Skip to main content

Volgende problemen heb ik met proximus:

  • e-press krijgt men niet aan de praat ; er loopt al een draad op dit forum zonder oplossing
  • cloud is niet bruikbaar
  • ik vraag een gedetailleerd overzicht van mijn gebruik ; ongeveer 10 SMS werden verstuurd en ik heb 1 maand voor 1 nummer een gedetailleerd overzicht gekregen ; voor het tweede nummer krijg ik dit nooit
  • voor de omschakeling naar fiber :
    • ik krijg een mail met reclame begin januari dat ik kan overschakelen , ik kies een pack en bestel ; een medewerker belt me dezelfde dag met de melding dat dit nog niet mogelijk is voor mij - ik zal een bericht krijgen
    • in februari krijg ik een bericht dat ik kan overschaken ; opnieuw kies ik een pack en bestel ; een medewerker belt me dezelfde dag met de melding dat dit nog niet mogelijk is voor mij - ik zal een bericht krijgen
    • in april krijg ik een bericht om over te schakelen, ik kies een pack voor €79 -mijn motto: derde keer goede keer- en bestel ; een medewerker belt me dezelfde dag met de melding dat dit een vergissing is , ik moet €106 betalen maar ik krijg een afspraak voor installatie op 2 mei - ik ontvang geen bevestiging (maar afspraken zijn bij mij nog nooit bevestigd dus ik maak me niet ongerust)
    • op 2 mei bel ik om 16:00 uur om te vragen waar de installateur blijft; na 10 minuten krijg ik iemand aan de lijn die geen antwoord kan geven op deze vraag ; ze zal zich informeren en zal ZEKER terugbellen ;
    • ik wacht nog altijd en ik geef het op

Conclusie: ik betaal voor zaken die ik niet kan gebruiken en men speelt met mijn voeten (op 1 uitzondering na toen men toegaf dat ik een verkeerde offerte kreeg voor replay+ en men mij een korting gaf). Wat zijn de coördinaten van de ombudsdienst telecom?

Je kan een klacht indienen bij de ombudsdienst telecommunicatie en bij testaankoop. http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41


@Erwin134POL In verband met e-press en cloud vraag ik aan een collega van de technische dienst voor verder nazicht.

Details verbruik: Op het nummer met 80 achteraan zijn de gespreksdetails privé. Dit wil zeggen dat de gebruiker van dit nummer geen details wenst vrijd te geven of kenbaar te maken aan de titularis. Indien de gebruiker de details toch wenst vrij te geven, dient hij/zij eerst een sms te sturen naar 8787 met TONEN.

Fiber: Ik zie momenteel geen lopende aanvraag voor een omschakeling naar fiber. Als ik check op jouw adres is hier momenteel nog geen fiber mogelijk.

Groetjes,
Antonella


Dank AntonellaD ; wij hebben de TONEN sms al meerdere malen verstuurd op beide telefoons.

Voor de fiber: vanwaar komen dan de berichten (ik heb ze wel de fiber hier zien leggen en in mijn straat zijn verschillende huizen aangesloten) en waarom hebben ze de lopende aanvraag dan verwijderd zonder mij te verwittigen?


@Erwin134POL Er is een 5-tal dagen vertraging tussen het zenden van de sms en het effectief kunnen zien van de details.

De aanvragen tot omschakeling naar fiber staan op afgewezen wegens ‘geen fiber mogelijk’.

Het is niet enkel Proximus dat werken uitvoert tot het aanleggen en aansluiten van fiber. Ook andere firma’s zijn hier volop mee bezig. Meer info kan je vinden via:

Fiber komt naar jouw stad, straat, woning in België | Proximus

Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

Groetjes,
Antonella


juist gekopieerd van de website proximus ingelogd op ‘mijn proximus’: 

Fiber is beschikbaar!

Geniet ervan voordat anderen dat doen

Kijk wat je moet doen

 

We sturen al SMS vanaf januari en dit om de paar weken; heeft 1 keer effect gehad.

 

De werken die gebeurden wel degelijk door proximus, te meer dat de aangesloten huizen in mijn straat klant zijn bij proximus.

 


@Erwin134POL De details toonbaar maken kan ook via MyProximus als de gebruiker een eigen gebruikersaccount aanmaakt aan de hand van het gsm-nummer. “De gebruiker kan zijn eigen login aanmaken via MyProximus en daarna zelf bepalen of de betaler de details mag zien of niet.”

Als ik jouw adres opzoek via de link dat ik doorstuurde, krijg ik dit:

Groetjes,
Antonella


@Erwin134POL 

Kan je de cloud app eens uittesten aub? 

of eventueel via www.proximuscloud.be

 

ik kijk nu de e-press na.

 

groeten

Geert


@Erwin134POL 

 

je e-press account werd opnieuw gekoppeld, kan je deze opnieuw openen via my proximus.

 

Indien het nog niet lukt, om de HLN+ artikels te lezen zullen we een IT ticket moeten aanmaken.

 

Geert 


Dank maar werkt niet, ik heb mijn GID maandag meegedeeld aan HLN om te controleren, nog geen nieuws van hen.


ook de cloud werkt niet : ook via myproximus geprobeert : https://www.proximuscloud.be/web/app/public#/error?errorCode=2055


@AntonellaD : ik heb een myproximus account gemaakt voor deze,  maar kan dit niet aanpassen, ik zie wel dat de bedragen waarbij een sms gestuurd worden bij elke login veranderen

 

Ik krijg de melding dat ik fiber kan krijgen als ik via myproximus ingelogd ga naar een proximus pagina buiten ‘myproximus’, zelfs als ik dan mijn adres opzoek


@Erwin134POL Als ik inlog via MyProximus krijg ik dezelfde melding, terwijl bij mijn thuis fiber ook nog niet beschikbaar is. Ik vermoed dat dit een fout is via onze website/Myproximus.

