Vraag

Mailen omtrent registratie klacht onmogelijk?


Enkele weken terug kregen we een enthousiaste uitleg over een proximus abonnement, en besloten we om de overstap naar proximus te maken. Epic Combo Light leek ons op het lijf geschreven. Tot daar liep het goed. 
Om een korte samenvatting van alle miserie te geven:

  1. Een mopperende technieker voerde een foute installatie uit, dingen die we niet hadden gevraagd en niks uitleg
  2. Onze wifi werkte niet zoals het moest en zo hadden we ook door dat de installatie fout was
  3. via chat tien keer opnieuw de uitleg moeten doen, doorverbonden, weggevallen, … via telefoon ging het iets makkelijker maar daar ook tal van keren doorverbonden. Wou gewoon opnieuw een technieker om fouten recht te zetten en uitleg te geven. Dan moest er plots een expert komen eerst, weer foute dienst… een heel gedoe om eindelijk een nieuwe afspraak met technieker te krijgen. 
     
  4. de technieker kwam niet opdagen… zogezegd twee keer aangebeld maar wij verlieten ons huis niet
  5. terug heel gedoe om bij juiste persoon terevht te komen voor een nieuwe afspraak…
  6. Intussen wel ineens een factuur gekregen, die uiteraard niet klopt en gegrond is
  7. Tevens ontdekt dat ik ongevraagd geregistreerd ben als “business” klant ipv residentieel ook…
     

Morgen zou de technieker nu terug komen. Ik durf er niet “zeker” meer van zijn na alles…. Ik hoop dat het snel rechtgezet zal worden en dat we een uitleg krijgen. Dat de factuur geannuleerd wordt… Heb al eerder recht op een compensatie dan op een factuur vind ik…! Laatste persoon beloofde nu extra mobiele data toch al….

 

Ik had altijd een goed beeld van proximus. De topper in België dacht ik. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het wel zal goedkomen, denk dat ik gewoon veel pech had! 

Daar ik echter altijd opnieuw dezelfde uitleg moet doen, wou ik het op mail zetten, zodat het geregistreerd zou worden onder mijn klantennummer, want duurt telkens lang eer de klantendienstmedewerker aan de lijn kan volgen. De ene is is ook al beter op de hoogte (algemene productkennis ook!) dan de andere. Ik vind echter nergens de optie om mijn verhaal/klacht helemaal op mail te zetten zodat het “genoteerd” staat in mijn klantenaccount. Via telefoon heb ik nooit een bewijs van wat gezegd werd en ben het beu van telkens de uitleg te moeten geven. Ben uiteindelijk al uren tijd ermee kwijt en is nog steeds niet in orde. Vandaar dat ik het even op het forum zet, dan staat het toch al zwart op wit, en misschien 🤔 is er hier iemand die mij kan zeggen hoe ik het hele verhaal uitgetypt kan mailen en laten registreren?

 

Duimen dat het snel in orde is en dat er deze keer een bekwame technieker komt die ook wat uitleg wil geven. Heb pech gehad. Hopelijk erkent proximus dat ook en kennen ze zodra het in orde is toch ook een compensatie toe voor het hele gedoe en alle uren tijd die ermee verloren zijn. Ik twijfel of dat iets is dat ik best zelf eens suggereer, of dat zij automatisch zulk geval zullen compenseren voor een nieuwe klant…?

 

Was een chaotische “welkom bij proximus” tot nu toe…. de klantendienst zou wat duidelijker afgebakend en makkelijker bereikbaar moeten zijn. Via mail is een must.

 

Alvast bedankt aan degenen die de tijd namen om dit te lezen en eventueel een antwoordje willen formuleren!

 

Fijne zonnige dag gewenst vandaag!

 

Debbie


18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Bie84 

Oprechte excuses dat het zo misgelopen is.

Ik wil een dossier opstarten met de gelezen info en kijken wat we nog voor je kunnen doen, info geven, prod nakijken, iets anders?

wil je dan in je forum profiel zo veel mogelijk gegevens meegeven?

