Vraag

installatie

  • 2 September 2022
  • 16 reacties
  • 208 Bekeken

Beste,

Nadat een andere provider mij niet kon verder helpen op mijn nieuw adres, ben ik overgeschakeld naar Proximus. Hier worden mij beloftes gemaakt om snel met mij contact op te nemen voor installatie, aangezien ik 3 schoolgaande kinderen heb en zelf ook van thuis uit werk. Helaas krijg ik iedere dag wel een ander verhaal te horen maar weet ik nog steeds niet wanneer er een technieker bij ons zou langs komen. Is er niemand die mij kan verder helpen en mij kan zeggen wanneer ik mijn kinderen opnieuw tv kan laten zien,hun schoolwerk kan laten doen en ik terug van thuis kan werken? Er is ons al van alles beloofd  maar wanneer ik iemand van de klantendienst hiermee confronteer, legt men de telefoon zelfs dicht. Nochtans blijf ik heel vriendelijk. Dus is er aub iemand die mij kan zeggen wanneer wij ten vroegste een afspraak kunnen hebben? Is er iemand die ook zo onvriendelijk al is behandeld als nieuwe klant? Er werd ons een TB beloofd om even te overbruggen,hier ben ik zelfs tot driemaal toe voor naar de winkel moeten gaan omdat het steeds gedeactiveerd werd. 


16 reacties

@Peggy2  Hier komt geen Proximus medewerker meer langs tijdens het weekend, dus pas maandag zullen ze u kunnen verder helpen.

Je kunt ook al ondertussen eens kijken wat de lijnsnelheid is die proximus u kan bieden op je adres 

http://proximus.be/internetsnelheid 

Reputatie 7
Badge +3

@Peggy2 

Ik heb je order gevonden en je vraag doorgestuurd naar betrokken dienst

als we meer info hebben, komen we bij je terug.

Vul je ondertussen je forum profiel verder aan met je gegevens?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

groetjes,

Tina

Beste Tina.b,

 

Bij deze is het profiel aangevuld. Ik kan voorlopig mijn job van thuis niet verder beoefenenen en heb ik de school van de kinderen ingelicht dat zij thuis geen taken via internet kunnen maken. Kan u ons aub zo snel als mogelijk zicht geven op een installatiedatum?

Reputatie 7
Badge +3

@Peggy2 

zo gauw ik info krijg van de betrokken dienst, laat ik het je weten!

groetjes

Tina

Gisteren oproep van proximus. Ik dacht oef, eindelijk een afspraak. Helaas,ze wisten niet waarom ik werd opgebeld. Er stond een foutmelding in mijn dossier en dus nog steeds geen afspraak ingepland. We zijn bijna 2 weken aan het wachten. Schandalig is deze tijd. Hoelang moet ik nog wachten op een datum voor installatie? Kan iemand mij hierbij helpen?

Reputatie 7
Badge +3

@Peggy2  Dag Peggy, ik heb je vraag bij de betrokken dienst geescaleerd. Groetjes

Vandaag opnieuw telefoon van proximus om opnieuw hetzelfde te horen. Planningdienst niet te bereiken en zij kunnen geen afspraak inplannen. Is dit hoe er omgegaan wordt met nieuwe klanten bij proximus?

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat enkel Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum u kunnen helpen

 

Vandaag opnieuw telefoon van proximus om opnieuw hetzelfde te horen. Planningdienst niet te bereiken en zij kunnen geen afspraak inplannen

Toegegeven bovenstaande wijst op een intern Proximus probleem waaraan u en anderen niet mee geholpen zijn en derhalve ook geen boodschap aan hebben

 

Op de website van Proximus is bv. sprake van een 3 weken vooraf aan de installatie te formuleren aanvraag

Vlotte verhuis | Proximus

Installatie van de aansluiting door een technicus op de aangevraagde verhuisdatum indien de verhuizing 3 weken op voorhand werd aangevraagd

 

Eventueel kunt u ondertussen nagaan of u (in principe) aansluitbaar bent op het Proximus (vaste) netwerk op uw nieuw adres

Speedtest internet connectie | Proximus

 

Indien de normale verwachte installatietermijnen niet gehaald worden eventueel aan een Proximus medewerker een (bijkomend) gratis mobiel datavolume op een Proximus GSM abo (indien voorhanden) te bekomen

Beste M_016,

Il weet dat anderen hier niet mee geholpen zijn. Ik namelijk ook niet. Ik ben gewoon ten einde raad en probeer alles om hulp te krijgen. Via dit forum hoop ik mensen te waarschuwen dat de klantenservice niet voor iedereen zo schitterend is en in de hoop bij anderen antwoorden te vinden hoelang dit kan blijven duren. Het is menselijk lotgenoten om advies te vragen. Ik weet dat proximus hier goed kan aangesloten worden. De vorige bewoners hadden dit namelijk ook. Het is enkel een modem en tvbox die ik nodig heb om van start te gaan. Aan de testen heb ik dus niets.

 

Om nu tot mijn conclusie te komen. Ik ben dus op zoek naar hulp en probeer alle kanalen om hulp te vinden, antwoorden te zoeken of steun van anderen die mij zouden kunnen helpen. Dus mijn excuses dat niet iedereen een boodschap aan heeft en bedankt aan de anderen die mij kunnen helpen. 

Een wachttijd daar zit ik niet mee. Ik krijg geen zicht op een afspraak want er zit een foutmelding in mijn aanvraag blijkbaar waardoor niemand een afspraak kan inplannen. Aangezien ik geen antwoorden krijg, blijf ik alles aangrijpen om antwoorden te vinden. Bedankt voor het begrip!

Reputatie 7
Badge +3

@Peggy2 

we hebben gevonden waar het achterliggend nog niet in orde is

de betrokken dienst is gecontacteerd en we vragen snelle reactie… fingers crossed

Groeten

Tina

Beste Tina,

 

Bedankt. Ik hoop snel iets te horen!

Reputatie 7
Badge +3

@Peggy2  Dag Peggy, wij vernemen net dat het IT ticket opgelost is en dan u met een afspraak staat op 21/9/2022 (tijdens de dag).( Laswerken noodzakelijk) Groetjes luc

Wat bedoeld u met laswerken? Ik moet gisteren zelf al contact opnemen om al te weten of er een afspraak is en nu lees ik laswerken? Alles is al voorzien in de woning voor de aansluiting.

Reputatie 7
Badge +3

@Peggy2  De laswerken zullen ergens op het openbaar domein plaatsvinden waarna je in dienst wordt gezet. 

Maar ik vermoed dat alles die dag dan zeker actief wordt?

Reputatie 7
Badge +3

@Peggy2  Dat is zeker de bedoeling :-)

Reageer