Je kan het probleem in verband met het vrijgeven van de details melden via de shaker (door in de MyProximus app te schudden met jouw toestel). Zeker vermelden dat je dit via MyProximus en 8787 reeds meermaals hebt aangevraagd.

Groetjes,
Antonella

@GeertC Kijk jij de rest nog even na voor de klant?


@GeertC

Sorry dat ik hier even iets post . Ook bij mij werkt de ook cloud niet meer, via de website link vanuit MyProximus   https://www.proximuscloud.be/atp/web/sso/oauth/authorize?redirect_url=https://www.proximuscloud.be/web/app/sso/authCallBack&application_id=wlweb     kom ik op deze site terecht https://www.proximuscloud.be/web/app/public#/error?errorCode=2055

En In MyProximus staat mijn cloud actief ,

 

Via de App zelfde fout melding kijk in MyProximus om uw Cloud optie te activeren , terwijl die actief staat.  Daar krijg ik dan de melding Fout: Kan accountstatus niet ophalen. Zou er een algemeen probleem zijn?

Ook via de Proximus Cloud App op de laptop  probleem : Er is een fout opgetreden. (Foutmelding: 2055)

 


@Erwin134POL 

kan je nog eens proberen via www.proximuscloud.be, je account staat correct gekoppeld.

Ik zal een IT ticket aanmaken voor e-press.

 

Geert


@Pat52 

Opnieuw je account gekoppeld, kan je eens uittesten via www.proximuscloud.be?

 

Geert


@GeertC    Bedankt om het opnieuw te koppelen.

Via de App op Smartphone en de App op laptop  functioneert het  opnieuw. 

Via de website http://www.proximuscloud.be/ krijg ik nu deze melding : 

Webservice currently unavailable Error 503

We've got some trouble with our backend upstream cluster. Our service team has been dispatched to bring it back online.

Misschien een tijdelijk probleem zal straks nog eens proberen via de website . Ik  laat het weten hier als het ook via de website lukt.

Groeten, Patrick

@GeertC  Update , ook via de website geen problemen meer . Nogmaals bedankt.


@GeertC    Bedankt om het opnieuw te koppelen.

Via de App op Smartphone en de App op laptop  functioneert het  opnieuw.  Via myproximus werkt het ook, tks


Gid werd doorgegeven per telefoon van een proximus medewerker duidelijk verkeerd , blijkt die verkeerd, kunnen jullie mij die doormailen?

 

Beste Erwin,

 

Bedankt voor uw mail.

De GID-code is helaas niet correct.

Deze bestaat uit 6 tot 8 cijfers, enkel cijfers en geen letters.
Kan u dit nogmaals opvragen bij Proximus?

Alvast bedankt!



Tot binnenkort!
Yasmine
Lezersservice Het Laatste Nieuws


en voor de fiber problemen: de info op onze site is niet correct ; verwijder het dan … wordt de zoveelste appendix aan het krantenartikel  


Na het probleem gesignaleerd te hebben op dit forum en via het schudden van mijn smartphone, vorige week, gaat het van kwaad naar erger. Als ik details opvraag van mijn mobiel nummer dan vraagt hij om me in te loggen, alhoewel ik ingelogd ben, en dan blokkeert hij.


als ik probeer in te loggen in my proximus, zie de klacht over het bekijken van de details van mijn GSM facturen, krijg ik volgende foutmelding:

Deze pagina op www.proximus.be kan niet worden gevonden

Er is geen webpagina gevonden voor het webadres: https://www.proximus.be/itsme?realm=%2FProximus&service=BelgianMobileID&authIndexType=service&authIndexValue=BelgianMobileID&locale=NL&goto=https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Bill__/billing-summary/fls/1/7236594893&code=xfiljhwnuskdthc1tew5bp2zedjyjfp0d2kz&state=p7e4lf0wg52d3fejslxz9evfg6vsbks

HTTP ERROR 404


@Erwin134POL

ik laat de GID code nakijken bij de techn collega’s : 

ondertussen bevestiging dat ze nakijken via hln!

groeten

Tina


@Erwin134POL

kan je aub in je forumprofiel het mailadres meegeven dat je gebruikt om in te loggen bij het laatste nieuws? 

je hebt een login op MyProximus en via die weg een login gemaakt met link ah Laatste nieuws, maar dat hoeft niet hetzelfde mailadres te zijn

als je dan later de app installeert is het zaak op te letten : welke login voor het laatste nieuws heb je via myproximus aangemaakt?

In de app  vh L N / Menu / kan je klikken op account weergeven: is dat het juiste dat gelinkt is aan MyProximus?

Ik ken verschillende mensen (waaronder mezelf) die zich daarin vergist hadden…

hou je ons op de hoogte?

groeten

Tina


@Erwin134POL 

ik lees nu via een ander topic waar je ook gepost had, dat het probleem van epress een paar dagen geleden reeds werd opgelost?

groetjes

tina


ja inderdaad, tks ; de cloud problemen ook ; de problemen om het detail te zien van mijn GSM’s nog altijd niet


Reageer