Vraag

iPhone 14 pre-order

  • 19 September 2022
  • 17 reacties
  • 621 Bekeken

Reputatie 1

Met enorm veel moeite 2 bestellingen in de webshop kunnen plaatsen. Website crashte onmiddellijk vanaf 9 september om 14u (lancering van de iPhone actie). 2 stuks gelijktijdig bestellen ging niet, maar toch twee aparte bestellingen kunnen doen:

09/09/2022 om 14:43, iPhone 14 Pro Max

09/09/2022 om 14:47, iPhone 14 Pro Max

 

Onmiddellijk betaald met Bancontact, alles leek in orde.

De volgende dag op de pagina van de bestelling (status van bestelling), “je pakket wordt klaargemaakt” “bestelling is afgesloten”. Vol verwachting uitgekeken naar 16 september. Uiteraard geen bestellingen ontvangen. Gebeld dezelfde dag (16 september), “de pakketten worden pas vandaag verstuurd want wij hebben zelf de levering nog maar gekregen van Apple”.  Begrijpelijk, maar ‘s avonds geen track and trace van Bpost, geen e-mail met update van levering. Kortom niets.

 

Vandaag (19 september) gebeld met de klantendienst waar men totaal uit de lucht valt als je ook maar iets wil vragen over een bestelling. Niet-zo-klantvriendelijke persoon ging een dossier opstellen. Ik vraag om het dossiernummer, “dat krijg je via e-mail toegestuurd”. Nu al meer dan een uur later, uiteraard nog geen e-mail ontvangen met het dossier nummer. 

 

Toch nog maar eens de status pagina van de bestelling opgevraagd. Wat zie ik? Oorspronkelijke bestelling van 9 september staat ineens op “Bestelling van 15 september 2022”. En alle andere datums zijn aangepast naar 19 september. Uiteraard ook “bestelling afgesloten”. Dus, ik word terug naar achter geschoven in de lijst? (zie ook een ander topic van een zelfde klant met hetzelfde probleem).

 

Mogen we dan even zuur lachen met de slechte service die Proximus is? 

 

Als er geen stock is (wat misschien begrijpelijk is) , vertel dat dan aan uw klanten ipv ze aan het lijntje te houden. Zet dan ook niet “pakket wordt klaar gemaakt” en “we zijn je pakket aan het klaar maken om mee te geven aan de vervoerder”. Dit schept verwachting naar de klant dat het er snel aankomt. Zeker als er dan ook nog eens “Deze bestelling is afgesloten” bij staat. 

 

Op de Apple website staan de leveringstermijnen voor de meeste iPhones ondertussen voor eind oktober. Gaat Proximus ons aan het lijntje houden tot ze stock krijgen ergens in dezelfde periode? Verwacht jullie dan maar een stormloop aan boze telefoontjes, inclusief van mezelf. 


17 reacties

Beste

 

Ik ben als (nog niet) nieuwe klant al reeds teleurgesteld. Ik ben weggeaan van base. Omwille van de klantenservice bij hun. Ik hoorde dat het bij proximus beter is. Nou ben nog niet eens klant en nu al zat met de beloftes. 
 

medewerkers die elkaar tegen spreken. De ene zegt dit rn de andere dat. 
 

ik heb 10 september de pre order iphone besteld. Ik mocht een datum kiezen. De keuze gemaakt en een datum gepikt. 
 

Nou ik zit vol vleugde te wachten op mijn Nieuwe toestel. Die niet komt. 

ik heb meteen na bestellen van de pre order ook meteen abonnement genomen voor tv en internet thuis. 
 

na 2 weken komt technieker langs. Wat best veel is. 
 

er is mij beloofd al 1 tl internet te geven. Nahhh niks van gekregen. Zoveel beloftes en nog niets gezien. Wil nu al terug overstappen naar een andere provider. Want merk nu al dat het niet goed komt. 
 


 

 

Reputatie 7
Badge +3

@JDN  Dag,  Pre-orders van iPhone 14, 14 Pro et 14 Pro Max  zijn nu gesloten.
Vanaf vandaag worden de eerste iPhone 14 leveringen gedaan. Sommige klanten zullen hun iPhone 14 later ontvangen (afhankelijk van de ontvangen voorraad van Apple). Deze klanten kunnen de levering volgen via de track & trace die zij bij hun pre-orderbevestiging hebben ontvangen.
Opmerking:  klanten die nog niet zijn geleverd, krijgen wekelijks een e-mail om te zeggen dat ze niet zijn vergeten en dat het apparaat binnenkort zal worden geleverd.

