2 PLC adapters in elkaar pluggen mogelijk?

  • 22 September 2013
  • 2 reacties
  • 296 Bekeken


Hallo iedereen,





Ik gebruik de draadloze oplossing met PLC adapters om Belgacom TV in de woonkamer te hebben. Er is dus 1 PLC adapter in een stopcontact nabij de modem ingeplugd en 1 adapter bij de digicorder.


Nu wil ik nog een set PLC adapters bijkopen om mijn Wifi signaal op het 1e verdiep te verbeteren.


Het probleem is dat ik geen vrij stopcontact heb nabij de modem, enkel het stopcontact van de PLC adapter die er nu al zit. Kan ik dit stopcontact gebruiken om de PLC adapter in te pluggen en zodoende te verbinden met de 2de adapter die ik op het 1e verdiep zou inpluggen?


Ik heb al eens gegoogeld maar vind niet direct een antwoord hierop terug. Enkel dat je geen stekkerdoos mag gebruiken om de adapter in te pluggen.


Hopelijk via het forum een oplossing,





Jürgen

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


ik denk niet dat je hierover veel info zult vinden. Als je modem 'full routed' staat (TV en internet op alle 4 de poorten) kan je proberen met een extra ontvanger te werken. Maar full routed gaf wel soms al eens problemen met nPVR-opnames. En TV met internet op een PLC-circuit mengen wordt door Belgacom afgeraden al heb ik het hier al wel eens ergens gelezen.

Reputatie 7
Badge +1


Dat hangt enkel en alleen af van de electriciteitsbekabeling en de apparaten erop aangesloten of daar storingen op zijn. Dat ligt dan niet aan de PLC's.

Reageer