KLACHT

  • 22 December 2023
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Badge

Verloop van de verhuis :

1.Op 04/11 verhuis aangevraagd om in dienst te komen op 07/12 aangezien we op 06/12 verhuizen.

2.Verhuist op 06/12

3.Lasser was aanwezig op 07/12 en heeft een kabel binnengebracht in de gezamenlijke technische ruimte van het appartementsblok.

Hij heeft eveneens een verdeeldoosje geplaatst.

Daar is het bij gebleven .

Er is dus geen verbinding gemaakt van het verdeeldoosje naar de technische ruimte van mijn appartement.

Dus ik was niet in dienst, geen tv of internet.

Alsook kon mijn vrouw niet thuis werken.

Als compensatie hebben we een bedrag gekregen en een terabyte, waarbij  het echter niet lukt om met twee gebruik te maken van het internet.

Maar nog steeds geen tv.

Eigenlijk is de verhuis maar de helft afgewerkt.

4.Op 11/12 Ontvang ik een mail van Proximus dat de volgende afspraak doorgaat op 22/12.

Dat wil zeggen dat ik 15 dagen buiten dienst ben.

Wat normaal op 07/12 moest doorgaan wordt dus verplaatst naar 22/12.

5.Op 20/12 krijg ik een mail en een sms dat de afspreek doorgaat op 22/12 tussen 8h00 en 12h30.

6.Op 22/12 ( de dag zelf ) krijg ik een sms dat de afspraak doorgaat tussen 10h15 en 12h15.

7.Heb eerste maal gebeld naar 080022800  om 12h33.

Er werd mee gezegd dat het druk was en dat de technieker zou later komen.

8.Heb tweede maal gebeld naar 080022800 om 16h07.

Er werd me gezegd dat ze de afspraak zagen maar er geen connectie was met een technieker, ik moest me echter geen zorgen maken want ze zouden wel komen.

9.Heb een derde maal gebeld naar 080022800 om 17h08, dit was er echt over , een onbeschoft persoon die me tenslotte een nieuwe afspraak maakte voor 05/01..

10.Dit wil zeggen dat er met de feestdagen geen tv kan opgezet worden, dit met kinderen op kerst- en oudejaars avond.

11.Achteraf heb ik met de klanten dienst gebeld, waar er een ticket opgesteld werd, daar ging het toch professioneler aan toe.

 

Ik weet niet wie verantwoordelijk is voor die afspraken , maar dat moet een zeer onbekwaam iemand zijn aangezien hij blijkbaar geen rekening houd met het aantal techniekers om een afspraak te plannen.

 

Eindconclusie ; Dit wil zeggen dat ik vanaf 07/12 tot en met 05/01 op  mijn verhuis wacht.

 

Bedankt Proximus


5 reacties

@Jos Gevenois 
Wij zijn al jaren klant bij Proximus en een tijd geleden werkte ineens TV/Internet niet meer. Ook een tijdje zonder TV & Internet gezeten. We moesten ook wachten op een lasser. Er werd ons ook 1TB datavolume gegeven op ons mobiele telefoon. Op die manier konden we dan via de pickx app op de smartfoon casten naar onze google chromecast op de tv en konden we zo toch tv kijken.
We hadden ook gevraagd om een 4G LTE TP-Link router te krijgen als noodoplossing. Die werd ons toegestuurd (werkte eerst niet omdat de simkaart die er in zat niet geïndentifieerd was, en dat stond ook niet in de handleiding en wisten ze ook niet bij de helpdesk). Via dit forum zijn we daar dan achter gekomen.
Dus misschien zo’n 4G LTE Router aanvragen voor je internet en mocht je een chromecast hebben (of een recente tv met ingebouwde chromecast) is casten vanaf de pickx app misschien een tijdelijke work-arround.
Mvg

Regina

 

@Jos Gevenois 

zie ook : Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring | Proximus

NB: Proximus forummedewerkers komen pas dinsdag terug langs hier.

Reputatie 7
Badge +4

&

in principe moet u bij gebruik van “tethering/horspot ” eventueel 2 of meer toestellen op de betrokken smartphone (met 1 TB data) kunnen aansluiten

Je gsm of tablet als mobiele hotspot instellen | Proximus

 

 

Badge

 

Als ze haar gsm gebruikt om te bellen ligt mijn laptop uit het netwerk, aangezien ze bij het thuis werken regelmatig belt….

Tv kijken gaat daar ook niet mee.

Hebben op 23/12 terug een afspraak gekregen , nu op 26/12 ipv 05/01.

Maar er is nog steeds niemand aanwezig…

Bang afwachten of er nu iemand langs komt….dit is toch geen manier van werken!

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jos Gevenois Volgens mijn gegevens zou de aansluiting eindelijk in orde zijn gekomen.Alvast excuses voor het geleden ongemak.Groetjes,Joel.

Reageer