Beantwoord

2 programma's tegelijk opnemen, hoe doe ik dat?

  • 24 April 2016
  • 12 reacties
  • 2439 Bekeken

Ik moet voor mijn man Luik-Bastenaken-Luik opnemen, en hij wil ook de match Union-Antwerp. Die overlappen elkaar natuurlijk. Ik kon beide programmeren maar gaat de tweede opname lukken? Ik kreeg geen melding van een conflict. In de topics op dit forum zijn bijna alle vragen over 2 tegelijk opnemen al jaren oud, daar heb ik dus niks aan. dbv. Adagio
icon

Beste antwoord door Marleen 24 April 2016, 14:57

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Als je geen conflict melding hebt gekregen en de 2 opnames staan in uw planning, of zijn al aan het opnemen mag dit geen problemen geven.

Mvg.
Reputatie 7
Badge +6
Hallo,
Staan beide opnames in uw planning? Dan zou dat moeten lukken..
MVG
opname LBL is bezig, in geprogrammeerd staat Live Union-Antwerp, maar ernaast staat "automatisch oplossen", benieuwd wat die oplossing zal zijn! Allebei bedankt voor de moeite!
Reputatie 5
Badge +3
Denk dat er toch een conflict zich zal hebben afgespeeld en dat de decoder dit aut. zal oplossen, ben niet zekers hoor, misschien weten andere forumleden daar meer van?

Mvg
aha! Onder PVR
er is een stuk tekst verdwenen, dus Onder PVR < conflicten staat : "er zijn geen conflicten bij de geplande opnames, als het lukt zal ik het hier laten weten.
Reputatie 7
Badge +6
Volgens de site kunnen conflicten zich enkel voordoen als men er voor kiest opnames onbeperkt te bewaren i.p.v. 60 dagen, of als men 'conflicten automatisch oplossen' deactiveert.

Meer informatie vindt u hier:

www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_conflict/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/opnemen/opnameconflicten-oplossen.html

MVG

PS: mooi kattenoog trouwens ! :8
dat ziet er veelbelovend uit. mvg
Inderdaad normaal automatisch conflicten oplossen wil eigenlijk zeggen, dat als er al een opname bezig is op de harde schijf (cPVR) en je hebt een andere die in tijd overlapt, dat deze dan automatisch in nPVR op de proximus server zal opgenomen worden voor 60 dagen en als je wilt kan je dan later nog kiezen voor deze nPVR opname om ze te bewaren voor lange termijn (36 maanden) ipv 60 dagen (maar de totale duur van alle lange termijn opnamen kan voorlopig niet groter zijn dan 50uur in totaal. Dat zal je ook zien als je kijkt in de PVR menu van je decoder onder Langetermijn opnames, als je in de buurt van 50 uur opnames komt dat je da aanduiding krijgt van in de buurt van 100% .
Zelf in de mode automatisch conflicten oplossen zal de opname die cPVR opgenomen wordt, normaal gezien ook nog in eens in nPVR op de server staan voor 60 dagen en dit is reeds zo sedert de nieuwe NTE software op de decoders staat.
Met veel plezier kan ik jullie melden dat het opnemen deze namiddag van de overlappende programma's LBL op 1 (30) en Union-Antwerp (602) perfect geslaagd is. Mogelijk heeft het ermee te maken dat kanaal 602 een (betalend) kanaal van Proximus zelf is, en is er geen garantie dat je bv. een programma van VTM en een van Een tegelijk kan opnemen, dat zal nog moeten blijken.
Dank aan iedereen die me raad gaf. Tot volgende keer.
Reputatie 7
Badge +6
Oh, maar dat is geen enkel probleem hoor. Dat gebeurt hier regelmatig en dikwijls komt er nog een BBC of Frans programma bovenop. We hebben wel nog een V5 met harde schijf, maar veel verschil zal dat niet maken. Wij laten wel altijd 'conflicten oplossen' op automatisch staan.
Indien het echter niet zou lukken en dat kan inderdaad gebeuren, zullen de medewerkers u graag verder helpen.
Nog een prettige avond.
Dat wordt trouwens ook door de Proximus medewerkers aangeraden van "conflicten oplossen" op automatisch te laten staan.
Maar het loopt bij sommigen inderdaad nog altijd wel eens verkeerd af en hopelijk gaat de nieuwe software die ze aan het uitrollen zijn op de v5 decoders er voor zorgen dat we nu altijd en voor eeuwig op beide oren gaan kunnen slapen ;-)
En kan iedereen die zijn harde schijf verwijderd heeft die weer terug in zijn v5 steken :-)))

Reageer