2 decoders > regelmatig geen signaal op 1 van de 2

  • 7 October 2013
  • 2 reacties
  • 163 Bekeken


Beste,


eerst ben ik begonnen met 1 v4 decoder. Nu had ik een bijkomende decoder bijgenomen voor boven, en alletwee zijn ze rechtstreeks gekoppeld aan de bbox2. (geen dlan of dergelijke, gewoon rechtstreekse lan kabels)


Op diegene die ik het langst heb krijg ik regelmatig geen signaal. Factory reset etc is allemaal al gedaan. Gisteren heb ik dan iets meer in detail gekeken. Beiden zijn qua moederbord en software volledig identiek;


Er is wel een verschil qua decoderprofiel.




diegene die beneden staat (welke er dus eerst was en waar regelmatig no signal op komt)

decoderprofiel > hd tv + hd cpvr beneden

charles 2_2.7.6.82

saisb6030

67371438

sn:252730837





diegene boven




decoderprofiel :dh/sd tv + sd/hd cpvr

charles 2_2.7.6.82

saisb6030

67371438

sn:253606990



Zou er niks verkeerd zijn aan het decoderprofiel van die beneden?

Ikzelf heb een vdsl2 verbinding 30/6 met effectieve snelheid van 21Mb gemeten op speedtest.net



wie kan mij helpen?



bedankt



2 reacties

Reputatie 7
Badge +1


je hebt alleszins voor beide decoders de laatste versie van de Charlessoftware, maar de decoderprofielen verschillen merkwaardig genoeg. Mijn V4 staat op HD TV + cPVR, wat wil zeggen HD kijken en tegelijk HD in PVR opnemen.



Maar bij mij gaat nu een belletje rinkelen met die V3 die je eerst had geinstalleerd. Het is zogoed als zeker dat die in het systeem nog op jouw lijn geactiveerd is gebleven na het vervangen door een V4, zodat er nu 3 decoders op je lijn staan. Het wordt nl. nog dikwijls vergeten teruggebrachte decoder uit het systeem te halen. Dus ofwel bellen met de technische dienst, ofwel teruggaan naar het BCC en het daar laten checken. Dit zal zogoed als zeker je probleem oplossen.




Reputatie 7
Badge +1


Hangt ervan af wat hij doet op zijn PC natuurlijk. Zwaar downloaden of licht surfen...3 decoders zijn toch wel veel op een 30/6 profiel. Ze reserveren dan toch heel wat voor die 3 decoders, ook als ze niet opstaan.knipoog

Reageer