Reputatie 1

@Luc.M Bedankt voor je antwoord, dat eigenlijk niet antwoordt op de problemen. Ik zal deze nog even oplijsten voor jou:

  1. Waarom werden orders van 9 september verzet naar 15 september? Komen die klanten (mijzelf inclusief) dan terug achteraan in de lijst terecht voor uitlevering?
  2. Waarom wordt in de .PDF “order_bevestiging” de leveringsdatum van 16/09/2022 vermeld, weliswaar met “dit is een verwachte leveringsdatum, wij houden u op de hoogte van de juiste leveringsdatum van uw bestelde producten”, maar wordt er geen mail verstuurd op 16/09 dat de bestelling vertraging opgelopen heeft? Of zelfs een nieuwe datum die gecommuniceerd wordt? (zie verder onderaan) (*)
  3. Waarom wordt er in de bestelling status pagina vermeld: 
  • 15/09/2022 Bestelling ontvangen (was voorheen 09/09/2022)
  • Binnenkort: je pakket wordt klaar gemaakt (we zijn je pakket aan het klaar maken om mee te geven aan de vervoerder).
  • 19/09/2022 De bestelling is afgesloten

Waarom zijn de bestellingen niet zichtbaar in MyProximus? Er geen enkele info terug te vinden. Enkel heb ik een e-mail met de order gekregen. 

(*) Om terug te keren op je antwoord en mijn 2de puntje:

Opmerking:  klanten die nog niet zijn geleverd, krijgen wekelijks een e-mail om te zeggen dat ze niet zijn vergeten en dat het apparaat binnenkort zal worden geleverd.

09/09/2022 besteld, 16/09/2022 geen communicatie, 19/09/2022 nog altijd geen communicatie, dus de wekelijkse e-mail? Die is er niet gekomen.

Dan begin ik nog niet over het feit dat ik als business klant nog geen factuur gekregen heb, ondanks betalingen op 09/09/2022. Op MyProximus, Facturen, niets te zien.

Reputatie 7
Badge +3

@JDN  Factuur zal bij de levering aangemaakt worden. De toestellen staan met levering maar er is nog geen track en trace beschikbaar. Groetjes Luc

Bij het lezen van al de berichten over de levering van de Iphone 14 (Pro Max), trek ik wel mijn ogen open. Want ik ben niet de enige dat zit te wachten. 

Ik plaatste mijn bestelling op 09 september om 14:18, om toch bij de eerste te zijn. Echter krijg je geen update van de bestelling of deze later gaat geleverd worden.

De link waarmee je de bestelling kan opvolgen,  is verwarrend want bovenaan staat vermeld dat de bestelling al is afgesloten. Maar het gaat dan echter over de extra optie van extra gig de maand neem ik aan?

Als je de klantendienst contacteert, krijg je eerder welk antwoord omdat ze zelf niet weten. Triestig dat de communicatie zo slecht geregeld is. De chat is volledig geautomatiseerd maar het bugt langs alle klanten want je moet gekozen taal blijven ingegeven dat je uiteindelijk niet verder geraakt. 

Lees je hier dat er al reeds een aantal IPhone 's geleverd zijn vandaag 19-09 met Bpost. Dus blijkbaar als je als eerste besteld wordt je niet als eerste bediend… Waarom deed ik echter de moeite om op tijd te bestellen dan. Van een ex medewerker van Proximus hoorde dat ik dat het personeel eerst voorrang heeft op nieuwe IPhone's. 

4 jaar geleden bestelde ik mijn IPhone X en kreeg hem op de dag van release, samen met m’n simkaart. Alles verliep vlekkeloos, ik denk dat er jammer genoeg door de jaren heen weer besparingen zijn geweest, dat de klant niet ten goede komt.  

Reputatie 7
Badge +3

@SophieB  Stockproblemen daar Apple niet genoeg aanleverd. Onze excuses hiervoor

@SophieB  Stockproblemen daar Apple niet genoeg aanleverd. Onze excuses hiervoor

Beste Luc,
Bedankt voor je antwoord. 

