250MB/1GB

  • 29 April 2012
  • 6 reacties
  • 529 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Als je je internet favorite behoud (ook al is dit nu pack maxi) zou volgens de mail in het 3G 250MB ingegrepen zitten.
Als je anderzijds kosteloos overstapt naar pack maxi zit daar dan voor 3G 1GB in. Klopt die 250MB of is dit een fout.
Had vorige week eens met de internet free weeekend stick op laptop gexperiementeerd en zat na een kwartiertje surfen
al aan een verbruik van 70MB (ja ook eens youtube geprobeerd),
waardoor ik denk dat die 250MB misschien wel sneller binnen de maand opgebruikt is.

Ik merk immers op dat op veel websites sowieso in bepaalde frames ongevraagd video wordt afgespeeld.

6 reacties

Ter info: In de post die ricy geplaatst heeft zie je een overzicht ==> http://community.belgacom.be/posts/3a6bb45f16

inderdaad 250 als je niet overstapt naar pack maxi en in pack maxi 1GB maar dan zal je wel maae betalen dan wxat je nu betaalt.

Ik denk dat dat voor iedereen anders ligt.

Als ik mijn huidig pack omzet in een pack maxi met dezelfde telefonie opties die ik nu heb, zou ik zo'n 10€-€15 meer betalen, maar dan wel 1GB 3G en ook waarschijnlijk een tablet krijgen. Je moet dan voor jezelf beslissen of je die meerprijs wil betalen in functie van je behoeften.

Voor sommige personen kan het nieuwe pack ook goedkoper zijn.

Wat vast staat is dat websites over het algemeen 'zwaarder' worden en dus meer datavolume vragen vooral door hun grafisch zware opmaak.
Als je een je nieuw pack neemt dat evenveel moet kunnen als wat het oude kon dan is het altijd duurder !

Anders moet je een stapje lager zetten met iets minder.

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Klopt: alles is verhoogd in functie van mobiele toepassingen, wat allicht met de reële behoefte van veel mensen overeenstemt (smartphone/tablet). Maar je kunt smartphone en tablet ook hoofdzakelijk op Wifi of FON gebruiken, en dan zijn je 3G behoeften erg beperkt. Ik gebruik mijn smartphone nu al 4 maanden, en buiten de eerste maand, toen ik nog alles moest uitproberen, verbruikte ik amper 30MB 2of3G, en ca. 1.5 tot 2GB op Wifi/FON. Dat laatste gaat van je vast internetvolume af en stelt daar dus niks voor, behalve als je veel TV Overal kijkt, en dan nog. Met een tablet ga je allicht meer filmpjes/video's/TV kijken, maar dat zal dan toch veel thuis, of bij familie of binnen bereik van FON zijn. Veel zware bestanden downloaden op 3G is sowieso niet verstandig. Apps downloaden doe je ook best op Wifi, gaat veel sneller en gaat af van je vast volume.
De nieuwe packs (en dat heb ik hier op verschillende topics gezegd) zijn vooral nadelig voor TV-gebruik. Behalve bij Maxi verlies je alle voordelen van TV Favorite/Intense en dan vooral de gratis credits. Bij Favorite/Intense had je ook voor 10.80€ vrij te kiezen Boeketten. In Comfort verdwijnt dat volledig, en bij Maxi heb je enkel de keuze tussen Sport&Pleasure (10.80€ waard) en Entertainment+Nature&Discovery (ook 10.80€ waard). Music&Culture is dus bv. geen optie en dient altijd extra betaald te worden (5.40€).
In mijn specifiek geval betaal ik alles incl. boeketten ca. 10€ meer per maand in een Comfort, 13.20€ méér in een Maxi. Vermits ik geen groot Mobile datavolume nodig heb, kan ik dus beter in mijn oud pack (Telephony/Internet Comfort/TV Favorite/Mobile Comfort15) blijven. De snelheid is toch ook verhoogd van 15 naar 30Mbps, en het vast volume van 100 naar 150GB (onbeperkt in nieuwe pack), wat voor mij nog "overkill" is. Het mobiel extra volume van 100MB (i.p.v. 250MB in het nieuwe pack) zou dus ook voldoende zijn, maar ik krijg dat voorlopig niet geactiveerd. De medewerkers in BCC Wijnegem beweren dat je dat maar kan activeren door naar een nieuw pack over te stappen...wat compleet fout is natuurlijk, want voor wat dient dan het onderscheid tussen 100MB in een oud en 250MB in een nieuw pack. Maar tegen domheid kan je niet opboksen hé. Discussiëren is toch tijdverlies.Wenkbrauw ophalen
Reputatie 2
Badge
Met die 3G 250 of 1GB data, kan je daarmee weg zowel op die tablet als op een internet gsm waarvoor je een mobile abonnement hebt, of moet je kiezen voor welke sim kaart dit gebruikt wordt?
Beste bk316209,

U kunt max. 1 mobile internet abonnement & 1 mobile voice abonnement in het pack steken. Enkel deze 2 nummers kunnen gebruik maken van het gratis volume.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer