Vraag

Schade aan derden door Proximusonderaannemer bij graafwerken

  • 5 March 2018
  • 2 reacties
  • 1691 Bekeken

Deze brief heb ik aangetekend aan Proximus gericht en kreeg tot op heden geen reactie:

quote:

[i]Geachte,

Betreft: schade veroorzaakt aan derden bij het ingraven van kabel
Ons klantnummer 610183606

Op 7 december 2017 kwamen uw diensten internet bij ons binnen leggen op onze terreinen aan de Meistraat 28A in Berlaar. Alles was in order maar enkel de kabel moest nog ingegraven worden. Dit werd door een onderaannemer van Proximus gedaan enkele weken geleden.

Vandaag stel ik vast dat, tijdens de graafwerken ernstige schade werd toegebracht aan de betonnen afsluiting van onze buren. De foto’s in bijlage spreken voor zich. In totaal staan er 25 betonnen palen waarvan er 7 ernstig beschadigd zijn.

Er werd duidelijk met de graafkraan tegen de verschillende betonnen palen gereden. Daarover kan gen twijfel bestaan. De afgebroken stukjes beton liggen er nog onder. Dat zie je op de detailfoto.

Je zal begrijpen dat we onze buurman hierover moeten informeren. Allicht zal die aangifte doen bij zijn brandverzekeraar en een schadebestek laten opmaken waarna eventuele een schade-expert zal aangesteld worden.

De omvang van de schade staat op dit moment nog niet vast. Ik bied u en/of uw verzekeraar de mogelijkheid om de schade door een expert te laten vaststellen. Mocht u of uw verzekeraar van deze mogelijkheid gebruik willen maken, dan kunt u hiervoor telefonisch met mij een afspraak maken via tel 0470 27 25 61.

Wanneer ik binnen tien dagen na datum briefhoofd niets van u of uw verzekeraar vernomen heb, ga ik ervan uit dat u zelf de schade zal vergoeden. De vervolgcorrespondentie zal dan aan u gezonden worden.

Om er zeker van te zijn dat deze aansprakelijkheidsstelling u bereikt verstuur ik deze brief per aangetekende post.

Met vriendelijke groeten

John Aerts
Hondenschool Pallieter vzw
Molenlei 35,
2590 Berlaar

unquote

Je zal begrijpen dat de schadelijder in dit geval niet "amused" was. Hij vraagt ONMIDDELLIJKE (re-)actie. Wat kan ik doen om dit te bespoedigen

2 reacties

TUI: mss ze ook eens via infra@proximus.com uitleg vragen of op 0800 14 551
Thx Martin... heb ik zoëven - na jouw advies - gedaan. Afwachten maar...

Reageer