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

via dit forum hebben we al veel klanten kunnen helpen…

groeten

Tina

 

Hoi hoi,

heb alles aangevuld. Inmiddels is er opnieuw een technieker langskomen en de installatie werd opnieuw (correct) gedaan (hoop ik). 
 

Geen idee of mijn account inmiddels naar particulier werd aangepast (ipv business)?

 

Ik word wel aangemaand om een factuur te betalen binnen ten laatste twee dagen. Deze factuur foutief ontvangen nog voor er iets werkte. Contact gehad en zou teniet gedaan worden. Wordt gemeld “er was nog geen verbuik” plus nummer niet inbegrepen in pack. 
nummer echter wel in pack en idd geen verbruik, doch wel een factuur? 
 

factuurnummer 7202305905

deze foutieve factuur ga ik helaas niet zomaar betalen.,, 

Hoop oprecht dat binnenkort alles in orde is zoals het hoort want het is al iets geweest.., Heb al even spijt gehad van de overstap, al zoveel tijd kwijt intussen met alles dat fout ging. Maar missen is menselijk, zolang het maar deftig in orde gebracht wordt zonder extra facturen en kosten!  Al tijd genoeg ingestopt met telkens opnieuw vertellen. Factuur al meerdere keren geannuleerd doch ze is er nog steeds…. Hopelijk kunnen jullie het volledig rechtzetten- en loopt alles nadien zoals het hoort. 
 

Als jullie meer info nodig hebben, laat maar weten. Heb net melding ivm jullie berichtje hier uit spam gevist. Gelukkig toch gezien …. Ik vertrouw op jullie he , go 4 it! :)

 

grtjs

Reputatie 7
Badge +3

@Bie84 

Goedemiddag,

de enige factuur die ik nu zie gaat over een gsm abonnement epic dat begin maart in dienst is gekomen.

Ik zie ook effectief het gebruik van de simkaart vanaf 6 maart: klopt? 

er staan geen andere producten vermeld of aangerekend.  dus deze aanrekening klopt wel? De rest moet nog aangerekend worden

Maar ik vermoed dat de activatie inderdaad te vroeg zal doorgestroomd zijn, omdat je zegt dat het nog niet werkte.

Laat je ons iets weten als de aanrekening van april er is? Via dit forum kunnen we dan een dossier opmaken en de facturatie aanpassen. 

Verder zie ik je account als residentiële klant staan, geen btw nr of zo…

Laat maar horen als we verder nog iets kunnen doen.

Groetjes

Tina

 

Hoi hoi

we hadden een “pack” besteld (epic combo light). Normaalgezien was de installatie op 4 maart volledig gepland. De gsm is niet apart maar maakt deel uit van het bestelde pack. Gsm + tv + internet→ 65€ maar eerste drie maanden 39€ in promotie. Vandaar dat ik de aanrekening vd gsm niet begrijp? Staat ook bij “behoort niet bij een pack”? Bovenaan staat niet inbegrepen… Moet ik normaalgezien dan geen aanrekening van het pack krijgen ipv van alles apart? Het totaal zou 39€ zijn- dan 29€ voor gsm alleen…? Begrijp het niet… Ik wis deze foto nadien met mijn gegevens zodra u deze zag, of u mag het al wegdoen. Zodat al mijn gegevens niet online blijven staan. 
 

is idd pas op 6 maart in gebruik genomen. Twee dagen na eerste installatie bij ons thuis van ons abonnement op het pack epic combo light. 
 

groetjes

 

 

 

Hoi, moderator Tina

 

heeft u inmiddels al wat meer info voor mij? Hoe het komt dat ik aparte aanrekening krijg - in plaats van het pack - voor het verbruik van een gsm die nog niet in gebruik was? Tevens meldt het factuur dat de nummer niet tot een pack behoort zoals ik toonde. Dat klopt toch allemaal niet? 
 

