20mbit profiel naar 30mbit


Hey,

Ik had daarnet een technieker aan de lijn, voor mijn VDSL in orde te brengen (probleem met geswitchte nr's).
Ik vroeg hem om me om te zetten naar van 20mbit profiel naar 30mbit, dit kan geen probleem vormen sinds ik op < 400m van rop/kvd zit.

Ik keek ffkes naar de eigenschappen vd Bbox en het stond op 30mbit, echter nu is het weer veranderd naar 20mbit.
De technieker liet me weten dat deze morgen zou terugbellen of alles in orde was met het 30mbit profiel, maar sinds ik nu weer op 20 zit vraag ik het hier ffkes wat de oorzaak kan zijn.

groetjes

Simon

16 reacties

Hoe het juist in detail werkt weet ik niet echt maar er is ergens in het systeem iets ingebouwd dat kan detecteren of er te veel bit errors optreden bij een bepaald profiel en dan schakelt het systeem automatisch terug naar een lager profiel.

Het omgekeerde gebeurt echter niet automatisch om eens te proberen of het terug met een hoger profiel in orde blijft.

Ik heb het ook al voor gehad met mijn 30 Mbps profiel dat opeens op 20 Mbps stond, technische helpdesk hebben ze terug gezet op 30 en tot nu toe alles OK gebleven.
hoe weet je dat de afstand naar de ROP < 400m is?

in elk geval is het zo dat het profiel normaal automatisch wordt toegekend (afhankelijk van factoren zoals afstand tot ROP & lijnverzwakking)

maar ik moet zeggen dat ik ongeveer hetzelfde voor gehad heb... ik voldeed aan de voorwaarden voor een 30mbit profiel, doch ik stond op 16,5mbit. technieker heeft me geforceerd op 30mbit, maar het sprong na tijd terug naar 16,5mbit.
voor een ander feit is er dan eens een technieker moeten komen (regelmatige disconnects), en wat hij juist gedaan heeft weet ik niet, maar sinds die dag sta ik op 30mbit

mvg
@xenne, omdat ik zelf bij Belgacom werk. (op een totaal andere dienst weliswaar).

maar 30mbit zou geen probleem mogen zijn op mijn lijn.
anders morgen nog maar eens aan de technieker vragen. of aan de mensen van IAC. :)
aangezien die technieker morgen toch belt kan je hem inderdaad de uitleg nog eens doen en zien wat zijn reactie is, laat het dan maar weten via het topic hoe het afgelopen is, dan leren we misschien nog iets bij ;)

mvg
blijkbaar moet er niet altijd een technieker tussen komen want op de technische helpdesk kunnen ze u terugschakelen op een hoger origineel profiel . In geval dit niet lukt of als het systeem na een tijd terugschakeld op een lager profiel dan pas moet er een technieker tussen komen.

Dit is wat ik praktisch zelf ervaren heb een tijd geleden.
inderdaad, profiel verlagen/verhogen kan gewoon op afstand gebeuren. ik gebruikte verkeerdelijke technieker, was gewoon iemand die ik via via bij belgacom kende 😉 en hij deed de verhoging enkel omdat ik aan de voorwaarden voldeen btw

mvg
20mbit profiel naar 30mbit

... in juli 2010 beloofd uiterlijk voor het einde van het jaar voor Internet INTENSE abo's...

Ondertussen een jaar later en nog steeds geen aanpassing!


Downloadsnelheid max: 30 Mbps (hier nog steeds 16 Mbps)


Uploadsnelheid max: 4,5 Mbps (hier nog steeds 1,8 Mbps)



dan zit jij nog op 16,5/2 profiel blijkbaar. kan alleen stijgen als ze vdsl boast boxen plaatsen, wat ze wel van plan zijn te doen. maar in afwachting kan je altijd uw abo downgraden

mvg
het is wel zo dat de binnenbekabeling ook belangrijk is bij vdsl, het kan zijn dat internet rechtreeks op de bbox op 30MB draait (pas de snelheid verlaagd wel automatisch, maar verhoogd niet automatisch, ) maar door een niet-ideale binnenbekabeling (zoals geniette kabel, of aftakkingen) verminderd de lijnkwaliteit, (intern + extern wordt samengeteld) en zakt de snelheid.

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Als de binnenbekabeling niet goed is kom je op een repairprofiel.
Het automatisch systeem wijst een bepaald profiel toe op basis van de beschikbare data in het BGC systeem (vermoed ik).
Als deze theoretische waarde niet overeenkomt met de werkelijkheid kom je terecht op een repairprofiel (bv binnenbekabeling)
Beste Simon,

Kan je je login eens posten of je gegevens via Privé Bericht doorsturen, dan kijken we het zeker eens na.

MVG,

Eva van Belgacom
BELGACOM INTERNET NIET-ZO-INTENSE...



Ondertussen alweer een jaar verder... en van de stellige belofte is ondertussen 18 (ACHTTIEN) MAANDEN niks in huis gekomen...


Hallo Eva??!!!




  • geplaatst 5 juli 2011 door pragmarcNewbie
    [/list]



    20mbit profiel naar 30mbit

    ... in juli 2010 beloofd uiterlijk voor het einde van het jaar voor Internet INTENSE abo's...

    Ondertussen een jaar later en nog steeds geen aanpassing!


    Downloadsnelheid max: 30 Mbps (hier nog steeds 16 Mbps)


    Uploadsnelheid max: 4,5 Mbps (hier nog steeds 1,8 Mbps)


    Binnenbekabeling is allemaal Cat5e of CAT6, dus niet meteen ''geniette kabel'...)












    VDSL statistieken







































    VDSL Version Firmware-VTU-R: 5.5.1.2IK105012 Tijd 01 oktober 2009, 14:04:47
    VDSL line status SHOWTIME
    Downstream Training Margin : 16,9 dB
    Downstream lijnsnelheid 20064 kbps
    Upstream lijnsnelheid 2040 kbps
    TX totaal vermogen -15,3 DBm
    Downstream delay 7,2 ms
    Upstream delay 3,5 ms


waarom zit je nog altijd op intense met een 20/2 profiel? je had al lang kunnen downgraden naar bv favorite, is nu zelfs ook limietloos dus je zou er niets van voelen.

je profiel is oa afhankelijk van afstand ROP & lijnverzwakking... niet van het type abo dat je hebt. denk niet meteen dat er een verhoging voor jou inzit, dus stem je abo af op wat je kan halen. de specificaties van het intense abo zijn op dat jaar wel degelijk verhoogd, maar deze kan jij niet halen omdat je te ver van de ROP zit

mvg
@xenne:


ROP staat hier op een boogscheut, denk nog geen 200 meter.

Tja, en diene intense... I know is quasi identiek hetzelfde als ne Favorite op 13 euro na...

Ik vermoed dat er geen nieuw profiel gepusht is naar diene BBox, dat het daar aan ligt.

Reputatie 7
Badge +1
De afstand in vogelvlucht tot de ROP heeft geen enkele betekenis hoor. Het kan zijn dat de kabel eerst naar het andere eind van de straat loopt en dan eerst naar jouw aansluitpunt. Dat kan je bovengronds écht niet zien. Er zijn hier al mensen geweest met een ROP praktisch voor hun deur die geen 30Mbps profiel hadden of konden krijgen.
Inderdaad de spreuk "alle wegen leiden naar Rome" is hier wel van toepassing Knipogen

Reageer