Vraag

Klacht: problemen afspraak installatie Fiber

  • 8 January 2024
  • 0 reacties
  • 99 Bekeken

Beste,

Ik heb op 8 november fiber-internet besteld en kreeg pas op 29 december een afspraak met de technieker om de modem te installeren. Het aansluitpunt is in huis aanwezig sinds 1 december (zie foto).

Op de dag van de afspraak heeft de planningsdienst gebeld om te zeggen dat de technieker in panne stond en gevraagd of de afspraak naar 30 december verzet kon worden. Om goodwill te tonen hebben we dit aanvaard, maar onder voorwaarde dat wij als eerste aan de beurt zouden komen. De planningsdienst bevestigde dat we als eerste op de planning stonden en de installateur om half 9 zou komen.

De volgende dag kwam er niemand opdagen en om kwart na 11 kregen we plots bericht dat de installatie niet kon doorgaan, zonder enige uitleg. Mijn bestelling van 8 november was zelfs compleet verdwenen uit mijn account, waardoor ik geen nieuwe afspraak kon maken. De klantendienst kon ons niet zeggen waarom we niet als eerste op de planning stonden en waarom de afspraak geannuleerd werd. We konden enkel door hen een nieuwe afspraak laten inplannen op 25 januari.

Na aandringen bij de klantendienst werd de afspraak vervroegd naar 5 januari. De installateur ging in de voormiddag komen. Opnieuw kwam er niemand opdagen. Na meerdere telefoons naar de klantendienst kreeg ik eindelijk iemand van de planning aan de lijn, die zei dat de installateur had doorgegeven dat we afwezig waren. We hebben de hele dag thuis zitten wachten en er heeft niemand aangebeld. Ook werden we niet gebeld door de installateur, wat volgens jullie wel zou moeten. Ondanks de fout van jullie installateur, heb ik nu pas een afspraak op 31 januari.

Ik was daar absoluut niet mee akkoord en gezien Proximus meerdere fouten gemaakt heeft en wij al drie dagen voor niets hebben zitten wachten, vroeg ik een eerdere afspraak. De planningsdienst heeft een ticket aangemaakt, maar kon me nog geen vroegere afspraak garanderen.

Wij voelen ons respectloos behandeld en ondanks vele telefoons met de klantendienst, een bezoek aan de Proximus-winkel en een klachtenmail, hebben we nog steeds geen fiber-internet. Na nogmaals contact met de klantendienst vandaag, staat er blijkbaar in jullie systeem dat er nog een lasser moet komen. Dit is niet correct, want wij hebben al een maand een aansluitpunt in huis en de eerste afspraakmail bevestigt dat de technieker de abonnementen kan komen activeren (zie foto). 

Gelieve ons deze week een nieuwe afspraak te geven waarbij de technieker effectief vooraf belt en langskomt. Wij zouden het ook appreciëren als de kost van de installatie niet aan ons gefactureerd wordt. Wij werden als nieuwe klanten meermaals teleurgesteld en werden afgewimpeld met valse beloftes, die ons vertrouwen in Proximus een deuk gegeven hebben. 

Alvast bedankt voor een snelle reactie en een vervroegde datum voor de installatie.

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer