Beantwoord

Afspraken nakomen door techniekers ???

  • 31 August 2021
  • 13 reacties
  • 213 Bekeken

Enige tijd terug werd ik gecontacteerd door een van de medewerkers uit Wijnegem, of ik niet geïnteresseerd zou zijn om Fiber te laten binnen brengen bij ons (in een appartement). Na wat items te bespreken werd een afspraak gemaakt op 19/07/2021 dat de technieker zou langskomen zodat we eerst alles konden bespreken (wat waar geplaatst diende te worden) en dat dan de technieker de installatie zou doen.

Op 19/07 kwam effectief de technieker, na bespreking van de situatie en waar de plaatsing uitgevoerd diende te worden, kregen wij de melding dat dit toch wel even in beslag zou nemen en stelde hij voor opnieuw langs te komen op een latere datum, de afspraak werd gemaakt voor vrijdag 13/08/2021. De technieker heeft toen nog zelf met de planning gebeld en gevraagd om niet al te veel extra ‘jobkes’ die dag te zetten want bij ons zou wel wat tijd in beslag nemen.

Op 11/08 werden wij 2 x gebeld vanuit Brussel, met een mij onbekend nummer, waar ik naar gewoonte niet op reageer, iemand die mij belt en die een nummer gebruikt dat ik niet ken mag een boodschap achterlaten en dan bepaal ik wel of ik deze terugbel. Er werd geen boodschap ingesproken, …

op 12/08 werd er nog eens gebeld vanuit hetzelfde nummer, wederom zelfde tacktiek, ik neem niet op en weer geen boodschap die achtergelaten wordt.

op 13/08 om +/- 07:48 krijg ik een SMS met melding dat de afspraak verplaatst werd, naar 27/08, zonder dat ik dit gevraagd heb.

Contact name met het 0800 nummer levert :

  • technieker kon niet komen vanwege persoonlijke redenen (ok maar is er dan maar 1 technieker voor onze zone ?)
  • er kan door de technieker geen boodschap achter gelaten worden want op dat nummer kan je hem niet terugbellen (dan meld je toch gewoon op welk nummer dit wel kan, ...)
  • Men ging dit verder nagaan

Ik heb toen melding gemaakt dat op 27/08 er niemand aanwezig zou zijn.

Heb toen zelf (op 13/08) maar even contact genomen met de medewerker van Wijnegem die alles in het werk gesteld heeft om de afspraak dan nog maar eens te verplaatsen naar week 36/2021 (staat nu op maandag 06/09) en gemeld dat de technische dienst ons zou contacteren, tot op heden wacht ik nog steeds op dit contact.

Reden voor dit contact : ik moet weten of de technieker in de voormiddag of namiddag langs komt, ik moet hiervoor een laatste halve dag vakantie voor op offeren, …

Ik zou dus graag hebben dat Proximus toch wel eens laat zien dat ze ook klantvriendelijk kunnen zijn en doen wat er beloofd wordt.

Charley

icon

Beste antwoord door Martin 2 September 2021, 12:28

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Charley68 

Beste, het spijt me dat dit zo is gelopen

Ik heb je bericht doorgestuurd naar de betrokken afsprakendienst.  Zij gaan je hierover informeren.

vriendelijke groeten

Tina

Beste Tina,

Tot op heden heb ik nog niemand gehoord, ik hoop wel dat men mij voor ten laatste morgen (vrijdag 03/09) 17:00 contacteert om te melden of de technieker in de voor- of namiddag langs komt.

Zoals gemeld kan ik nog slechts ½ dag afwezig zijn op m’n werk, maar moet ik aan m’n werkgever ook wel kunnen melden of dit in de voor- of namiddag is, anders verlies ik een hele dag loon als ik een volle dag afwezig moet zijn of lopen jullie de kans dat ik NIET aanwezig ben (al naar gelang wat m’n werkgever beslist).

Graag dus zorgen dat men ZEKER contact met me opneemt, per gsm (nummer is gekend bij jullie).

Charley

Tip: best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten zo bv het nummer waarop ze je moeten bellen zodat je zeker bent dat ze op het goede nummer bellen.
 

Beste Maartin,

Alle gegevens die Proximus nodig heeft zijn ingevuld in m’n profiel, als het gaat over het onderwerp, lees dan mijn 1e post.

Mvg.

Charley

Wou gewoon vlug een tip meegeven, ben trouwens niet van Prox, succes.

OK, sorry indien bitsig antwoord, ...

Geen probleem, Ik kan best wel begrijpen hoor dat een mens op den duur gefrustreerd geraakt als de oplossing te lang uitblijft. 

Reputatie 7
Badge +3

@Charley68  Dit staat al een dagafspraak gepland tussen 8 en 16u30. Men belt u zeker een half uur op voorhand. Groetjes Luc

Beste Luc, 

Zoals u zelf al heeft kunnen lezen in het 1e bericht en daarna, is dit niet voldoende, ik moet effectief weten of ik in de Voor- of Namiddag bediend zal worden, 30 minuten op voorhand is niet voldoende, immers moet ook ik gaan werken zoals iedereen en door problemen bij jullie is de voorgaande afspraak zonder mij te verwittigen verplaatst geweest, enige medewerking van jullie kant zou dan ook heel wenselijk zijn.

Charley

Reputatie 7
Badge +3

@Charley68  Bij deze interventie ( zowel lassers en installateur) kan er geen uur gegeven worden.

Ik hoor het al de kleine man is hier weer de dupe, mooie service van Proximus.

Dit is dan weer het zoveelste voorval, en de kleine man mag er weer voor opdraaien ook al is het nakomen van een voorgaande afspraak door jullie niet gebeurd en werd er nagelaten om mij te contacteren, bellen en geen boodschap nalaten (ook al kan men op dat nummer niet terugbellen dan kan men toch minimaal melden dat een afspraak niet kan doorgaan eventueel een ander nummer bv jullie 0800 nummer melden hé) , …

Ik ga dus een gok moeten doen om te bepalen wanneer jullie technieker komt, indien fout gegokt zal de technieker voor een gesloten deur komen, want ik kan niet even snel naar huis komen, …

Nogmaals mooie service (synisch bedoeld hé).

Charley

Reputatie 7
Badge +3

@Charley68 

de afspraak zit bij de firma die de werken moet uitvoeren

Ze zijn gecontacteerd en gevraagd om dringend contact op te nemen met jou

Hierin hebben we zelf spijtig genoeg geen zeggenschap. 

Ik duim alvast dat het in orde komt.

vriendelijke groeten

Tina

Ben uiteindelijk 's ochtends gaan werken en kreeg kort voor de middag melding dat technieker onderweg was, ben dan maar snel 'aar huis gegaan. Plaatsing is gebeurd met wat geluk is nu alles afgehandeld.

Charley

Reageer