Vraag

Ongeloflijk slechte klantenservice

  • 8 February 2022
  • 5 reacties
  • 119 Bekeken

Ik heb nog in december een afspraak gedaan om een kabelaanleg te doen voor mijn huis. Het is nieuwbouw en er moet ongeveer 15 meter kabel gelegd van straat naar huis. De afspraak was op 11 januari geplaatst, maar proximus heeft verkeerde technieker gestuurd. Ik was opgebeld door technische dienst en tweede afspraak was op 18 januari gepland. Maar aantal dagen later, ik heb gezien in mijn proximus app dat afspraak was verplaatst naar 3 februari. Dus het is al derde afspraak. Ik heb 3 keer gebeld naar proximus om een afspraak te bevestigen en het antwoord was Ja, maar er kwam niemand. Blijkbaar heeft proximus vergeten een afspraak naar technieker te sturen, maar wel 3 keer afspraak bevestigd, belachelijk.  Sinds 3 februari heb ik 15 tal telefoontjes gedaan naar proximus klanten dienst, elke keer moest ik dit vehaal herhalen. Of kreeg een antwoord dat ze kunnen niks doen of was doorverbonden met een andere afdeling. 1 keer was ik beloofd dat iemand gaat mij contacteren om een probleem op te lossen en hier weer proximus deed niks. Ze hebben 2 tickets gemaakt en dat wil zeggen dat ze binnen 48 uur moeten en oplossing te vinden of minstens mij contacteren. Weer nul comma nul. Ondertussen heb ik vierde afspraak gemaakt op 17 februari. En het was bevestigd.  En vandaag proximus bevestigde top slechste service om een afspraak te verschuiven naar 22 februari. Ik hoopte dat proximus gaat proberen hun 3 fouten na elkaar rechtzetten en mijn vraag om een afspraak vroeger te plannen dan 17 februari. Maar klantenservice bij proximus is een ramp en mijn afspraak was nog verschoven naar 22 februari. Ik heb 3 aannemers verloren die moesten hun werk dit week beginnen. Dat kost mij al 1200 euro meer. Nieuwe afspraken moeten nog gedaan zijn en ik ga meer dan 3 maanden minimum verliezen en alles dankzij proximus top service!!!  


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Kwazar ik vraag de dienst Dispatching wat er misloopt en of we deze afspraak kunnen vervroegen, we houden je op de hoogte! Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Kwazar ik ontving de volgende feedback na het vervroegen van je afspraak: ‘We waren vandaag aanwezig, maar het was moeilijk om in de modder te werken. De putten waren maar deels open en volledig vol met water.’  De effectieve aansluiting zal uitgevoerd worden wanneer je op dit adres gaat wonen. Groetjes, Heidi

Ik heb jullie alles gedetailleerd verteld hoe de situatie is en wat voor soort werken moeten gebeuren en toch klachten over modder))) Als ik verhuis, jullie zouden moeten mijn oprit afbreken, om naar wachtbuizen te komen. Daarom heb ik jullie gevraagd vroeger te komen en alles te plaatsen en nog geen aansluiting doen, gewoon werken in de grond uit te voeren. De putten zijn volledig open en het is niet verbazend dat er water is. Fluvius vond het niet moeilijk om water weg te pompen, jullie wel. Ongelooflijk. 

Proximus contacteren, een afspraak maken, de juiste info krijgen, allemaal HOPELOOS. Schandalig voor een communicatiebedrijf. Ze bieden X kanalen aan om hen te bereiken, maar om iemand aan de lijn te krijgen moet je met veel geluk 1UUR bellen, op hun algemeen nummer 080022800. Gebruik geen ander nummer want het werkt toch niet.
En op 080022800 moet je meer dan een uur tijd inschatten, en volhouden met proberen, opnieuw en opnieuw. Dan is het natuurlijk de vraag wie je aan de lijn krijgt en hoe die zijn/haar best doet om te horen wat je probleem is. In eerste instantie sturen ze je van het kastje naar de muur, hebben je ondertussen al 5 filmpjes gestuurd, dus sorry, maar enkel proberen tot hen door te dringen, eventueel je stem verheffen, geeft kans op een antwoord op je vraag.

Zorg ervoor dat je al zelf veel nagekeken hebt en zo precies mogelijk kan omschrijven, anders gaat men in huis of buitenshuis misschien een nieuwe kabel leggen om de DSL-kabel te vervangen. Ik begrijp het: niet iedereen kan alles weten, dus GEEF dan DOOR naar de juiste dienst.


Een afspraak maken, zelfs met iemand aan de lijn, blijkt dan een week later te zijn dan de afgesproken dag. En er wordt ook nog een bevestiging gestuurd, van deze foute afspraak. Die wijzigen kan je alleen online - of 1 uur proberen om iemand te pakken te krijgen - en wijzigen betekent naar nog later verplaatsen. Goed als het niet dringend is, maar als je DSL-kabel hapert, werkt er niets meer.

“Uw probleem wordt snel opgelost.” Niet met de filmpjes, die bij elk probleem snel of sneller verwijzen naar een ander filmpje of naar het 080022800-nummer. Niet met de chat, die jouw codetaal beantwoordt met een andere codetaal, enkel goed om te verwijzen naar een filmpje. Of soms heb je daar gelukt, en dan merk je dat er een MENS zit aan de chat. En dan werkt het. Maar waaraan ik dat geluk te danken had, weet ik niet.

Blijkbaar wordt er continu gebeld. Dat spreekt toch voor zich. Het werkt niet, zoals het nu georganiseerd is. Een mens aan de lijn aub, met kennis van zaken, met kennis van de organisatie en de diensten, dat moet toch lukken?

Mijn dank aan de mevrouw die ik vandaag aan de lijn kreeg, en aan de mens achter de chat.
Dank zij hen en na een halve zoeken naar een oplossing gisteren en wachten en bellen van 9.00 tot 14.00 vandaag, heb ik morgen voormiddag een afspraak. Cross your fingers dat ik morgen middag een happy person ben in een happy house dank zij de happy house afspraak.

LeaD

Reputatie 7
Badge +3

@LeaD Wij willen ons alvast excuseren voor dit verloop. Wij hebben feedback gegeven aan deze diensten. Kunnen wij u ergen nog mee helpen? Groetjes Luc

Reageer