20/2 -> 30/4,5

  • 28 January 2011
  • 16 reacties
  • 1886 Bekeken

Wanneer wordt in Oudenaarde overgeschakeld naar het nieuw 30/4.5 profiel?

download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 69768 kbps
max payload: 57032 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 24.5 dB
loop length: 322 m
near end: 523 m
far end: 306 m
avg. length: 384 m
snr margin: 23.1 dB
attenuation: 11.3 dB
avg. margin: 23.7 dB
avg. snr: 40.7 dB
forecast max line: 110250 kbps
forecast max payload: 89425 kbps

Of heeft het feit dat ik bij dommel zit er iets mee te maken?

16 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Indien je in aanmerking kwam voor een upgrade naar 30/4.5 dan werd dit reeds uitgevoerd.

Oa de afstand tot de ROP (max 400m) EN de verzwakking speelt een rol. De tool die je hiervoor gebruikte geeft echter geen uitsluitsel aangezien de waarden nog wel eens willen verschillen van deze van Belgacom zelf.

Verder geen idee of dommel 30Mbps aan kan bieden.
Broekstraat 196, en ja Dommel biedt reeds 30/4.5 aan
volgens belgacom tv op mijn lijn mogelijk





















Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2

Graag had ik ook een reactie gekregen van Eva ... ik ben even naar kastje 124 gegaan (staat nml. in mijn straat) en tenzij Belgacom een andere metermaat gebruikt dan mij valt deze binnen de vereiste afstand. Verder mag ik niet klagen de waarden die ik haal zijn altijd stabiel en de maximum snelheid word bij een goede server altijd gehaald. Het is enkel een kwestie van te krijgen waar ik voor betaal en recht op heb.
Reputatie 2
Badge +1
Hier dezelfde mogelijkheden volgens die check, maar in real life dus ook maar 20Mbit (2 TV's). Komt oa dat iedereen op die kabel maximaal op 400m mag zitten en voor iedereen de verzwakking OK dient te zijn.

In theorie was hier dus ook 30Mbit mogelijk (volgens de online check)

Best eens bellen met Dommel om dit na te gaan.
<quote="KDS 1594">
attenuation: 11.3 dB
</quote>

Dit zal vermoedelijk het probleem zijn.

Maar ik stel voor dat je toch eens contact opneemt met Belgacom. Ik was ook niet automatisch overgeschakeld, maar nadat ik het zelf had gevraagd bleek het toch mogelijk.
Beste KDS .1594,


Je komt pas in aanmerking voor een 30Mbps profiel als je lijnwaarden voldoen aan onze vereisten. Je abonnement bij Dommel speelt ook een rol aangezien zij de snelheid per abonnement ook limiteren.


Als u nog verdere vragen hebt zou u zich moeten wenden tot Dommel.


Mvg,


Eva van Belgacom.
Badge
Toch even verduidelijken: als de BelgacomTV test aangeeft dat je 3 TV's kan aansluiten, dan wil dit niet zeggen dat je 30 Mbit kan krijgen. 3 TV's is ook mogelijk met een 20 Mbit lijn. Als de test zegt 3 TV's en je wil weten of het 20Mbit dan wel 30 Mbit is, moet je kijken onder 'Mogelijkheden kijken en tegelijk opnemen', en daar kiezen voor " 3 TV's ". Naargelang de tabel die dan verschijnt, kan je zien of je voor 20 of 30 Mbit in aanmerking komt: bij 20 Mbit zijn er maar twee mogelijkheden om 3 TV's aan te sluiten (zie eerste figuurtje), bij 30 Mbit zijn er 4 mogelijkheden om 3 TV's aan te sluiten (zie tweede figuurtje).

Voor de volledigheid: als de test aangeeft dat je 1 TV in HD kan aansluiten, dan kom je slechts in aanmerking voor 16,5 Mbps.
Reputatie 2
Badge +1
Correctie: als je 2 TV's in HD kan aansluiten, dan heb je 20Mbit. 1TV in HD = 16.5Mbit
Reputatie 2
Badge





















Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2

dit zijn mijn gegevens volgens de test via belgacom,
en toch is m'n profiel maar 16,5 Mbit

ik heb ook m'n twijfels of ik eventueel met 2 tv's gelijktijdig HD zou kunnen kijken,
tenzij Eva of muisje me kan overtuigen
Badge
Beste rooboo,

de BelgacomTV-test is niet waterdicht. Voor mijn eigen adres zegt de test dat HD niet mogelijk is, terwijl ik wel degelijk al bijna 3 jaar VDSL2 heb en HD kijk...

Enkel een Eva of een andere Belgacom medewerker kunnen op basis van je login of telefoonnummer nakijken wat jouw concrete situatie is. Er kunnen tal van redenen zijn waarom je op 16,5 Mbit staat. Misschien scheelt er iets aan je binneninstallatie en ben je op een repair profiel terechtgekomen.
16 Mbit is geen repair profiel. Als je op 16 Mbit staat is dat door technische beperkingen van uw lijn.

Als er iets scheelt aan je binneninstallatie val je terug op 9 Mbit.
Reputatie 2
Badge
Beste,

Bedankt voor jullie reactie. M'n 16 Mbit heeft te maken met technische beperkingen, meegedeeld na technische dienst van Belgacom en dit na het uittesten van de lijn.
Maar mijn eigenlijke vraagt blijft nog onbeantwoord: kan ik met deze 16 Mbit werkelijk met 2 tv's tergelijkertijd naar 2 HD-zenders kijken. Ik had hier graag zekerheid over alvorens de kosten te doen van 'n tweede HD-tv en extra decorder aan te schaffen.
Momenteel kan ik ook maar één HD kijken en een niet HD-uitzending opnemen.
Alvast bedankt voor volgende reacties.

RooBoo
Reputatie 2
Badge +1
Op een 16.5Mbit profiel heb je maar 1 HD stream ter beschikking. Vanaf 20Mbit heb je 2HD streams ter beschikking.
<quote="rooboo">
Maar mijn eigenlijke vraagt blijft nog onbeantwoord: kan ik met deze 16 Mbit werkelijk met 2 tv's tergelijkertijd naar 2 HD-zenders kijken.
</quote>

Kort maar krachtig: neen
"ik ben even naar kastje 124 gegaan (staat nml. in mijn straat) en tenzij Belgacom een andere metermaat gebruikt dan mij valt deze binnen de vereiste afstand."


Opgelet: die kabels lopen niet in vogelvlucht van het kastje naar jouw woning. Kan best zijn dat de kabel tot het einde van de straat gaat, dan oversteekt, om dan pas tot bij jouw woning te komen, bijvoorbeeld. Dat is wat ik heb horen zeggen. Belgacom kan wel een lijntest doen om de werkelijke afstand te weten.
Reputatie 2
Badge +1
Kabels lopen meestal in een lus en het is dus de kabellengte die telt (zie uitleg Gunther)

Verder wordt ook niet JOUW afstand in rekening gebracht, maar de lengte van de hele lus. (cfr een BGC medewerker op een ander forum)

Reageer