Vraag

Waar is mijn bestelde gsm

  • 5 March 2022
  • 6 reacties
  • 130 Bekeken

Op 2 maart heb ik bij Proximus Oostende een gsm én accessoires besteld en volledig betaald; Daarnaast moest mijn mobiel nummer ook overgedragen worden van Orange naar Proximus. Dat laatste ging binnen 48 uur gebeuren. Vandaag 5 maart is er nog steeds niets uitgevoerd.
De bestelde accessoires heb ik ontvangen via GLS. Alles is normaal verlopen. De telefoon niet. Bij Proximus is er geen enkel spoor terug te vinden van mijn bestelling en aanvraag?! Het lijkt wel of ik niet in die winkel geweest ben. De enigste bewijzen die ik heb zijn de kastiketten (die ook als garantie gelden) en e-mails over de accessoires.  Al twee keer gebeld met de klantendienst. Ze vinden niets terug. Ik moet naar de winkel. In de winkel vinden ze in het systeem ook niets terug.
De aanvraag voor overdracht werd opnieuw opgestart. Ik heb intussen een tweede simkaart ontvangen.
Wat loopt hier fout? Ik hoop dat ze bij Proximus niet te lang zullen moeten nadenken over hoe ze dit zullen oplossen. Ik wil SNEL mijn telefoon of mijn geld terug. Ik ben al heel mijn leven klant bij Proximus en ik kan alleen maar zeggen dat de kwaliteit van de geleverde diensten er niet op vooruitgaat. Dit is ronduit schandalig.


6 reacties

best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.  

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

 

Ter bijkomende info: 
Het basisprincipe is dus dat de oude SIMs actief moeten blijven tot de overdracht (execute) uitgevoerd is en
uiteraard dient tegendan gebruik te worden gemaakt van de nieuwe Proximus SIMs.
 
Het is zo dat bij nummeroverdracht van operator A naar B u de vraag voor overdracht stelt aan
uw nieuwe operator B (receptor) en deze contact opneemt met uw oude operator A (donor).
Indien er een OK van de donor geven wordt (normaal binnen 1 werkdag)
kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute), tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator.
(daarom dat je best niet opzecht (hebt opgezegd) bij uw oude operator want dit kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
www.1299.be of www.crdc.be geeft aan wie op dit ogenblik uw netwerkoperator is.

Het is evenwel niet normaal dat bovenstaande zolang duurt (± 2 werkdagen zouden moeten volstaan),
in het verleden zijn er hier op dit en het Fr. -forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange.

Dank u voor uw informatie. Dat die overdracht niet meteen uitgevoerd werd, vind ik nog niet zo erg. Wat ik problematischer vind, is dat in het ganse systeem van Proximus niets terug te vinden is over de transacties van 2 maart. De man in de winkel heeft gegevens ingevuld, volgens mij gewoon gedaan wat hij moest doen… De aangekochte gsm is niet goedkoop. In het overzicht van de contacten die ik met Proximus gehad heb, komt 2 maart niet eens voor.
De klantendienst van Proximus - ik heb intussen 2 keer gebeld verwijst mij door naar de shop, waar ik ook niet verder geraak. Mijn aankoopticket en de overschrijving van het bedrag zelf, is het enige wat ik heb (naast de accessoires die ik dus wel ontvangen heb).

Best eerst de reactie van een proximus forummedewerker afwachten, om te zien wat ze verder voor u kunnen doen met het bewijs van je aankoopticket en de overschrijving van het bedrag. 

Reputatie 7
Badge +3

@Sinterklaas De bestelling van de iPhone van 02/03 is niet automatisch doorgestroomd naar ons ordering systeem, maar staat wel genoteerd in dossier 50307054 en deze van 05/03 in dossier 50320725. Het dossier van 02/03 is toegekend aan een dossierbeheerder van de bevoegde dienst, die het nodige zal doen voor de levering van de iPhone. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella

De dossierbeheerder die de levering van mijn gsm moet regelen was er gisteren in elk geval nog niet aan begonnen. Toen ik belde, was dossier 50307054 leeg. Er werd mij aangeraden ook een e-mail naar Proximus te sturen met het hele verhaal en de bewijzen. Helaas lijkt dat niet mogelijk, want als je alle keuzevragen beantwoordt en op het eind van de rit blijkt dat je probleem niet onder een van de categorieën valt, mag je langskomen of bellen. Ik ben al twee keer in een shop geweest en ik heb al drie of vier keer gebeld. Ik kom iedere keer in een andere shop terecht bij mensen die uiteraard niet op de hoogte zijn van het probleem. De chat functioneert ook maar zo en zo. De assistent begrijpt me niet. Van Proximus zelf geen enkele deftige respons op het probleem.
Ik denk dat het eenvoudiger is dat ik mijn bestelling van de gsm annuleer (aankoopprijs meer dan 1000 Euro), mijn geld terugeis en het product elders ga kopen. Hoewel, eenvoudig???????
De overdracht van mijn nummer zou nu morgen doorgaan. Maar, het zal niet verlopen zoals gevraagd. Opnieuw zal er achteraf veel gebeld moeten worden om het in orde te krijgen.
Waarom is er geen vast aanspreekpunt? Waarom kom je steeds ergens anders terecht? Wat een klantendienst. En wat een knoeiboel telkens als Proximus iets moet presteren. En ik overdrijf niet. Het is zo.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sinterklaas

dossier 50307054  is nu wel in behandeling genomen door een dossierbeheerder

Ze werd geïnformeerd over je bericht hier en gevraagd het dossier op te lossen.

We duimen dat het in orde komt.  Excuses voor de wachttijd.

groeten

Tina 

Reageer