hopelijk noteert u dit alles in mijn dossiertje- tevens dat ik bezwaar indiende tegen deze aanrekening en dat er over overlegd wordt? Ik moest namelijk de som vandaag ten laatste betalen, maar geen verbruik/geen gebruik zelfs/geen gsm buiten pack zoals gemeld…. Dus deze aanrekening kan niet correct zijn en opgeëist worden. Ik meld dit even, vooraleer er weldra nog aanmaningen en extra kosten en dergelijke bijgegooid zouden worden indien de betwisting niet officieel genoteerd werd, 

 

ik hoop echt dat we weldra een frisse start mogen nemen met een correcte aanrekening van ons pack en deze helse chaotische start achter ons mogen laten. Ik had wat anders verwacht van proximus eerlijkgezegd maar we zijn allemaal maar mensen uiteraard. Zolang er moeite gedaan wordt om het recht te zetten??!! Ik begrijp nog steeds niet hoe er een factuur kan zijn zonder verbruik/gebruik en buiten pack…

 

Heb al meerdere keren contact met de klantendienst gehad over vanalles en nog wat intussen. De service hangt enorm af van de persoon aan de lijn en diens bereidwilligheid en niet van “proximus” in het algemeen. Soms een hemelsbreed verschil.  
 

enfin genoeg gezaagd. Heb laatste tijd helaas de wet van Murphy aan mijn zijde 🤷‍♂️ Fingers crossed

Reputatie 7
Badge +3

DAg @Bie84  
Het gsm-abonnement is in dienst gekomen op 03/03, de factuur is opgemaakt op 03/03 en de installatie en activatie van de vaste diensten is gebeurd op 04/03. Daarom zie je op de factuur van 03/03 enkel het gsm-abonnement staan. Dit is perfect normaal en je hoeft je zeker geen zorgen te maken. De herberekening van het gsm-abonnement en de facturatie van het pack zal gebeuren op de factuur van april.
Groetjes,
Antonella

Wel ook al iemand voor aan de lijn gehad en dat gingen ze aanpassen: had pas op

6/3 een gsm, sim pas dan erin gestopt en in gebruik genomen, ik veronderstel dat dat te zien is ook in jullie systeem dat dat de waarheid is? 
aanpassing werd beloofd zodat alles samen zou starten maar nog niet gedaan dan

Reputatie 7
Badge +3

@Bie84  Het eerste verbruik van de gsm is inderdaad geregistreerd op 06/03, echter is hiervoor (nog) geen aanpassing of dossier over het rechtzetten van de facturatie opgemaakt. Dit is ook niet iets waar iedereen toegang toe heeft om dit te doen aangezien er voor de maand maart al automatisch een herberekening klaar staat. Deze zou pas verschijnen op de volgende factuur, maar met uw goedkeuring kan ik de herberekening van maart manueel opvragen (nieuwe factuur wordt dan opgemaakt) en dan voor de periode 03/03 - 05/03 voor het gsm-abonnement een rechtzetting opmaken. Is dit OK voor jou? Groetjes, Antonella

Is ok voor mij hoor, dan kan ik hopelijk mee volgen :) 

Reputatie 7
Badge +3

@Bie84 Vandaag de manuele factuur voor herberekening van maart aangevraagd en creditnota voor de gsm van 03/03-05/03. Te betalen saldo voor maart is € 41,29, dat is voor het pack vanaf 04/03 en voor de gsm dus vanaf 06/03. De documenten kan je raadplegen via MyProximus. Groetjes, Antonella

Ik ben zoals je weet al net klant. De facturen klopten niet dus er werd heel wat manueel aangepast om tot factuur van 41,29€ te komen. Wat in de richting is van de beloofde promo op het vermelde pack namelijk 39€. Ik verwachtte wel gewoon maandelijks 39,00€ exact.
 