Dat kan natuurlijk voorvallen dat er problemen zijn met de stock. Maar het is dan toch een kleintje van de klant op de hoogte te brengen dat er vertragingen zijn. Tenslotte ik koop bij Proximus en niet bij Apple. Kunnen jammer genoeg alleen maar afwachten en zal forum in het oog houden.

Reputatie 1

@Luc.M Goed om te lezen dat onze klachten toch ter harte worden genomen, aangezien deze avond eindelijk een e-mail binnen kwam van Proximus met de melding dat de bestelling tijdelijk uit voorraad is. 

Reputatie 1

Deze namiddag eindelijk een BPOST tracking code gekregen:

  • Informatie over de zending ontvangen van de afzender
  • donderdag 22-09-2022 | 18:51

Ben benieuwd of de levering morgen zal gebeuren of niet. Als ik mijn “status van bestelling” pagina volg, dan is er niets veranderd. Er staat nog steeds “je pakket wordt klaargemaakt”. 

Afwachten maar.

Deze namiddag eindelijk een BPOST tracking code gekregen:

  • Informatie over de zending ontvangen van de afzender
  • donderdag 22-09-2022 | 18:51

Ben benieuwd of de levering morgen zal gebeuren of niet. Als ik mijn “status van bestelling” pagina volg, dan is er niets veranderd. Er staat nog steeds “je pakket wordt klaargemaakt”. 

Afwachten maar.

Hey JDN, 

Ik hoop voor jouw dat je ze morgen of maandag mag ontvangen! 😊

Als ik je mag vragen welke opslagruimte heb jij genomen?
Vraag dit omdat ik mijn bestelling nog jouw heb geplaatst en heb tot nu nog altijd niks gehoord. Er was mij bevestigd dat de oudste bestelling als eerste buiten gaan, ik geef hun het voordeel van de twijfel. Maar ben benieuwd 🙂

Reputatie 1

 

Hey JDN, 

Ik hoop voor jouw dat je ze morgen of maandag mag ontvangen! 😊

Als ik je mag vragen welke opslagruimte heb jij genomen?
Vraag dit omdat ik mijn bestelling nog jouw heb geplaatst en heb tot nu nog altijd niks gehoord. Er was mij bevestigd dat de oudste bestelling als eerste buiten gaan, ik geef hun het voordeel van de twijfel. Maar ben benieuwd 🙂

 

256 Gb!

Reputatie 1

Update:

 

 

 

Hey JDN, 

Ik hoop voor jouw dat je ze morgen of maandag mag ontvangen! 😊

Als ik je mag vragen welke opslagruimte heb jij genomen?
Vraag dit omdat ik mijn bestelling nog jouw heb geplaatst en heb tot nu nog altijd niks gehoord. Er was mij bevestigd dat de oudste bestelling als eerste buiten gaan, ik geef hun het voordeel van de twijfel. Maar ben benieuwd 🙂

 

256 Gb!

Bedankt voor je reply! 

Humz, had nog getwijfeld van de 256 gig te nemen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Had er nadien wel spijt van. Maar ik had geen zin in het geloop/gebel om de order te annuleren. En later geen andere problemen te hebben. 

Alé afwachten nu 😏

Update:

 

 

Je kan goed aan je weekend beginnen 😉

Reputatie 1

Toestellen ontvangen! Bedankt aan de Proximus moderators voor alle hulp om het wachten toch wat aangenamer te maken. 😉

Ziet er inderdaad uit als een opluchting om eindelijk je gsm te hebben proficiat @JDN .

Maar “what about the others” die ook een pre-order hebben geplaats en nog altijd niks van response/bericht of status update krijgen?

en ja het antwoord van Apple die hun leveringen verschuiven weten we inmiddels ook al, maar dat zelfde antwoord hoor ik al heel de week lang!

Wanneer wordt de rest verder geïnformeerd ?

Vooral vreemd in dit soort situatie dat men naar jullie moet communiceren i.p.v. andersom, want met de factuur waren jullie heel snel.

wanneer ontvangen wij concreet meer info?

 

Ik neem aan dat de heroepingsrecht geldt tot 2 weken na levering?
bij het stellen van de vraag moest ik plots in de wacht worden geplaats


 

Reputatie 7
Badge +3

@McClain- ReneyB  Men heeft ons laten weten dat jullie wekelijks een mail zouden ontvangen met info over je bestelling.  Het heroepingsrecht geld zeker. Groetjes 

Reageer