst. Zijn er dan klanten daarom overgelopen van Telenet naar Belgacom denk je ? Daar spelen meestal wel andere motieven mee.

Reputatie 7
Badge +1


klopt: op 19 staat nu Infochannel. Moet 2BE niet in de 30-reeks komen, zoals de andere vlaamse HD- zenders?



kanaal 2BE in HD hier toch nog onvindbaar zenne, en we zijn ondertussen 1 februari, dacht ik



ik denk dat de info niet klopt en dat het op 1 april gaat doorgaan :-p


grtjs

Reageer