2 opnames -> opnameconflict -> 30 dagen wordt niet gekozen!

  • 26 April 2011
  • 3 reacties
  • 1902 Bekeken

Sinds vandaag hebben wij de nieuwe layout van de menu's.

Nu wilde ik een opname plannen op VT4 -> geen probleem, maar toen ik een opname wilde plannen voor Discovery Science gaf deze opnameconflict en kon ik maar 1 programma kiezen. Waarom wordt de opname van VT4 niet automatisch gewijzigd naar 30 dagen aangezien Discovery Science niet mogelijk is op 30 dagen???

Nu moet ik dus de opname op Discovery behouden en deze van VT4 volledig opnieuw ingeven... Vroeger zou dit geen probleem hebben gegeven omdat ik dan voor het plaatsen van de 2de opname, de bewaartijd van de 1ste (VT4) zou hebben aangepast op 30 dagen. Ook probeerde ik zo veel mogelijk op 30 dagen te zetten aangezien we na 4.5 jaar nog steeds geen beschikking hebben over VDSL waardoor onze internet"snelheid" bedroevend laag is wanneer we tv kijken en al helemaal als er ook nog eens een opname bezig is.

Graag zou ik deze optie van 30 dagen, samen met het doorspoelen op tijd en de handige sneltoetsen terug willen zien.
Ook wil ik even melden dat de icoontjes ongelooflijk klein zijn. We hebben thuis nog een beeldbuisTV en de icoontjes zijn compleet onleesbaar. Ook de leestekens bij de handmatige programmatie zijn veel te klein. Ik moet werkelijk tot op een meter of max. 2 van de tv gaan staan om te zien wat er staat (en dat voor iemand in de 20 zonder problemen met zijn zicht!)

Ik vraag me dan af hoe deze nieuwe layout getest is geweest... Hebben alle testgebruikers dan een Hubble-telescoop in de living zweven? Of is het enkel getest vanaf een scherm op een meter afstand?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Duidelijk inderdaad : gebruiksvriendelijker is het niet geworden....

Grafisch is het naar het schijnt mooier (smaken verschillen)

Het enige positieve tot op heden: snellere opstart na reset, kunnen kijken binnen enkele minuten ....
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb de nieuwe interface vanaf vandaag, en vind het écht wel handig na een tijdje, als je alle functies terug weet staan. Ja die groene toets mis ik ook wel. Hopelijk wordt dat ook nog sel aangepast. Voorlopig dus eerst planning doen voor PVR opnames en pas daarna voor nPVR. M.a.w. je moet het systeem een beetje bedriegen. Immers als je eerst de PVR-opnames ingeeft (van zenders waar geen nPVR op kan of van series) heb je nooit conflicten meer met opnames van zenders waar nPVR wél kan.

En inderdaad, de symbolen en letters donkerblauw op middelblauw zullen op een CRT TV niet écht gebruiksvriendelijik zijn. Op een flatscreen vanaf 37' valt dat echter best mee. Hetzelfde geldt voor HD, maar daarvoor heb je VDSL2 nodig natuurlijk.....
Beste Blabla,

De feedback mbt. de onleesbaarheid is al enige tijd geleden doorgegeven aan de ontwikkelaars, we verwachten dat in de volgende update(s) hieraan wordt gesleuteld.

Het ontbreken van de groene knop is inderdaad jammer, maar voorlopig komt dit (nog) niet terug. Je kan, zoals sinjoor voorstelt, eerst je cPVR-opnames inplannen om nadien je nPVR-opnames in te stellen.

Met vriendelijke groeten,

Eva.

Reageer