2 mob abonnementen omgezet (door Proximus) naar Pre-paid en alle MyProximus punten (>10.000) verdwenen

  • 18 December 2017
  • 6 reacties
  • 189 Bekeken

Door miscommunicatie van de kant van Proximus zijn 2 mobiele abbonnementen in mijn gezin omgezet naar prepaid (zonder waarschuwing vooraf). Nu willen we 1 nummer gebruiken voor een nieuw abbonnement bij een andere provider (omdat meerdere pogingen gedaan zijn om het nummer weer opnieuw in een abbonnement te krijgen bijProximus, zonder succes).
Dit lukt dus niet, nieuwe provider geeft aan dat simkaart is geblokkeerd, Proximus contacteren en vragen te deblokkeren.
Net 3 kwartier aan de telefoon gezeten met Proximus en tig keer doorverbonden en dan zeggen ze dat het simkaartnummer (het nieuwe, waar ze naar vragen) niet klopt, te lang.
Hoe moeilijk kan het zijn om een simkaart die zij zelf geblokkeerd hebben te deblokkeren..
Beginnen we te zeuren over dat er promo's zijn, waar de meesten klanten niets van weten voor de vaste lijn en tv, MENS ik bel daar niet voor ik bel om een simkaart te deblokkeren.
EN ik vind het ook zeer kwalijk dat ze durven te zeggen dat je andere diensten stukken goedkoper kan, maar dat de meeste dat niet weten....waarom sturen ze je daar dan geen brief over of nemen ze dan ZELF contact met je op, om dat aan te bieden?
Door dit geintje ben ik ook al mijn proximuspunten kwijt, over de 10.000 punten, daar heb ik al die tijd voor betaald, dus waar zijn die opeens heen?
Dit is al het zoveelste klantvriendelijkheids akefietje waar ik tegen aan loop bij Proximus.
Voor de prijzen die ze daar berekenen verwacht ik een veel veel hoger niveau aan klantendienst als dat ze presenteren.
Na de zoveelste keer in de wacht gezet te zijn en dan horen dat ze de lijn openzetten (hoor de gesprekken op de achtergrond), maar op mijn lijn niets dan stilte, heb ik neergelegd en besloot ik het op het forum te gooien.
De vorige keer heeft dat ook geholpen, dus misschien dat we nu ook weer een positief resultaat hiermee boeken, maar dat zou niet de weg moeten zijn.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het SIM-kaartnr bestaat uit 13 cijfers en bevindt zich normaal achter op de SIM-kaart
(en bevindt zich ook op als SSN het kaartje met PIN & PUK
Nog wat info in dit verband vind je ook hier
M_016 & Martin

Ik ben me daar van bewust, maar dit is een andere situatie en dat werkt dus ook niet.
Dit moet echt door Proximus zelf gebeuren.
En die andere provider, waar ze het simkaartnummer van wilde hebben is dus langer als die van Proximus.
Ze maken het moeilijk om te vertrekken bij Proximus (in zekere zin begrijpelijk), maar zoals ze zich naar de klant opstellen en de service die ze verlenen binden ze de klant ook niet echt aan hun product.
Inderdaad zoals zoveel zaken die alleen maar door Proximus zelf kunnen opgelost worden en inderdaad wij kunnen alleen maar wat info of tips geven die niet altijd tot de oplossing zullen leiden, het is nu wel zo dat deze periode ik de indruk heb dat ze bij Proximus serieus onderbezet zijn, enfin daarmee ben je natuurlijk nog altijd van je probleem niet af :!!!:
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat er een misverstand is; SIMs hebben een lengte van 13 cijfers; ICCIDs zijn langer (20 karakters), deze ICCIDs beginnen met 8932 en bevatten landcode (32) , operatornr, SIM-nr en controlekarakters)
Om een Px Pay&Go SIM-kaart te blokkeren dient Px uiteraard niet het nummer van de nieuwe SIM-kaart van de andere provider te hebben (of achter te vragen) maar het SIM-nr van de "geblokkeerde" Pay&Go"
De vraag waarom de Pay&Go geblokkeerd is, kan enkel door Px en/of u beantwoord worden (maareen dergelijke blokkering belet uiteraard een portering)
M_016

Het was een abbonnement, die ze (ongevraagd en ongemeld) Pre-Paid hebben gemaakt, door miscommunicatie hunnerkant.
We hebben het geprobeerd via de optie dat je een week bedenktijd hebt, kost je 1 euro, maar ook dat heeft niet gewerkt.

ps De nieuwe SIM is 18 cijfers lang

Reageer