BV Lagrise
klantnummer Proximus 474xxxxxxxx
betreft telefoonnummer 02 343 58 xx
Geachte,
omdat ik geen gebruik meer maak van mijn vaste telefoonlijn en televisie-abonnement besloot ik op 31 juli 2024 deze diensten op te zeggen.
Ik probeerde dit te doen via de telefoon, maar omdat het te lang duurde voor ik iemand aan de lijn kreeg, ging ik naar de website.
De manier om dit te doen bleek op zijn zachts gezegd niet eenvoudig en bepaald klantonvriendelijk; daarom besloot ik te chatten.
Na lange tijd kreeg ik contact met een medewerker, aan wie ik mijn vraag duidelijk formuleerde. Hij vroeg me of ik dit onmiddellijk uitgevoerd wou zien, wat ik bevestigde.
Tot mijn ontzetting gebeurde dat niet alleen, maar werd ook mijn internet-toegang afgesneden, WAT IK VOOR ALLE DUIDELIJKHEID NOOIT GEVRAAGD HEB.
Volgens een laatste bericht van uw medewerker dat ik kon lezen had hij dit gedaan omdat mijn diensten in een ‘pakket’ zaten. Als mijn vraag voor hem niet duidelijk was, dan had hij mij daarover uitleg kunnen vragen.
Die stopzetting van internet was een ramp voor mezelf en mijn echtgenote, beide zelfstandigen en zeer afhankelijk van het net.
Ik probeerde in lichte paniek onmiddellijk een paar keer contact te krijgen met Proximus per telefoon, wat niet evident was. Wel mocht ik, zonder overdrijven, zo een zeven keer mijn gegevens intikken. Waarom dit telkens gevraagd wordt is me niet duidelijk, want elke medewerker vroeg ze me opnieuw…
Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die me verzekerde dat hij de toestand kon herstellen.
Dat bleek echter niet te lukken, omdat ik geniet van een fiber-aansluiting, waardoor de komst van een technicus nodig was. Mij werd verzekerd dat die zou langskomen op vrijdag 2 augustus, na 12h30. Ik kreeg echter geen bevestiging van zijn komst per email. En hij is ook nooit langsgekomen. Een Proximus-medewerker die ik aan de lijn had om 17h, zou me terugbellen met informatie om 18h. Dat is nooit gebeurd.
De volgende dag heb ik weer gebeld, weer een groot aantal keren al mijn gegevens doorgegeven. Er werd mij toen gemeld dat een technicus zou langskomen. Dat kon niet vroeger dan op 16 augustus.
De technieker kwam ook. Hij bracht twee uur door in mijn bureau, om dan te zeggen dat hij niets kon doen. Het bleek dus dat het probleem niet kon opgelost worden door een technieker te plaatse te laten komen, zoals me verzekerd was. Want hij moest de hele tijd communiceren met medewerkers elders, die het van op afstand zouden oplossen.
Het zou een half uurtje duren. Dan een uur. De technieker vertrok weer en belde me een paar keer op om me te zeggen dat er aan mijn probleem gewerkt werd.
Uren later was er niets gebeurd.
Het enige nieuws dat ik van Proximus kreeg was dat mijn dataquota van mijn gsm’s op waren en dat ik zou moeten bijbetalen. Van een service gesproken! Ik was door het afsnijden van het internet wel verplicht om alle handelingen te verrichten met mijn gsm.
Op 17 augustus belde ik voor de zoveelste keer met een Proximus medewerker. Die begreep ook niet waarom het zolang duurde en verzekerde me dat de extra dataquota me niet zouden worden aangerekend.
Ik zou daarover een sms krijgen. Die is nooit gekomen. Ook zou me gebeld worden voor een nieuwe afspraak. Die is er tot vandaag maandag nog niet gekomen.
Door een duidelijke fout van een Proximus-medewerker ben ik dus op weg naar DRIE weken OF MEER zonder internet-verbinding .
Ik herhaal dat dit alles een gevolg is van een ondoordachte beslissing van een onbekwame medewerker. Daar wil ik niet voor opdraaien.
Ik heb hierdoor veel energie verloren en ook inkomsten, omdat ik mijn werkstukken (als free-lance journalist) niet kon versturen of me daarvoor naar een openbare ruimte met wifi moest verplaatsen. Mijn echtgenote heeft vergelijkbaar verlies.
Ik stel dan ook voor dat u me een solide vergoeding betaalt, voor de fout die overduidelijk van uw kant komt. Mij treft in dezen niet het begin van enige schuld.
U werkt voor een half overheidsbedrijf dat zonder schroom de hoogste tarieven van Europa aanrekent omdat dit de regering leuke dividenden oplevert. In ruil daarvoor krijgen uw klanten te maken met dure facturen, onbekwame medewerkers en onmachtige techniekers.
Misschien ga ik daar eens een artikel moeten over schrijven...
Graag hoor ik snel van u,
voor bv Lagrise,
Luckas Vander Taelen
047x 28xx09