Beantwoord

2 tv's en 2 digicorders

  • 22 January 2017
  • 7 reacties
  • 792 Bekeken

Badge
Hallo,
Ik heb twee vragen eigenlijk, maar ze hebben verband met mekaar.
a) Wij hebben twee tv toestellen en 2 digicorders. Een heel tijdje geleden heb ik eens een serie opgenomen via TV Overal (geprogrammeerd via mijn pc). Deze serie diende ik telkens te bekijken op het Tv-toestel nr 1 (digicorder nr 1).
Vorige week nam ik een film op (eveneens via TV overal geprogrammeerd) en die vind ik nu plots terug op digicorder nr 2. Waarom dit verschil ?
b) is het enigszins mogelijk om via TV toestel nr 1 toegang te krijgen tot digicorder nr 2 (en vice versa) ?
Alvast dank en nog een prettige verderzetting van de week !
Karina
icon

Beste antwoord door Martin 25 January 2017, 23:39

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Volgens mijn weten wordt alles op de server opgenomen als je via de web of app programmeerd, dus dit betekent dat die opnames normaal te bekijken zijn op beide decoders.
Op je tweede vraag: neen, niet mogelijk.

hierbij info opnemen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_on_the_go/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/opnemen/opnemen-via-uw-gsm-tablet-of-computer.html

mvg.
De uitleg op de Proximus site is ook verwarrend:
"Het programma zal worden opgenomen en gedurende 60 dagen worden bewaard op uw decoder."

"Bewaard op uw decoder" geeft mogelijks een verkeerd beeld en geeft de indruk dat de opname op de HDD van de decoder gebeurt en niet in de cloud.
Voor een v5 compact decoder kan het natuurlijk niet anders dan dat de opname in de cloud gebeurt (heeft geen HDD) en op alle andere decoders kan bekeken worden.
Badge
Maar dat is het 'm nu net. Ik zou de film volgens jullie dus moeten kunnen bekijken via decoder 1 (die aan tv 1 is gekoppeld), omdat de film in de cloud zou staan. Dien ik hem dan op een andere manier op te zoeken dan via "Mijn opnames" ?
Op decoder 2, gekoppeld aan tv2, vind ik hem wel onder "Mijn opnames".
Dus als ik het goed begrijp kan ik hem enkel bekijken via tv 2 tenzij ik hem op tv1 op een andere manier moet opzoeken.
Quid ?
misschien decoder 1 dan eens herstarten door effen de stroom te onderbreken en komen ze dan wel bij de opnames te voorschijn.
Badge
Onze decoders zijn van het type V4 Cisco. (Wij nemen zeer weinig op)
Waar kan ik zien of die een harde schijf heeft ? Maar toch vind ik het raar zoals in mijn eerste post. Beide keren nam ik op via programmering op mijn pc (TV Overal) en de eerste keer was er opgenomen op decoder 1 en de tweede keer op decoder 2.
Zoals Martin voorstelt zal ik decoder 1 eens herstarten.
Die v4 en de V5 hebben een harde schijf, alleen de v5-compact (mini) heeft geen harde schijf
Badge
Beste Martin,
Je voorstel om de stroom van decoder 1 even te onderbreken heeft gewerkt.
De film wordt nu ook op deze decoder getoond. Nu nog afwachten of we hem effectief kunnen bekijken, maar ik heb er zeer goede hoop op.
Thanks !!

Reageer