Als ik wil nakijken hoe het bedrag ineen zit, wordt gemeld dat er geen verbruik is. Ik had graag geweten hoe de 41,29€ komt en waarom het niet gewoon 39€ Is. Heb ze dadelijk betaald hoor,, wil het niet betwisten ofzo voor die paar euro,  maar begrijp niet hoe het op dat bedrag komt en zou graag weten of het volgende keer dan 39€ exact gaat zijn en weten hoe ik moet vermijden dat er toch iets bijkomt bij de factuur, dan kan ik erop letten en vermijden dat de factuur oploopt…?
 

Ben blij met nieuwe aanrekening ipv vorige die lijkt op wat afgesproken was hoor, maar probeer even te zien hoe het ineen zit zodat ik kan voorkomen dar ik het bedrag de lucht in jaag 😃 

 

Grtjs 

Reputatie 7
Badge +3

@Bie84 Bij verder nazicht zie ik dat je het Epic combo light TV pack hebt (dus zonder decoder), maar dat er toch een TV Box V7 administratief actief staat. Je hebt deze TV Box V7 niet, veronderstel ik? Groetjes, Antonella

Hoi, nee zoals te lezen in het intussen “epic” verhaal: alles ging hier fout, tevens de installatie. Niet wat we besteld hadden. Intussen wel uiteindelijk rechtgezet. Box werd terug weggehaald. Maar blijkbaar nog niet in jullie systeem? Hij staat hier in elk geval niet meer. Was ene na andere issue 😅 

factuur in orde krijgen was nu nog laatste puntje

☺️

In alle eerlijkheid:

komende van zogezegde “brol”(scatlet), kozen we gezien de reputatie van Proximus voor jullie en verwachtten een topper. 
Even geschrokken intussen door alles, echt alles dat fout ging. Hopelijk nu blijvend in orde!

Ik heb engelengeduld opgebracht en veel moeite (mails, telefoontjes, berichten..) en tijd erin gestopt en had gedacht dat ik nadien wel een mooie compensatie zou aangeboden krijgen voor mijn eigen “prestatie”? Maar niks… 

Als ik de verhalen zo wat lees krijgen vooral de lastige klanten een aanbod, 

Wou het bij deze toch even aanhalen… Vind dat dat wel eens mag bekeken worden 😇

Reputatie 7
Badge +3

@Bie84 Dossier 50411259 is door onze collega Antonella in behandeling genomen.Zij gaat u verder op de hoogte houden.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Bie84 Vandaag heb ik de decoder TV Box V7 verwijderd en alle apparatuur correct gedocumenteerd. Het bericht in de bevestigingsmail in verband met teruggave van apparatuur mag je uiteraard negeren. Je dient namelijk niets in te leveren. Een correctie op de factuur van € -7,23 is opgemaakt voor de TV Box V7. Deze gaat in mindering op de volgende factuur of je kan via MyProximus een terugbetaling aanvragen. Een bijkomende korting werd geactiveerd als compensatie (zie pdf in bevestigingsmail). Mijn excuses voor het ongemak. Groetjes, Antonella

 

Hoi hoi

Blij dat er eindelijk erkenning iemand alles een keer grondig bekijkt en checkt en rechtzet wat nog niet echt klopte. 
 

Wat aantekeningen betreft volg ik niet zo goed meer. Ik zie als laatste een negatieve van -7,…€ staan, met als melding bij “terugbetaling niet mogelijk”. Klopt dat zo dan? Ik vertrouw er op dat het nu allemaal wel in orde zal komen uiteindelijk, heb er eindelijk een goed gevoel bij :) 

Nu mag ik me elke maand aan het vaste bedrag verwachten dan? Hetzij ik extra’s vraag natuurlijk, dat begrijp ik ook uiteraard. Blijft mijn promo (eerste drie maanden 39€ ipv 65€) nu ook behouden na alle correcties? Bedankt ook voor de extra regeling die werd vermeld. 
groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@Bie84 

momenteel wordt het bedrag klaargezet om automatisch van je volgende rekening afgetrokken te worden.

Je gaat dit zeker terugkrijgen

De promo staat idd nog geregistreerd.

groetjes

Tina

 

Reageer